Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În prezent există mai mult de 400 de combinații lungi (LHV) care circulă în Flandra, iar în iunie, așa cum anunță asociația olandeză de transport și logistică TLN, companiile pot solicita noi rute pentru rețeaua rutieră LHV din această zonă, urmând să fie incluse până la 30 de noi trasee.

În patru ani de la introducerea acestor combinații, pe 1 iulie 2018, au fost deja emise peste 400 de autorizații speciale și încă de la începutul testului, care se desfășoară până pe 31 decembrie 2024, era deja disponibilă o rețea rutieră extinsă (rapidă) pentru acestea, ceea ce face ca multe porturi și locații industriale din Flandra să fie accesibile LHV-urilor. Iar de două ori pe an, în iunie și decembrie, există posibilitatea de a aplica pentru noi trasee, care se adaugă la rețeaua rutieră după aprobare și sunt apoi disponibile pentru toate firmele.

TLN este mulțumită de desfășurarea testelor, mai ales că, parțial datorită eforturilor depuse de asociație, există deschidere pentru transport transfrontalier cu LHV, ceea ce face posibil ca transportatorii olandezi cu vehicule lungi să circule până aproape de granița cu Franța, cu beneficii majore pentru mediu și logistică.

… deși tot mai multe state din jurul său optează pentru acestea, așa cum arată asociația de transport și logistică TLN. Ministrul olandez al Infrastructurii și Managementului Apei interzice folosirea SEC pe drumurile din această țară din cauza riscurilor pentru infrastructură și pentru siguranța rutieră, care sunt prea mari pentru a putea permite un proiect pilot cu vehicule foarte lungi, ceea ce, în opinia TLN, este o oportunitate ratată.

Super EcoCombi este o combinație ce constă dintr-un autotractor și două semiremorci de câte 13,6 m, conectate cu un dolly, deci ajunge la 32-34 m și la o masă totală maximă de 72 t. Deoarece SEC este realizat din materiale standard, se pretează și la transport combinat, astfel că planul era să fie folosite pe principalele coridoare de transport europene, întărind și multimodalul. Ca să nu mai vorbim de avantajele pentru mediu ale folosirii acestei combinații. Pe baza experiențelor pozitive din alte țări, sectorul de transport din Olanda a avut acum câțiva ani inițiativa de a începe un test cu SEC, pentru a determina dacă acest concept are viitor și aici.

Primul test urma să se facă pe un coridor fix, din portul Rotterdam până în Venlo, și a eșuat la începutul anului trecut din cauză că autoritățile nu au oferit exceptarea de la masele și dimensiunile maxime admise pe drumurile publice, câtă vreme studiile arătau că pe acea porțiune combinația SEC nu garanta siguranța traficului.

Pentru sectorul de transport din Olanda, această decizie a fost o mare dezamăgire, deoarece se investiseră mult timp, energie și bani în proiect. Dar s-a decis să se facă încă o încercare, care a presupus întâi găsirea de fonduri pentru o nouă cercetare. Proiectul a început iar sub forma unei faze de exploatare în care diverse combinații SEC urmau să fie folosite în cadrul unui așa zis test-carusel, pe pistele unei instituții de control. Programul a tot fost amânat, după care s-a ajuns la concluzia că nu sunt șanse foarte mari ca proiectul să continue, deci nu a mai existat nici sprijin financiar.

TLN este dezamăgită de această decizie, cu atât mai mult cu cât Olanda a fost un pionier în ceea ce privește combinațiile LHV. Testele din alte țări au dovedit că SEC au un mare potențial de a reduce emisiile de CO2, astfel că Finlanda le-a introdus deja în legislație, Spania (unde deja se folosesc 150 de unități) și Suedia vor face asta în curând, iar Danemarca a anunțat că va începe testele. În plus, datorită reglementărilor europene care urmează să apară, referitoare la mase și dimensiuni, combinațiile lungi vor fi încurajate.