Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Finanțarea afacerilor de export urmează să fie orientată mai mult către protecția climei, în vreme ce sprijinul pentru combustibili fosili ar trebui să se încheie.

Franța, Germania și alte țări europene militează pentru ca finanțarea tranzacțiilor de export de miliarde de dolari să fie orientată mai mult către protecția climei. Principiile comune au fost convenite miercuri, 14 aprilie, după cum a anunțat ministrul francez al Economiei şi Finanţelor, Bruno Le Maire.

Practic, este vorba de retragerea sprijinului oferit sectorului combustibililor fosili pe termen lung (cărbune, gaze naturale și țiței). “Acum trei ani nu existau deloc politici publice în acest domeniu. Nicio țară nu s-a implicat“, a spus Bruno Le Maire, revendicând rolul de pionierat al Franţei, care sprijină economia internă în exporturile sale cu finanțare de 10-12 miliarde de euro pe an.

Acum, pe lângă Franța și Germania, sunt incluse în program şi Danemarca, Spania, Olanda, Suedia și Marea Britanie, care nu mai aparține UE. Ministrul a spus că ar fi de dorit ca SUA, putere economică majoră, să se poată alinia acestora.

Săptămâna trecută, Adunarea Națională Franceză a aprobat eliminarea treptată a subvențiilor la accizele pe motorină pentru transportul rutier, până în 2030, cu scopul de a pune capăt vânzării vehiculelor comerciale alimentate cu combustibili fosili în 2040. Asociațiile de transport rutier se mobilizează deja împotriva acestei măsuri, susținând că va duce la o creștere a costurilor transportului rutier.

Asociaţiile FNTR, Union Tlf și Otre afirmă acest lucru, adăugând că în 2030 obiectivele de mediu vor fi departe de a fi atinse.

Asociațiile susțin, de asemenea, că reducerea și eliminarea ulterioară a subvenţiilor la accize vor face companiile franceze de transport rutier mai puțin competitive în faţa celor străine, în special din est. Transportatorii francezi gestionează astăzi doar 20% din transportul rutier internațional care aparține Franței.