Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Stocul de spații industriale moderne din România a ajuns la 6,91 milioane m2 în prima jumătate a anului și până la sfârșitul lui 2023 se preconizează creșterea cu încă 407.000 m2, depășindu-se astfel pragul de 7 milioane m2, se arată în cel mai recent raport CBRE România. Sectorul logisticii, dar și evoluția pozitivă din industria auto au reprezentat principalele motoare de creștere.

Puțin peste un sfert din spațiile nou livrate sunt în București, Capitala fiind urmată îndeaproape de regiunea Vest/Nord Vest. Cealaltă jumătate a fost distribuită către regiunile industriale Est/Nord-Est, Centru și Sud, care au 17%, 16% și 15% din suprafața totală.

Potrivit CBRE România, noutatea este aceea că orașele regionale au revendicat în total mai mult decât Capitala, respectiv 73% față de 27%. Cu toate acestea, distribuția globală a stocului modern continuă să indice Bucureștiul ca fiind principalul hub logistic, cu o pondere de 48% din stocul modern de spații industriale al țării. Cu un sfert din stoc, Vest/Nord-Vest este principalul hub regional, urmat de regiunile Sud, Centru și Est/Nord-Est.

Evoluția din primele șase luni confirmă faptul că atât dezvoltatorii locali, cât și cei străini activi pe piața românească doresc să-și diversifice portofoliul și să se extindă în toată țara, odată cu dezvoltarea infrastructurii rutiere. Comerțul electronic, care a cunoscut în ultimii ani o ascensiune fulminantă, se menține la un nivel relativ similar cu aceeași perioadă a 2022, cu un plus de doar 2%. În cifre absolute însă volumele nu sunt deloc de neglijat. În ciuda condițiilor economice dificile, care au determinat prodență atât în rândul investitorilor, cât și al consumatorilor, estimările pentru finalul anului, dar și pentru perioada 2024-2025, sunt optimiste.

Furnizorul de servicii logistice contractuale dedicate din lume, GXO Logistics a anunțat introducerea cu succes a roboților GRS (Global Robotics Services) într-un sistem de sortare 3D. Potrivit companiei instalarea din Stradella, Italia este prima de acest tip din Europa și ilustrează poziția sa de lider în domeniul tehnologiei.

Soluția de sortare robotizată de la GRS (Global Robotics Services) poate fi implementată rapid și ușor în aproximativ câteva săptămâni. Soluția fiind un instrument eficient pentru gestionarea sezonului de vârf, de activitate și reducerea nevoi de cheltuieli de capital a clienților și termenele lungi de execuție necesare pentru alte soluții. În prezent, compania exploatează această tehnologie într-o instalație ultramodernă din SUA.

Programul pilot de 30 de zile organizat în locația GXO din Stradella, Italia, care găzduiește o platformă de comerț electronic, a atins un randament de 1.200 de unități pe oră, de peste trei ori mai mare față de cel al soluției anterioare, și ar putea ajunge la o optimizare mult mai mare. Instalarea a durat doar o săptămână, iar mai mult de o duzină de roboți de sortare 3D au fost programați să alimenteze 30 de cărucioare cu peste 450 de containere de destinație. Proiectul pilot a redus orele de muncă legate de procesul de sortare, precum și erorile de sortare, majorând trasabilitatea comenzilor.

GXO proiectează și operează cele mai avansate soluții de depozitare din lume. GXO este lider în industrie în ceea ce privește automatizarea, generând aproximativ 30% din veniturile sale din soluții automatizate, față de media industriei de 8%. În primul trimestru al acestui an, GXO a înregistrat un nou record în ceea ce privește implementarea tehnologiei operaționale, crescând totalul soluțiilor tehnice și automatizate cu 64% de la an la an.

„GXO a investit într-un program pilot care utilizează tehnologia de sortare robotizată pentru a crește productivitatea, acuratețea și eficiența operațională pentru unul dintre clienții noștri importanți din industria modei. Căutăm și testăm în mod constant tehnologii inovatoare pentru a răspunde nevoilor în evoluție rapidă ale clienților noștri și ne așteptăm ca un test de succes să conducă la o instalare mai amplă în acest loc.”,

a declarat Alessandro Renzo, director general, Italia și Elveția, GXO.