Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania internațională de logistică și transport, Gebrüder Weiss furnizează soluții complete de comerț electronic pentru unele dintre cele mai importante și prestigioase mărci de baijiu din China.

Băutura spirtoasă baijiu este fabricată din cereale fermentate, sorg, sau alte cereale, fiind considerată băutura națională a Chinei și una dintre cele mai vechi și populare spirtoase la nivel global. Brandurile premium de baijiu sunt considerate bunuri de lux și simboluri ale statutului în China.

„Am înființat un depozit în orașul Chengdu din vestul Chinei și am dezvoltat o soluție logistică concepută pentru a îndeplini cerințele specifice ale mărcilor de băuturi spirtoase de înaltă calitate”, menționează Yongquan Chen, directorul general al Gebrüder Weiss în China.

Gebrüder Weiss operează 19 sucursale în China, oferind servicii de la depozitarea, ambalarea, livrarea, asigurarea și trasabilitatea transportului, până la suport pentru clienți. Astfel, datele unei comenzi online sunt trimise direct către Gebrüder Weiss pentru procesare, urmând ca produsele să fie colectate, inspectate, codificate și ambalate înainte de expediere. Multe dintre aceste băuturi spirtoase provin din Chengdu, un important centru economic și de transport din provincia Sichuan, unde Gebrüder Weiss are o locație din 2006.

Gebrüder Weiss oferă servicii de logistică pentru diverse mărci de baijiu, inclusiv Quanxing, Fenggu, Jiangkouchun, Sichuan Liquor Group (Chidu) și Xiaojiaolou. Wang Xikai, șeful departamentului de comerț electronic de la Quanxing, afirmă că serviciile Gebrüder Weiss au îmbunătățit logistica și au redus deteriorările produselor în timpul transportului, ceea ce a optimizat experiența de cumpărare a clienților și a ajutat compania să rămână competitivă în comerțul electronic.

„Dacă băuturile spirtoase în sine și ambalajele nu sunt gestionate și urmărite în mod profesionist, acest lucru permite produselor false să pătrundă pe piață, ceea ce afectează reputația mărcii și subminează încrederea clienților”, explică Yongquan Chen.

Flexibilitatea, timpii rapizi de răspuns și serviciile de încredere sunt esențiale pentru ca mărcile să se adapteze la schimbările în comportamentul consumatorilor și modelele de consum. Trasabilitatea garantează autenticitatea produselor, în special pentru baijiu-ul de lux, unde clienții trebuie să fie siguri că produsele sunt originale. Yongquan Chen subliniază importanța verificării autenticității produselor returnate printr-un sistem de urmărire cu coduri QR unice și numere de comandă. Sistemul de depozitare asigură alocarea corectă a dimensiunilor pentru colete, iar echipa de servicii pentru clienți gestionează eficient problemele post-vânzare, cum ar fi comenzile întârziate sau schimbările de adresă.

Potrivit Institutului Național de Statistică (INS), cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (excluzând comerțul cu autovehicule și motociclete) a scăzut cu 7,7% în termeni de serie brută în mai 2024, comparativ cu aprilie 2024. Scăderea a fost determinată de reduceri în următoarele: comerțul cu ridicata al produselor agricole brute și al animalelor vii (-29,2%); comerțul cu ridicata specializat al altor produse (-12,2%); comerțul cu ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (-7,2%); comerțul cu ridicata al produselor alimentare, băuturilor și tutunului (-4,4%); comerțul cu ridicata nespecializat (-3,5%); comerțul cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (-3,3%); activitățile de intermediere în comerțul cu ridicata (-2,5%).

Singurul sector în care s-a înregistrat creștere a fost comerțul cu ridicata al echipamentului informatic și de telecomunicații, care a crescut cu 6,0%.

Ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și sezonalitate, cifra de afaceri a scăzut cu 4,4%, pe ansamblu, în mai 2024 față de luna precedentă.

În mai 2024, cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (excluzând comerțul cu autovehicule și motociclete) a scăzut cu 11,4% față de mai 2023, în termeni de serie brută. Această scădere generală se datorează următoarelor scăderii a comerțului cu ridicata al produselor agricole brute și al animalelor vii (-45,1%), a activităților de intermediere în comerțul cu ridicata (-23,0%), a comerțului cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (-12,7%), a comerțului cu ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (-11,0%), a comerțului cu ridicata specializat al altor produse (-6,3%) și a comerțului cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor și al tutunului (-2,5%).

Cu toate acestea, au fost generate și creșteri în comerțul cu ridicata al echipamentului informatic şi de telecomunicații (+12,4%) și comerțul cu ridicata nespecializat (+7,3%).

În termeni ajustați în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cifra de afaceri a scăzut cu 7,9% în mai 2024 comparativ cu mai 2023.

În perioada 1 ianuarie – 31 mai 2024, cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (excluzând comerțul cu autovehicule și motociclete) a înregistrat o scădere de 0,8% față de aceeași perioadă din 2023, în termeni de serie brută. Scăderi importante au fost în activitățile de intermediere în comerțul cu ridicata (-12,5%); comerțul cu ridicata al produselor agricole brute și al animalelor vii (-9,7%); comerțul cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (-7,9%); comerțul cu ridicata al produselor alimentare, băuturilor și tutunului (-2,2%).

Au fost înregistrate și creșteri în sectoarele: comerțul cu ridicata nespecializat (+16,0%); comerțul cu ridicata specializat al altor produse (+9,7%); comerțul cu ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (+5,6%); comerțul cu ridicata al echipamentului informatic și de telecomunicații (+1,9%).

Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (excluzând comerțul cu autovehicule și motociclete), ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și sezonalitate, a rămas la același nivel față de aceeași perioadă din 2023.

Cifra de afaceri netă (exclusiv TVA) se calculează prin însumarea veniturilor facturate rezultate din vânzările de bunuri, mărfuri, lucrări și servicii, minus rabaturile și alte reduceri acordate clienților. Nu sunt incluse în cifra de afaceri: valoarea ambalajelor restituite, accizele, subvențiile de la autorități publice sau instituții UE, vânzările de terenuri și active fixe proprii sau reducerile acordate clienților.

Indicii de volum ai cifrei de afaceri din comerțul cu ridicata sunt de tip Laspeyres și se calculează în condiții metodologice și de prețuri comparabile, utilizând indici de preț deflatori pentru ajustare. Primii indici rezultați sunt la nivel de grupă CAEN Rev.2 apoi prin agregări succesive se obțin indici la niveluri agregate. Ponderile pentru agregare sunt bazate pe cifra de afaceri din Ancheta Structurală în Întreprinderi din anul de referință 2021.