Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DPD România a închiriat noi spații de depozitare în Arad, București și Brașov, cu o suprafață totală de 5.500 m2. Decizia de extindere a operaţiunilor se bazează pe creşterea pieţei de comerţ electronic, în condiţiile în care Pandemia a forțat tot mai mulți retaileri, care se bazau doar pe magazine fizice, să migreze spre online. De altfel, România ar putea să înregistreze anul acesta cea mai mare creştere pe acest segment din Uniunea Europeană.

Compania de curierat a fost reprezentată în procesul de identificare a celor mai bune soluții pentru extinderea capacității de depozitare, dar și negocierea contractelor de închiriere, de către JLL.

„DPD a investit anul acesta în noi centre de distribuție în orașe importante din România, pentru a asigura un timp de răspuns mai rapid și o acoperire optimă a diferitelor zone din țară. Noile locaţii DPD din orașe cheie, precum Arad, București și Brașov, vin în completarea celor deja existente din Timișoara și Iași“, a declarat Valentin Achim, consultant Industrial Department JLL România, care a negociat din partea DPD contractele de închiriere.

În primele nouă luni ale anului, cererea de spații industriale și de logistică s-a situat la aproape 380.000 m2, din care 46,2% (175.300 m2) au reprezentat tranzacții intermediate de JLL.

În cel mai dificil an pentru comerțul modern, România reuşeşte să își mențină prima poziție în topul țărilor cu cele mai importante creșteri ale comerțului electronic din UE. Concluzia a fost exprimată de către Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe, în cadrul conferinței organizată de către Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), cu ocazia primei ediții a Zilei naționale a comerțului electronic.

Europa de Est marchează, de altfel, cea mai importantă evoluție de pe continent, de aproximativ 27%, în timp ce România depășește această medie, estimările fiind de creștere cu cel puțin 30% până la finele anului. Totuși, pentru ca acest avans să poată fi susținut, este nevoie de competențe digitale, în condițiile în care doar 2 din 10 români care utilizează Internetul în mod regulat au făcut cumpărături online în ultimul an. „Comerțul electronic a ținut economia deschisă și în mișcare pe toată perioada pandemiei. Tot mai multe companii, dar și antreprenori, care se bazau exclusiv pe o prezență fizică, au realizat avantajele sectorului online, astfel că au migrat spre acest canal”, spune Florinel Chiș, director executiv al ARMO.

Pandemia a dezvoltat și digitalizarea accelerată, în special a instituțiilor publice. Numărul semnăturilor digitale a crescut de la 500.000 la 720.000 doar în prima parte a anului, în timp ce, potrivit lui Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația, plățile electronice au înregistrat o creștere fără precedent în țara noastră: de la 353 de milioane de plăți în trimestrul al doilea din 2019 la 395 de milioane de plăți în aceeași perioadă a acestui an. În ceea ce privește opțiunea de mobile wallet, creșterea este de 145% (septembrie 2019/septembrie 2020).

Gradul de adopție al plăților cu cardul a atins, de asemenea, un prag unic până în acest moment, de aproape 60% la nivelul marilor orașe, în timp ce în pre-pandemie era de maximum 30%. 38% dintre români fac plăți cu cardul la POS săptămânal, iar 16% îl utilizează zilnic.