Opel a anunțat lansarea noii generații de vehicule comerciale ușoare de dimensiuni compacte (Combo), medii (Vivaro) și mari (Movano). Fiecare model va avea un design exterior nou și un habitaclu reproiectat, în timp ce versiunile electrice pe baterii vor oferi o autonomie foarte bună în segmentul lor. În plus, producătorul german a anunțat că noul Movano va fi disponibil în viitorul apropiat și cu sistem de propulsie electric cu pilă de combustie pe hidrogen.
Viitoarele modele de utilitare Opel vor fi recunoscute imediat datorită noului design exterior al părții frontale, cu Opel Vizor, cunoscut de la cele mai noi vehicule de pasageri Opel. Vizor integrează sigla mărcii cu sistemele de iluminare frontală caracteristice, rezultând o singură unitate vizuală care se întinde pe întreaga parte din față a vehiculului.
În plus, interiorul noilor Opel Combo, Vivaro și Movano a fost înnoit pentru a include sistemele de infotainment wireless compatibile cu Apple CarPlay și Android Auto, prevăzute cu ecrane tactile color, cu dimensiuni de până la 10 inch.
Versiunile electrice pe baterii ale noilor modele de utilitare oferă o autonomie suficientă pentru operațiunile zilnice obișnuite, pentru o exploatare similară cu cea a variantelor cu motor termic. Noile game Combo, Vivaro și Movano vor prelua toate punctele forte ale predecesorilor săi. În plus, vor fi disponibile în diferite lungimi, înălțimi și tipuri de caroserie ca să răspundă tuturor cerințelor profesionale și își vor menține volumele de încărcare, sarcinile utile și capacitățile de tractare.
Datorita noilor Combo, Vivaro si Movano, Opel detine cel mai tanar portofoliu de autovehicule comerciale usoare de pe piata si inregistreaza la nivel global vanzari de circa 33.000 de unitati in primul trimestru al anului, in crestere cu 35% fata de perioada similara din 2018. Cota de inmatriculari in Europa (E30) a crescut cu 0,6% din ianuarie pana in martie, ajungand la 4,7%, in conditiile in care, in cadrul planului strategic PACE!, producatorul si-a setat ca obiectiv o crestere cu 25% a vanzarilor de utilitare pana in 2020.
Opel traverseaza o perioada de reinnoiri accelerata dupa intrarea in Grupul PSA Peugeot Citroën, noul Combo si Vivaro folosind sinergiile din cadrul grupului, in timp ce Movano revine cu un noua generatie pe platforma pe care o imparte cu Renault Master.
Gama de autovehicule comerciale usoare Opel este disponibila in sute de variante, pentru diferite scopuri: autovehicule multifunctionale, basculante, variante pentru echipaj si conversii Combo, Vivaro si Movano. Vivaro a fost vandut in peste un milion de unitati de la lansarea sa in 2001, Movano, in 170.000 de unitati din generatia actuala, fiind unul dintre cele mai apreciate modele din categoria lui, iar vanzarile celei mai noi generatii a modelului multifunctional compact Combo au inceput anul trecut si imediat acesta a castigat „International Van of the Year 2019”, in timp ce varianta de autoturism Combo Life a fost votata „Cea mai buna achizitie din Europa 2019” de catre juriul international AUTOBEST. Varianta de autovehicul comercial usor a noului Opel Combo a fost principalul factor din spatele acestei cresteri, fiind livrata in circa 6.900 de unitati in primele trei luni ale anului, cu 68% mai multe decat vanzarile modelului anterior in primul trimestru din 2018. Iar cererea pentru Movano si Vivaro a crescut cu 18, respectiv 33%.
Importanta autovehiculelor comerciale usoare pentru Opel este reflectata si de decizia companiei de a le comercializa in toate reprezentantele sale.
Opel Combo a ajuns la a cincea generatie
Opel a lansat a cincea generatie Combo, care ofera o sarcina utila de pana la 934 kg, spatiu pentru doi europaleti, datorita distantei mari dintre pasajele rotilor, volum de incarcare de maximum 4,4 m3 si lungime utila de pana la 3,44 m. Noul van se caracterizeaza prin versatilitate, fiind disponibil in versiuni standard de 4,4 m lungime sau XL de 4,75 m, cu cabina pentru echipaj cu cinci locuri sau in versiune cu trapa in plafon, pentru transport de obiecte lungi. Combo include acum pana la 21 de sisteme de asistenta care fac manevrarea mai usoara si ofera un nivel de confort specific autoturismelor, datorita volanului din piele incalzit, scaunelor fata incalzite si sistemului de climatizare pe doua zone. ªi costul total de operare este avantajos, noua utilitara fiind dotata cu motoare eficiente pe benzina, de 1,5 l, cu o putere cuprinsa intre 76 si 130 CP, ce respecta standardul Euro 6d-TEMP si ale caror consumuri declarate de producator sunt de 4,1-5,1 l/100 km in trafic urban, 3,8-4,4 l/100 km extra-urban si 3,9-4,6 l/100 km mixt.
Opel Combo Cargo are si o caracteristica unica in segmentul sau: un indicator de supraincarcare pe baza de senzor care, la simpla apasare a unui buton, ii permite soferului sa se asigure ca autovehiculul nu este supraincarcat.
Camera panoramica pentru marsarier, disponibila optional, sprijina conducatorul auto si imbunatateste semnificativ vizibilitatea versiunilor panel van, iar o a doua camera video de pe oglinda retrovizoare din partea dreapta elimina problema unghiului mort din partea respectiva.
Combo Cargo poate fi dotat si cu noul sistem de protectie a partii laterale pe baza de senzor, care ajuta la prevenirea lovirilor si zgarieturilor la deplasarea in viraje cu viteza mica. Profesionistii ale caror locuri de munca necesita tractiune sporita in noroi, nisip sau zapada pot imbunatati tractiunea pe puntea fata a modelului Combo Cargo cu sistemul electronic de control al tractiunii IntelliGrip si cu o configuratie de santier care include o garda la sol ridicata cu 30 mm, bare antiruliu fata, pneuri cu diametru marit si arcuri variabile spate. Iar cu sistemele de infotainment optionale compatibile cu Apple CarPlay si Android Auto soferii isi pot gasi usor drumul catre/din cele mai izolate locatii. Combo Cargo este disponibil si cu tractiune integrala, cu un sistem 4×4 personalizat pentru acest model de specialistii de la Dangel.
Noul Vivaro, mai flexibil si mai rentabil
Vanul de dimensiuni medii Vivaro a ajuns la a treia generatie, este disponibil la reprezentante din aceasta toamna si este, asa cum promit reprezentantii Opel, foarte flexibil si rentabil, cu trei lungimi, in loc de doua la generatia anterioara (4,60 m, 4,95 m si 5,30 m), inaltime de 1,9 m pentru cele mai multe variante (mai mica decat in trecut, pentru a putea intra in parcari subterane si in centre comerciale cu acoperisuri joase), sarcina utila de maximum 1,4 t, cu 200 kg mai mult decat generatia anterioara, capacitate de tractare de 2,5 t, cu 0,5 t mai mult decat pana acum, si un volum de depozitare de 6,6 m3.
Versiunea compacta de 4,60 m are o raza de bracare de numai 11,3 m si un volum de incarcare de 4,6 m3, care poate fi marit pana la 5,1 m3 datorita optiunii practice FlexCargo de sub scaunul pasagerului din fata, pentru transportul obiectelor de pana la 3,32 m. Si tot datorita FlexCargo spatarul scaunului din mijloc poate fi rabatat si transformat intr-o masuta pentru documente, laptop sau tableta.
Versiunile de 4,95 m si 5,30 m au o capacitate maxima de incarcare de 5,8 si 6,6 m3, deci pot fi transportate scari sau panouri de pana la 3,67 m sau 4,02 m, precum si numeroase obiecte mici, in spatiile de depozitare din postul de conducere.
Vivaro este disponibil in variante furgon Cargo, cu cabina pentru echipaj pentru cel mult sase persoane, autoplatforma sau combi pentru transport de persoane
Stabilitatea si siguranta pe suprafete alunecoase este asigurata de sistemul avansat de control al tractiunii IntelliGrip, configuratia robusta include o garda la sol mai ridicata si o protectie in partea inferioara a caroseriei, si va fi disponibila si tractiunea integrala Dangel.
Usile cu deschidere larga din spate si cele laterale culisante asigura acces usor la zona de depozitare, iar usile laterale culisante optionale care, pentru prima data la modelul Vivaro, se deschid automat – fiind suficienta o miscare cu piciorul inspre senzori, din afara autovehiculului – sunt foarte practice.
La bordul noului Vivaro, soferii si pasagerii se simt ca intr-un autoturism datorita sistemelor Head-up display (pentru ca soferul sa vada toate informatiile importante si sa-si concentreze atentia exclusiv asupra traficului), camerei video pentru marsarier de 180O, avertizarii privind o coliziune frontala, franarii automate de urgenta, asistentei pentru mentinerea benzii de circulatie, sistemului de recunoastere a indicatoarelor rutiere, sistemului de detectare a somnolentei soferului si tempomatului inteligent ce asigura o calatorie relaxata. Vivaro este echipat optional si cu senzori cu ultrasunete care avertizeaza soferul referitor la obstacolele intalnite la parcare si monitorizeaza unghiul mort lateral, iar in functie de nivelul de echipare imaginea captata de camera video pentru marsarier este afisata fie in oglinda retrovizoare, fie pe ecranul de 7”. Toate comenzile sunt in campul vizual si la indemana soferului, care este mereu conectat prin sistemele de infotainment de ultima generatie.
Datorita posibilitatilor multiple de ajustare a scaunelor – dintre care unele sunt electrice – suportului lombar si cotierei, postul de conducere este la fel de confortabil ca al unui autoturism, iar siguranta este si ea comparabila datorita numeroaselor sisteme de asistenta.
Sistemele infotainment Multimedia Radio si Multimedia Navi Pro sunt prevazute cu un ecran tactil de 7” si permit integrarea telefonului cu ajutorul Apple CarPlay si Android Auto, iar Multimedia Navi Pro include si harti de navigatie europene cu mod de vizualizare 3D.
Noul Vivaro este echipat cu motoare avansate si transmisii cu schimbare lina a treptelor – de exemplu, cea automata cu opt trepte de viteza – ce sporesc eficienta si confortul, iar intervalele de service de pana la 50.000 km reduc costurile de exploatare.
Din 2020 noul Vivaro va fi oferit si ca autovehicul electric.
Peste 150 de variante de carosare pentru noul Movano
Noul Opel Movano are o masa maxima admisa de pana la 4,5 t, o sarcina utila maxima de 2,4 t, o capacitate de tractare de pana la 3,5 t si un volum util de 17 m3. Acesta este disponibil, ca si generatia sa anterioara, cu patru lungimi, trei inaltimi si peste 150 de caroserii si conversii din fabrica (panel van cu lungime de incarcare de maximum 4,38 m si volum util de cel mult 17 m3, autosasiu, autoplatforma si pentru transport persoane, conversii dropside, basculanta si box body) si poate transporta, in functie de varianta, pana la cinci europaleti. Iar datorita noilor manere de pe peretii laterali, sistemului de iluminat LED si usii laterale glisante suficient de mari pentru a permite incarcarea unui europalet compartimentul de marfa este mai usor de utilizat.
Vanul este echipat cu numeroasele sisteme si tehnologii de asistenta ce sporesc nivelul de siguranta si confortul in timpul lucrului: camera video pentru vizibilitate optima in partea din spate, avertizare privind unghiul mort si parasirea benzii de circulatie (aceasta din urma se activeaza la pese 30 km/h, iar la viteze mai mici de 12 km/h senzorii cu ultrasunete avertizeaza soferul in legatura cu obstacolele din fata si din spate prin semnale sonore si prin semnal vizual pe afisajul cu informatii) si sistem de asistenta la vant lateral (care mentine autovehiculul sub control prin activarea ESP, soferul fiind informat prin simbolul de vant afisat pe ecranul cu informatii). Dotarea standard a noului Movano mai include si stergatoare de parbriz automate si faruri automate cu functie anti-orbire.
Afisajul pentru sistemul de infotainment si navigatie, care include ecran tactil sensibil de 7”, este integrat in panoul de instrumente cu un design nou, iar sistemul Navi 50 IntelliLink Pro constituie o premiera pe noul Movano si este mai rapid fata de versiunea anterioara. Smartphone-urile pot fi conectate prin Bluetooth sau USB, iar incarcarea fara fir reprezinta si ea o noutate pentru Movano.
Postul de conducere este configurat ca un birou mobil modern si dispune de 22 de compartimente si spatii de depozitare cu o capacitate totala de 104 l (compartimente cu si fara capace, buzunare pe usi, torpedo FlexTray cu design inteligent si cu o capacitate de pana la 10,5 l, care se poate deschide ca un sertar, si usureaza viata la bord), scaunul cu suspensie pneumatica asigura o pozitie confortabila pentru sofer mai ales la mers pe suprafete denivelate, iar scaunele confort optionale pentru sofer si pasagerul din fata sunt prevazute cu suport lombar reglabil.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit