Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online din România, a înregistrat peste 1,1 milioane de livrări în primii doi ani de la intrarea pe piață. În această perioadă, clienții Freshful au comandat peste 38 de milioane de produse, cele mai frecvente fiind fructele și legumele proaspete, totalizând 1.850 de tone. În perspectiva anului 2023, compania estimează o dublare a cifrei de afaceri și a numărului de clienți față de 2022.

În doi ani de activitate, Freshful by eMAG a investit în dezvoltarea tehnologiei pentru sistemele logistice, mărindu-și echipa operațională la 550 de angajați responsabili de comenzi și livrări. De asemenea, au crescut capacitatea de lucru în depozit, într-un ritm normal, capabil să asigure 4.000 de comenzi pe zi, cu posibilitate de suplimentare în perioade aglomerate, și în egală măsură, flota de mașini pentru livrări până la 180 de autovehicule.

Comportamentul de consum al clienților s-a schimbat în acești doi ani, plasând comenzi în special dimineața și seara, în funcție de programul acestora. Valoarea medie a coșului de cumpărături cu produse alimentare se ridică la 720 de lei, în timp ce clienții loiali care comandă săptămânal depășesc bugetul lunar de 1.250 lei.

Plata online cu cardul reprezintă peste 65% dintre comenzile plasate, cu mai mult de jumătate dintre comenzile cu plata la livrare achitate la POS, în timp ce 5% plătite cu cardul electronic de tichete de masă. Clienții Genius au fost printre cei mai fideli serviciului, reprezentând peste 75% din portofoliul de clienți activi.

Freshful by eMAG a lansat recent o secțiune specială de rețete, oferind peste 110 preparate ușor de gătit, cu posibilitatea de a adăuga ingredientele necesare direct în coșul de cumpărături pentru fiecare rețetă.

Rețetele sunt împărțite pe categorii, precum salate, supe, feluri principale, deserturi sau băuturi, și includ informații despre costul acestora pentru o porție. De asemenea, fiecare rețetă este marcată cu o etichetă care ușurează și mai mult căutarea, precum internațional, gustos sau econom pentru rețetele care costă mai puțin de 10 lei pentru o porție.

Mai mult, Freshful by eMAG a pregătit oferte foarte bune clienților cu ocazia aniversării de 2 ani de activitate, printr-o campanie specială în care zilnic vor fi prezentate produse la prețuri speciale, timp de două săptămâni, începând cu data de 16 octombrie. Beneficiile din această campanie includ unele dintre cele mai bune oferte din acest an.

„Am intrat pe piață cu intenția de a aduce consumatorilor o experiență facilă de cumpărături, 100% online și ne bucurăm să vedem că după doi ani numărul celor care preferă acest nou obicei de shopping este tot mai mare. Numai în ultimul an au intrat în platformă 100.000 de clienți noi și estimăm că până la sărbătorile de iarnă vom ajunge la 140.000 de clienți. Tocmai de aceea, avem în plan ca în următorul an să ne concentrăm în continuare pe București, dar luăm în calcul și deschiderea unui al doilea depozit în a doua parte a anului. Pentru termen lung, ne dorim să continuăm investițiile în tehnologie și ne propunem să îmbunătățim functionalitățile pe care aplicația Freshful le are, ca să răspundem și mai bine nevoilor clienților noștri.”,

a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.

Conform studiului Total Economic Impactᵀᴹ (TEI), efectuat de Forrester Consulting în numele VTEX, companiile care au migrat la platforma VTEX au beneficiat de mai multe avantaje. Mai mult, VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează operațiunile de comerț la nivel global, a generat, în septembrie 2023, economii de 5,8 milioane USD pentru comercianții care au migrat pe platforma companiei. De asemenea, firmele au obținut un ROI de 133% pe o perioadă de trei ani.

Într-un mediu economic dificil, cu o creștere a ratelor dobânzilor și costuri mai mari de împrumut, printre multe altele, companiile au menționat în studiul VTEX următoarele beneficii pe parcursul a trei ani:

De asemenea, studiul a analizat în detaliu provocările cu care se confruntă retailerii și afacerile de tip direct-to-consumer (D2C) în momentul actual, ceea ce a evidențiat necesitatea de a ține pasul cu așteptările clienților în continuă evoluție. În același timp, majoritatea companiilor se bazează pe soluții încropite și învechite, care necesită o întreținere costisitoare, lipsa resurselor interne dificile de găsit, nereușind să ofere inovație rapidă și în timp real.

„Beneficiile VTEX constau în capacitatea de a alege ceea ce dorim și ceea ce nu dorim. Acest lucru ne oferă mai mult timp, ne oferă opțiuni și ne permite să construim cel mai bun model economic. Astfel, nu trebuie să ne facem griji cu privire la capacitatea de a dezvolta business-ul. Acest lucru ne permite să ne concentrăm asupra lucrurilor care fac diferența pentru afacerea noastră.”,

a declarat Directorul Digital al unui retailer de produse alimentare intervievat de Forrester Consulting pentru acest studiu.

În prezent, principala preocupare a retailerilor și producătorilor este rentabilitatea, subliniind că ar fi important o abordare pragmatică și realistă a comerțului digital, axată pe evaluarea celor mai bune strategii pentru reducerea costurilor și creșterea veniturilor.

Adoptarea unei abordări tehnologice moderne, ușor de întreținut și eficiente, cum este platforma VTEX, le-a permis afacerilor să creeze experiențe personalizate pentru clienți și să promoveze creșterea și succesul în mod sustenabil pe termen lung.

„Acest studiu este mai mult decât o simplă statistică, oferind un cadru clar pentru a-i ajuta pe clienții noștri să-și evalueze operațiunile actuale și să aibă o imagine clară asupra viitorului. În contextul actual, nu există niciun motiv pentru care comercianții ar aloca o parte semnificativă din GMV-ul lor pentru întreținerea platformelor învechite și neperformante, când pot, de fapt, redirecționa aceste resurse către inițiative care să stimuleze vânzările și eficiența operațională. Platforma de comerț digital VTEX oferă o soluție, care permite afacerilor să aibă o abordare pragmatică în ceea ce privește investițiile lor în domeniul IT prin combinarea unor funcționalități native extinse cu soluții terțe de ultimă generație. Acest lucru înseamnă un ROI mai mare și o creștere a profitabiliății.”,

a subliniat Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) la VTEX.

Studiul Forrester a intervievat patru retaileri enterprise pentru a obține date concrete cu privire la costuri, beneficii și riscuri, pe baza cărora s-a creat o analiză detaliată, confirmând avantajele migrării la platforma VTEX.

„Înainte de a migra pe platforma VTEX, cei intervievați au recunoscut că în cadrul companiilor lor exista nevoia de a transforma strategia de comerț digital, dar acest lucru era întârziat de platformele legacy. Lipsa de resurse interne și presiunile legate de costuri au determinat aceste companii să caute o soluție completă, care să poată oferi agilitate și adaptabilitate la un preț avantajos.”, potrivit descrierii în studiul TEI.