În evaluarea impactului care stă la baza propunerii de reducere drastică a emisiilor de Carbon ale autovehiculelor comerciale din 2030, Comisia Europeană a analizat și luarea în considerare a combustibililor regenerabili și cu emisii scăzute de carbon și a concluzionat că aceștia nu sunt cel mai eficient instrument. Dimpotrivă, ar crea o abordare incoerentă a decarbonizării carburanților, în timp ce instrumente specifice dedicate sunt propuse în acest scop – Directiva privind energia din surse regenerabile, Directiva privind impozitarea energiei și inițiative specifice privind carburanții în aviație și maritim – din pachetul „Fit for 55″.
În plus, dacă furnizorii de combustibil și producătorii de vehicule ar stabili un sistem de creditare a combustibilului, costurile de conformitate pentru producători ar crește și ar avea un impact asupra costului total de proprietate pentru consumatori. Mecanismul ar crește sarcina administrativă și complexitatea, estompând responsabilitățile dintre furnizorii de combustibil și producătorii de vehicule, este de părere CE.
Tranziția către mobilitatea cu emisii zero conduce deja la o transformare de-a lungul întregului lanț valoric al sectorului vehiculelor grele. Se estimează că întărirea standardelor de emisii de CO2 va avea un impact net pozitiv asupra ocupării forței de muncă la nivelul întregii economii. Lanțul valoric se va extinde și vor fi create noi locuri de muncă, în sectoare precum producția de baterii, electronică și sectorul energetic. Acest lucru va necesita noi competențe în rândul forței de muncă, iar furnizorii de autovehicule vor trebui să-și adapteze portofoliul de produse și servicii și să-și recalifice și perfecționeze angajații, pentru a asigura o forță de muncă potrivită pentru era mobilității cu emisii zero. În acest sens, sunt disponibile mai multe oportunități de finanțare UE, cum ar fi „Fondul pentru tranziție justă” (JTF), „Fondul social european+” (FSE+) și mai multe finanțări prin „Facilitatea de redresare și reziliență” și „Fereastra de investiții sociale și competențe a InvestEU”. „Pactul pentru competențe” va contribui, de asemenea, la mobilizarea sectorului privat și a altor părți interesate pentru a îmbunătăți calificarea și recalificarea forței de muncă din Europa.
Volvo Trucks are cea mai largă ofertă de camioane electrice cu baterii din industrie, cu 6 modele diferite în producție de serie.
Noua e-axle, prezentată la târgul IAA de la Hanovra, Germania, permite instalarea unui număr și mai mare de baterii pe autocamion prin integrarea motoarelor electrice și a transmisiei în puntea spate. Mai multe baterii înseamnă o autonomie mai mare, ceea ce creează oportunități pentru ca și transporturile pe distanțe lungi să fie electrificate. La camioanele electrice cu pile de combustie, care vor fi introduse în a doua jumătate a acestui deceniu, spațiul suplimentar este util pentru instalarea altor componente.
„Aceasta este o descoperire pentru camioanele electrice și un semnal clar că va exista o cerere uriașă de încărcătoare rapide publice pentru camioanele grele în viitorul apropiat, nu în ultimul rând de-a lungul autostrăzilor”, spune Jessica Sandström, SvP Global Product Management la Volvo Trucks.
Completarea ofertei actuale
Volvo Trucks va începe producția de serie a camioanelor cu noua punte electrificată peste câțiva ani, iar aceasta va completa gama actuală de camioane electrice cu baterii.
„Vom continua cu autocamioanele noastre electrice cu baterii versatile care sunt deja în producție. În prezent, acestea pot acoperi o gamă largă de sarcini de transport. În câțiva ani, vom adăuga această nouă punte spate electrificată pentru clienții care acoperă rute mai lungi decât cele actuale”, continuă Jessica Sandström.
Volvo Trucks are o strategie cu 3 căi pentru a ajunge la emisii zero: camioane electrice cu baterii, camioane electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie care funcționează cu combustibili regenerabili precum biogaz, HVO sau chiar hidrogen verde.
“Sunt necesare soluții tehnice diferite pentru a aborda schimbările climatice, deoarece disponibilitatea infrastructurii energetice și a combustibililor diferă de la o țară și regiune la alta, precum și între diferitele misiuni de transport”, conchide Jessica Sandström.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit