Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Foto: Żabka
Grupul Żabka, unul dintre cei mai mari jucători din comerțul alimentar din Polonia, a încheiat anul 2023 aniversar al mărcii printr-un acord de achiziție a unui pachet majoritar de acțiuni și, ca urmare, un parteneriat cu unul dintre liderii în distribuția de bunuri de larg consum din România – DRIM Daniel Distributie. Tranzacția va fi finalizată după ce vor fi îndeplinite toate cerințele de reglementare.
Grupul Żabka este unul dintre organizațiile cu cea mai rapidă creștere din Europa, având peste 10.000 de magazine, livrări de curierat, soluții și servicii digitale utilizate de peste 3 milioane de clienți în fiecare zi.
Intrarea Grupului Żabka pe piața din România este rezultatul construirii consecvente a unui ecosistem de proximitate cu potențial de extindere pe piețele europene. Expansiunea peste hotare face parte din strategia de creștere multidimensională aleasă la crearea Grupului în 2021. După obținerea acordului autorităților române de reglementare pentru încheierea acordului, prioritatea va fi dezvoltarea accelerată a DRIM, posibilă datorită combinației dintre poziția pe piață și reputația locală a DRIM și know-how în zona de confort, precum și a angajamentului de capital al Grupului Żabka.
Dezvoltarea pe termen lung și perspectivele pieței românești, precum și profilul de consumator similar celui polonez fac din România o direcție geografică firească pentru extinderea Grupului.
Acest pas de referință a fost precedat de o analiză a pieței din România, inclusiv a preferințelor consumatorilor locali. Prin prezența sa operațională pe această piață, Grupul Żabka va dobândi cunoștințe și experiență care îi vor permite să decidă cu privire la posibilele investiții ulterioare în România și să selecteze zonele potrivite de dezvoltare din portofoliul larg al Grupului.
DRIM Daniel Distributie este o companie de familie cu o vastă experiență în industrie, foarte respectată în România, condusă acum de a doua generație de proprietari. În decursul celor aproape 30 de ani de activitate, a dezvoltat o infrastructură logistică avansată și s-a impus ca un partener de încredere în rândul furnizorilor și al proprietarilor de magazine tradiționale. Ca urmare, a devenit una dintre cele mai mari rețele de distribuție a produselor de larg consum de pe piața locală, având peste 800 de angajați și aprovizionând aproximativ 12.000 de magazine de comerț tradițional.
„Construim un parteneriat cu o companie care se bucură de o încredere mare din partea partenerilor de afaceri și a clienților de pe piața sa de origine, dar care prosperă și prin practicarea standardelor la care ne-am angajat la Żabka. Comunitatea de valori, respectul și încrederea reciprocă oferă o bază solidă pentru parteneriatul strategic și pentru proiectele comune și ambițioase pe care le-am planificat. Am dedicat ultimul sfert de secol dezvoltării dinamice în Polonia, iar astăzi ne angajăm în următoarea etapă, care presupune lansarea operațiunilor noastre pe o nouă piață europeană.”,
a declarat Tomasz Suchański, CEO al Grupului Żabka.
„Aceasta este o investiție strategică care oferă întregului Grup o perspectivă unică pentru dezvoltarea ulterioară și accesul la o nouă piață în parteneriat cu unul dintre cei mai mari distribuitori locali de produse pe piața bunurilor de larg consum. Parteneriatul cu DRIM va contribui cu siguranță la creșterea potențialului de a oferi soluții inovatoare clienților și partenerilor noștri, permițând o diversificare suplimentară a activității noastre și, în consecință, o creștere.”,
a completat Tomasz Blicharski, vicepreședinte al Consiliului de Administrație, director general al Żabka Future/EVP.
„Eu și familia mea suntem foarte încântați de parteneriatul cu Żabka Group. Credem că acesta este un pas care ne va ajuta să ducem compania noastră la următorul nivel. Bazele acestui parteneriat sunt foarte solide – împărtășim valori foarte asemănătoare și suntem aliniați în ceea ce privește oportunitățile disponibile pe piața din România. De asemenea, ne-a unit un entuziasm similar, care este necesar pentru a realiza aceste planuri. Ceea ce a influențat puternic decizia noastră de a stabili cooperarea cu Żabka sunt perspectivele uriașe pentru părțile interesate cheie, respectiv clienți, angajați și furnizori.”,
a precizat Radu Trandafir, Director Strategic, DRIM Daniel Distributie FMCG.
Foto: Gebrüder Weiss
Relațiile economice dintre Asia și Europa au o istorie încă din timpuri străvechi, jucând un rol semnificativ în consolidarea interconexiunilor și dezvoltarea macro-regională. În contextul actual, cu tensiunile generate de conflictul dintre Rusia și Ucraina, găsirea unor rute de transport alternative devine tot mai importantă pentru a reduce costurile și timpul de transport, Asia rămânând unul dintre principalii parteneri în schimburile economice cu Europa.
Potrivit celei mai noi statistici realizate de Eurostat*, la nivelul lui 2022, România ocupă locul al 15-lea în clasamentul european, în ceea ce privește volumul de mărfuri procesate. Astfel, porturile maritime de la Marea Neagră, au procesat în 2022 aproximativ 60 de milioane de tone de mărfuri, tonajul generând creșteri constante de la an la an. Portul Constanța a devenit cel mai important din țară, având cea mai mare cantitate de mărfuri procesată din cereale, petrol brut și produse petroliere.
De asemenea, conflictul din Ucraina a condus la redirecționarea mărfurilor către Portul Constanța, subliniind importanța acestuia în economia europeană. Portul a deservit eficient fluxurile de mărfuri către Europa Centrală și de Est în ultimul deceniu, inclusiv în țări, precum Serbia, Ungaria, Bulgaria, Moldova, Croația, Slovacia, Austria și Germania de Sud.
Poziția geografică a Portului Constanța permite posibilitatea redirecționării mărfurilor din Orientul Îndepărtat către porturile nord-vestice europene, folosind infrastructura de transport existentă (feroviar, rutier, Canalul Dunăre-Marea Neagră și porturile de pe Dunăre).
Creșterea economică înregistrată în ultimii ani din Europa Centrală și de Est oferă României oportunitatea de a acționa ca un centru de depozitare și distribuție pentru această regiune.
Cu toate acestea, există provocări pentru a deveni o poartă strategică regională de comerț și logistică pentru CEE pe axa Est-Vest, fiind inclusă în două dintre cele 9 coridoare ale rețelei transeuropene de transport Ten-T – Orient-Estul Mediteranei și Coridorul Dunăre – Rin.
Potențialul economic și geopolitic al României ar trebui susținut prin investiții masive în infrastructura rutieră și feroviară pentru a facilita transportul rapid și eficient de mărfuri. Însă, atât la nivel legislativ, cât și în mediul fiscal ar fi necesar o îmbunătățire pentru a sprijini această poziție strategică. De asemenea, oferirea de servicii de transport de calitate, conform standardelor europene, devine un alt aspect esențial.
Tocmai din acest motiv, Gebrüder Weiss România investește constant în dezvoltarea rețelei de hub-uri logistice, dar și în noi soluții de transport destinate clienților.
Strategia companiei vizează consolidarea prezenței în Asia Centrală prin extinderea filialelor sale din Europa Centrală și de Sud-Est, până în Caucaz și Asia Centrală, unde, compania de logistică este prezentă cu propriile filiale din Georgia, Armenia, Uzbekistan, Kazahstan, până în China.
Recent, Gebrüder Weiss și-a extins prezența în Georgia, în contextul creșterii tot mai mari a volumelor de marfă, locația din Tibilisi dispunând de mai mult spațiu de transbordare și birouri.
„România este una dintre țările care pot juca un rol cheie în schimburile comerciale dintre țările asiatice și cele europene. Desigur, dincolo de avantajul de a dispune de un port cu o importanță majoră în regiune, marea provocare a României este generată de nevoia de investiții în infrastructură – atât rutieră, cât și feroviară – pentru a susține afluxul de mărfuri ce ar trebui să tranziteze țara noastră.”,
a precizat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).