Compania Wizz Air a publicat un raport în care detaliază progresele înregistrate în primele șase luni de la implementarea planului său de transformare „Customer First Compass”, în valoare de 14 miliarde de euro, un cadru strategic care plasează pasagerii în centrul tuturor operațiunilor companiei. În această perioadă, Wizz Air a înregistrat o schimbare majoră în furnizarea serviciilor pentru pasageri, obținând o creștere de 10% a satisfacției generale a clienților.
Acest progres a fost realizat pe fondul celui mai bun sezon de vară al companiei, cu o îmbunătățire a punctualității zborurilor de aproape 22%. În pofida faptului că a crescut cu 7% numărul de zboruri față de 2024, ajungând la 1.000 de zboruri zilnice în sezonul de vârf, compania a atins în continuare o rată medie de finalizare a zborurilor de 99,5%. Această performanță se datorează investițiilor continue ale companiei aeriene în cadrul întregii companii aeriene, prin utilizarea de tehnologii moderne și soluții bazate pe inteligență artificială în centrul de control operațional, în cabina de pilotaj și în cadrul serviciului pentru clienți.
În plus, compania a îmbunătățit activitatea de la sol prin suplimentarea personalului de asistență pe cele mai aglomerate aeroporturi, pentru a ajuta pasagerii și a se asigura că aeronavele sunt pregătite pentru zborurile următoare cu o eficiență mai mare — un proces care a înregistrat o îmbunătățire de 34% în ultimele șase luni.
Ca parte a planului său de investiții, Wizz Air continuă să își extindă flota, pragul de 250 de aeronave urmând să fie atins în această lună.
În același timp, compania a investit în tehnologii menite să echilibreze creșterea operațională cu obiectivele de reducere a emisiilor. Flota Wizz Air are o vechime medie de doar 4,6 ani, fiind una dintre cele mai tinere din industrie, și deține niveluri de emisii de CO2 per pasager-kilometru dintre companiile aeriene europene.
Mai mult de 70% din flotă este compusă din aeronave Airbus A321neo de ultimă generație, care consumă cu 20% mai puțin combustibil, produc emisii mai reduse și generează mai puțin zgomot. Astfel, compania progresează constant în planul său de emisii zero nete și rămâne angajată în atingerea neutralității emisiilor până în 2050.
În ultimele șase luni, Wizz Air a înființat noi baze operaționale la București Băneasa, Bratislava, Varșovia Modlin, Erevan și Podgorica, lansând în același timp 250 de rute noi.
În plus, compania și-a îmbunătățit comunicarea cu pasagerii prin modernizarea centrului de asistență pentru pasageri, introducerea unei noi funcționalități „My Journey” și extinderea capabilităților chatbotului AI Amelia. Acest lucru permite furnizarea de informații mai clare și mai rapide cu privire la rezervări. Ca urmare, Wizz Air a înregistrat o îmbunătățire anuală de 5% în gestionarea situațiilor de perturbare a operațiunilor.
Wizz Air a anunțat, de asemenea, lansarea celei de-a treia etape a programului său de abonament „All You Can Fly”, la prețul de 499 de euro pe an. Pasagerii pot achiziționa unul dintre cele 10.000 de abonamente disponibile în 34 de țări, care le permit să călătorească un număr extins de zboruri pe rețeaua de rute a companiei aeriene, contra unui preț anual fix plus o taxă de rezervare de doar 9,99 de euro per segment de zbor.
Această nouă etapă a fost introdusă în urma cererii ridicate din partea pasagerilo. De la lansarea programului anul trecut, abonații au efectuat în medie nouă zboruri pe an.
În cadrul unui eveniment organizat la Londra, Michael Delehant, Senior Chief Commercial and Operations Officer la Wizz Air, a subliniat: „Suntem extrem de mândri de rezultatele obținute de la lansarea programului «Customer First». Într-un context economic dificil, în care prețurile cresc în majoritatea sectoarelor, noi am continuat să oferim opțiuni de călătorie accesibile, permițând clienților să zboare la prețul unei perechi de pantofi sport. Acest lucru reflectă ambiția noastră de a redefini conceptul de călătorie low-cost. Credem că prețurile accesibile trebuie să vină la pachet cu operațiuni eficiente și servicii de calitate – iar noi livrăm exact asta. Vara aceasta a fost cea mai bună pentru noi, cu îmbunătățiri semnificative în punctualitate, operare și timpi de pregătire la sol – toate acestea în timp ce am atins pragul de 1.000 de zboruri zilnice. Nu doar că aducem îmbunătățiri, ci mergem și mai departe, extinzându-ne oferta pentru pasageri. În ultimele șase luni, am introdus 250 de rute noi și am lansat o gamă de produse inovatoare care transformă deja experiența de călătorie. Pe măsură ce intrăm în următoarea etapă a acestei călătorii, vom continua să inovăm și să descoperim noi modalități de a oferi cea mai bună experiență posibilă de zbor. «Let’s WIZZ!»”.
La doi ani după ce a asigurat primul său zbor direct către New York, compania aeriană HiSky va decola de la București către o altă destinație de pe continentul nord-american. Chicago devine al doilea oraș american către care compania aeriană reia zborurile directe, la 24 de ani după suspendarea acestei legături. Începând de anul viitor, respectiv iunie, călătorii din România și din regiune vor putea ajunge fără escală în marea metropolă din inima Americii, cu două zboruri săptămânale, în fiecare joi și duminică. Primul zbor fiind programat pentru 4 iunie 2026.
Astfel, HiSky va deveni singura companie aeriană care va opera zboruri directe între România și Statele Unite, o evoluție care reprezintă nu numai continuarea extinderii rețelei sale de zboruri lungi, ci și poziționarea sa ca primul operator din Europa de Est pe segmentul zborurilor fără escală către America de Nord.
„Ceea ce unii numeau un risc, noi numeam o viziune, și se pare că am avut dreptate. Acum doi ani, am crezut în necesitatea ca pasagerii noștri să călătorească rapid, în siguranță și confortabil peste ocean și am îmbrățișat acest rol de pionieri. După rezultatele primului an de exploatare pe ruta New York, suntem gata, cu aceeași încredere, să devenim compania aeriană care asigură cele două legături directe cu Statele Unite. Pentru acest al doilea serviciu transatlantic, am ales o destinație care prezintă un mare interes nu numai pentru turiști și oameni de afaceri, ci și pentru diaspora. Comunitatea română și moldovenească din Chicago este una dintre cele mai importante și mai bine stabilite din Statele Unite și, având în vedere că au trecut aproape 25 de ani de la ultimele zboruri directe, ne dăm seama că o întreagă generație nu a avut șansa de a menține această legătură directă cu patria sa.”, a declarat Iulian Scorpan, CEO al HiSky.
Noua legătură va fi integrată în sistemul de conexiuni al companiei aeriene, permițând pasagerilor din toată România și Republica Moldova să călătorească la Chicago cu o singură rezervare. Aceeași facilitate va fi oferită călătorilor care pleacă din Tel Aviv, Israel. Zborul București-Chicago este programat la ora 9:00, iar orarele zborurilor HiSky din Timișoara, Cluj, Oradea, Chișinău și Tel Aviv au fost ajustate astfel încât pasagerii care pleacă din aceste orașe să beneficieze de un transfer rapid, bagajele lor fiind înregistrate direct până la destinația finală. Durata zborului între București și Chicago va fi de 10 ore și 50 de minute, iar zborul de întoarcere 9 ore și 50 de minute.
În prezent, HiSky este a doua companie aeriană românească în ceea ce privește numărul de pasageri transportați, imediat după operatorul național. Fondată în 2021, compania a depășit pragul de 5 milioane de pasageri transportați în iunie 2025. Cu o flotă de opt avioane Airbus, HiSky asigură zboruri regulate din șapte aeroporturi din România și Republica Moldova (București, Cluj-Napoca, Timișoara, Oradea, Iași, Baia Mare și Chișinău) către destinații din Europa, Orientul Mijlociu și America de Nord, precum și servicii charter către principalele destinații de vacanță din Europa, Asia și Africa.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit