Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) a salutat publicarea Comisiei Europene referitoare la comerțul electronic sigur și sustenabil. ARMO interpretează această inițiativă ca pe un semnal clar pentru toate statele membre că protejarea Pieței Unice trebuie să fie o prioritate comună. În plus, inițiativa subliniază cât de importantă este aplicarea riguroasă a legislației europene pentru a combate fluxul uriaș de produse ilegale și pentru a elimina avantajele necompetitive ale operatorilor care nu respectă conformitatea cu normele UE, dar continuă să fie activi în Uniune.

Comunicarea Comisiei Europene oferă exemple privind modul în care legislația existentă poate fi aplicată mai eficient pentru a proteja comerțul echitabil și consumatorii europeni. ARMO presupune că această inițiativă ar fi un pas necesar în crearea unui mediu competitiv echitabil și evidențiază urgența punerii în aplicare a măsurilor propuse. Problema concurenței neloiale din partea întreprinderilor din afara UE afectează nu numai sectorul comerțului electronic, ci întregul sector de retail european. Totodată, consideră esențial ca toate statele membre, inclusiv România, să adopte măsuri rapide și ferme pentru a asigura aplicarea riguroasă a legislației și pentru a proteja retaileri europeni.

Așa cum ARMO și alte asociații de retail online și tradițional din UE au subliniat în mod constant în ultimul an, este imperativ ca toate companiile care își desfășoară activitatea în UE să respecte aceleași reguli, indiferent de locul în care sunt stabilite. Aplicarea neuniformă a reglementărilor favorizează concurența inechitabilă și slăbește încrederea în Piața Unică Europeană.

Această inițiativă are, de asemenea, un impact important asupra consumatorilor europeni, care ar trebui să fie conștienți de faptul că beneficiile aparente oferite de comercianții din afara UE sunt însoțite de costuri ascunse. Aceste costuri afectează nu numai afacerile europene, ci și securitatea produselor pe care le cumpără și securitatea datelor personale pe care le împărtășesc cu platformele din afara UE. Protejarea consumatorilor și asigurarea unor standarde ridicate de siguranță și transparență ar trebui să fie o prioritate comună la nivel european.

„Deși recunoaștem eforturile depuse de Comisia Europeană și reflectate în această Comunicare, subliniem și urgența situației cauzate de volumul copleșitor de colete care intră zilnic în UE, făcând extrem de dificilă verificarea ex-post de către autoritățile naționale. Trebuie introduse instrumente care să asigure conformitatea produselor la punctul de plecare, precum și explorarea unui rol mai activ al Comisiei și statelor membre în aplicarea normelor UE și eliminarea avantajelor concurențiale neloiale de care pot beneficia jucătorii non-UE care nu respectă regulile, dar sunt activi în Uniune. Între timp, autoritățile trebuie să aplice cu fermitate legislația actuală a UE pentru a preveni intrarea produselor ilegale pe Piața Unică.”,

a precizat Cristi Movilă, președintele ARMO.

Conform principalelor concluzii ale raportului „Marile Puteri, Geopolitica și Viitorul Comerțului”, publicat recent de Centrul pentru Geopolitică al Boston Consulting Group, rivalitățile geopolitice remodelează economia globală și va continua să facă acest lucru și în anii următori, influențate de tarifele de import ale SUA. Fără o creștere generală a tarifelor, comerțul mondial cu bunuri va continua să crească în următorii opt ani la o rată medie anuală de 2,9%. Cu toate acestea, rutele comerciale vor suferi modificări majore, America de Nord va deveni mai puțin dependentă de China, în timp ce China își va consolida relațiile cu Sudul Global, care devine din ce în ce mai influent în comerțul internațional.

„Comerțul global va depăși 29 de trilioane de dolari până în 2033, dar rutele pe care vor circula aceste bunuri se schimbă într-un ritm remarcabil”, a precizat Laszlo Juhasz, Managing Director și Senior Partener la BCG. „Rutele comerciale se schimbau deja față de modelele istorice, iar noile tarife impuse de SUA vor accelera acest proces. Navigarea în aceste noi dinamici va fi esențială pentru orice afacere globală.”

Tarifele ar putea crește costul importurilor de bunuri pentru cele mai mari 10 țări exportatoare către SUA cu 640 de miliarde de dolari, presupunând nivelurile din 2023, în lipsa unor surse sau furnizori alternativi, potrivit modelului BCG. Principalul impact va fi asupra importurilor de piese auto și vehicule, în special în relațiile comerciale cu Mexic, Uniunea Europeană și Japonia. Electronicele de consum, vehiculele electrice și produsele de modă vor deveni, de asemenea, mai scumpe în cazul unor tarife mai ridicate pentru bunurile provenite din China.

Ideile principale din raport:

America de Nord se consolidează ca un bloc comercial rezilient

China își îndreaptă atenția către Sudul Global

Uniunea Europeană se va focusa pe creșterea competitivității

Sudul Global câștigă în influență

India avansează

„Pentru liderii de afaceri, a fi înaintea curbei nu a fost niciodată mai important” a completat Laszlo Juhasz. „Dezvoltarea continuă a unor lanțuri de aprovizionare agile și, cel mai important, asigurarea capacității de a percepe și de a reacționa la schimbările geopolitice vor fi abilități necesare pentru a opera în această nouă realitate dinamică și plină de provocări.”