În decembrie, comerțul online aflat în plină expansiune va continua să crească în Germania, ca și în alte țări. Potrivit unui studiu de piață publicat recent de asociația germană de e-commerce și comenzi prin poștă Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland BEVH, veniturile din online în prima jumătate a lui 2020 au crescut cu 9,2% față de anul trecut.
Se așteaptă ca de Crăciun afacerile să consolideze semnificativ această tendință, impulsul venind dinspre pandemia de Covid-19. O majoritate semnificativă a germanilor (65%) vor cumpăra cadouri de Crăciun online, potrivit unui studiu recent realizat de Rakuten Advertising.
De asemenea, Asociația națională germană de colete și logistică expres (Bundesverband Paket und Expresslogistik BIEK) a estimat că aproximativ 420 de milioane de colete vor fi livrate în Germania în noiembrie și decembrie. Dacă această predicție se va împlini, atunci cifra va fi cu aproximativ 60 de milioane sau cu aproximativ 20% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Deși expedierile de mărfuri mici folosind vagoanele de bagaje sau compartimentele speciale ale trenurilor de călători nu reprezintă o practică nouă, schimbarea nevoilor logistice eliminase acest tip de transport. Acum, de când urgența de sănătate determinată de pandemie a schimbat piața, această oportunitate revine, evident, într-o notă complet reînnoită, susținută de tehnologie.
Suedia crede în potențialul acestei soluții. Ca urmare, agenția suedeză de inovare Vinnova a decis să finanțeze un proiect care urmărește să utilizeze capacitatea reziduală a trenurilor de călători pentru a transporta colete mici, dar cu valoare adăugată mare, cum ar fi produse farmaceutice și de sănătate, pe lângă livrările de comerț electronic. Proiectul pilot este planificat pe ruta Stockholm-Malmö și implică furnizorul de bilete electronice SilverRail, care are sarcina de a dezvolta o platformă digitală care să le permită companiilor de distribuție finală să achiziționeze spațiu pe trenurile de călători, operatorul feroviar Snälltåget, deținut de Transdev, și compania de logistică Airmee.
Chiar dacă proiectul suedez intenționează să ofere o soluție inovatoare, revizuită grație tehnologiei, câștigătorul pariului este pus sub semnul întrebării, deoarece calea ferată nu are încă flexibilitatea de a face față cererii rapide și imediate și nu permite, cel puțin până acum, o rezervare la cerere, esențială pentru retailerii din online.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit