Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Două centre regionale de distribuție ale companiei DB Schenker Canada au obținut recent certificarea FSSC 22000, dezvoltată de Fundația pentru Certificarea Siguranței Alimentare.

Certificarea FSSC 22000 este cerută de mulți comercianți cu amănuntul și producători de produse alimentare, deoarece demonstrează că o companie dispune de un sistem solid de management al siguranței alimentelor.

Furnizorul global de logistică, DB Schenker operează ambele centre regionale de distribuție (DC) cu o suprafață totală de 900.000 de metri pătrați și 200 de angajați pentru un producător global de alimente și dulciuri. De asemenea, DB Schenker gestionează operațiuni 24/7, expediază aproximativ 100.000 de lăzi pe zi către 700 de locații „ship-to” de la o coastă la alta, în întreaga lume, inclusiv SUA, Australia, Noua Zeelandă și Japonia.

Totodată, certificarea FSSC 22000 implică cerințe suplimentare, așa cum Bunele practici de fabricație (GMP), Analiza riscurilor și punctele critice de control (HACCP) și Bunele practici de igienă (GHP). Efortul de a obține această certificare a fost susținut de angajații și managerii DB Schenker cu accent pe dezvoltarea unui sistem robust de calitate și siguranță alimentară.

Inițiativa nu doar îndeplinește cerințele actuale ale clienților, ci și pregătește terenul pentru viitoare oportunități de afaceri. În viitor, DB Schenker intenționează să-și extindă certificarea FSSC 22000 într-un nou centru de distribuție regional, consolidându-și angajamentul față de siguranța alimentară și calitate.

Pandemia de Covid-19 a atras consecinte grave asupra comertului international italian, si nu numai. Astfel, in primele cinci luni ale anului, comertul cu tarile non-europene a scazut cu 16,8% pentru exporturi si cu 19,2% pentru importuri. Un moment de cotitura a avut loc in mai, cand exporturile au crescut cu 37,6% fata de luna precedenta, insa importurile au ramas cu 2,4% in rosu, din cauza slabirii cererii interne, se arata in analiza Centrului de Studii Fedespedi, citat de Trasporto Europa. 
In transportul maritim de containere, din ianuarie pana in mai 2020, principalele porturi italiene au suferit o scadere de 8,2%. Cele mai grave luni au fost aprilie si mai, cu contractii de pana la 30%, valoare extrema inregistrata in portul Genova. Transportul aerian de marfuri a suferit pagube mai mari: in primele cinci luni a scazut cu 26,7% in ceea ce priveste marfa si posta (t-km), cu varfuri de 51,8% in Roma Fiumicino si 41,3% la Bergamo. Cu toate acestea, studiul semnaleaza o „transformare semnificativa” in mai, respectiv o crestere de 31,8% fata de luna precedenta, ramanand insa cu 40,1% mai jos de mai 2019.
"Imaginea economica este ingrijoratoare, insa datele obtinute ne permit sa fim mai pregatiti in fata provocarilor care apar acum", comenteaza Silvia Moretto, presedintele Fedespedi. "Comertul international e extrem de afectat de faza de inchidere, iar Europa va iesi din aceasta criza cu pagube mai mari decat China si Asia, in general. Cu toate acestea, exista semne pozitive importante care nu trebuie trecute cu vederea. In primul rand, faptul ca Italia a iesit din blocaj inainte de multe alte tari si ca productia industriala se reface. Asimetria crizei poate fi folosita pentru a planifica si a obtine un avantaj competitiv."