Producătorul olandez Zeep.solutions a dezvăluit mai multe specificații ale noului său camion alimentat cu pile de combustie pe bază de hidrogen care se va numi „Europa”.
Vehiculul cu zero emisii este conceput ca un răspuns la cel mai răspândit mod de transport rutier de mare tonaj, camion diesel 4×2. Camionul Europa va avea o autonomie mare, o cabină de dormit, o realimentare rapidă și o capacitatea de a trage o remorcă ISO (container de 13,6 m / 45 ft). De asemenea, oferă aceeași ușurință de operare și capacitate de încărcare utilă ca și un echivalent diesel. Vehiculul se bazează pe un șasiu dovedit de la un producător de camioane renumit.
Primele vehicule vor intra în exploatare în al patrulea trimestru al anului (T4) 2023 în versiunea de camioane 4×2 cu sisteme de stocare a hidrogenului de 350 bar. Cu peste 50 kg de hidrogen utilizabil la bord, vehiculele vor avea o autonomie de peste 700 km. La sfârșitul anului 2024, camionul va fi disponibil și într-o versiune cu stocare de hidrogen de 700 bar (peste 80 kg de H2 utilizabil), ceea ce va duce autonomia la peste 1.000 km cu o singură încărcare. Conținutul de energie electrică utilizabilă a hidrogenului după conversie va fi peste 900 kWh și 1.450 kWh pentru versiunile de 350 și, respectiv, 700 bar.
Compania a adăugat că infrastructura pentru realimentare a vehiculelor grele de 700 bar încă nu a fost îmbunătățită în Europa, ceea ce face ca versiunea de 350 bar a vehiculului să fie preferat pentru primii clienți ai mărcii.
Sistemul de propulsie hidrogen-electric poate fi montat și pe alte configurații de vehicule, precum camioanele cu alte configurații de axe și cabine. Grupul motopropulsor are un singur modul de pile de combustie zepp X150, cu posibilitatea de a integra pachete sau module suplimentare pentru a asigura creșterea eficienței și a autonomiei.
De asemenea, modulul de pile de combustie X150 și sistemele de stocare a hidrogenului de la zepp sunt disponibile ca unități independente pentru integrarea în alte vehicule sau aplicații.
Designul camionului Europa este optimizat pentru sectorul european de transport și respectă reglementările stricte ale UE. În majoritatea țărilor UE, masa maximă admisă a vehiculelor este de 40 de tone. Legislația UE mărește această limită de greutate la 42 de tone pentru vehiculele articulate N3 cu zero emisii. Având în vedere că noul camion Europa va cântări cu aproximativ 2 tone mai mult decât omologul său diesel, acesta va oferi o capacitate de încărcare similară.
„Camionul Europa este un alt exemplu strălucit al angajamentului nostru de a oferi pieței soluții de transport durabile. Suntem încântați să oferim un camion cu zero emisii, cu un kilometraj ridicat, care poate concura cu omologii săi diesel în ceea ce privește sarcina utilă, performanța și gradul de utilizare. Și acesta este doar începutul. De asemenea, sistemul integrat de pile de combustie cu hidrogen X150 și sistemele noastre de stocare a hidrogenului vor fi disponibile pentru a fi utilizare și de către alți producători.”,
a declarat Kevin Schreiber, cofondator al companiei olandeze.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit