Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În data de 6 mai, Comitetul Central al Roll of Road Hauliers a aprobat hotărârea prin care se stabilesc procentele, pentru moment teoretice, de rambursare a taxelor de autostradă plătite în 2023 de către companiile de transport rutier de mărfuri. Prima fază a procedurii de obținere a acestor rambursări va începe pe 5 iunie, ora 09:00, și se va încheia pe 11 iunie, ora 14:00 Cea de-a doua fază, în care companiile vor trebui să introducă datele cererii, va începe pe 24 iunie, ora 09:00, și se va încheia pe 21 iulie, ora 14:00.

Bugetul pentru reducerea compensată a taxei de drum se ridică la aproximativ 148 de milioane de euro. Rambursările se referă la tranzitul pe autostradă în perioada 1 ianuarie 2023 – 31 decembrie 2023, efectuat cu vehicule diesel Euro V, Euro VI sau cu vehicule cu alimentare alternativă sau electrică. În niciun caz, reducerea nu poate depăși 13% din valoarea cifrei de afaceri anuale. Ca și în anii precedenți, procentele depind de cifra de afaceri a companiei și de clasa Euro. Registrul le-a furnizat, dar acestea se pot modifica în funcție de succesul cererilor în raport cu suma alocată.

Tabelul este împărțit în mai multe tranșe de cifră de afaceri, iar pentru fiecare tranșă sunt prezentate două clase de vehicule: Euro VI sau cu propulsie alternativă și Euro V. Procentajele de reducere a taxei de trecere cresc odată cu creșterea cifrei de afaceri și sunt în general mai mari pentru vehiculele din prima clasă decât pentru cele din a doua.

Industria germană a transporturilor rareori acționează pentru a cere măsuri din partea guvernului, dar creșterea costurilor combustibilului afectează și companiile germane, iar asociația de transport rutier de mărfuri și logistică BGL solicită 6 măsuri urgente. Prima este convocarea imediată a unui “summit de criză” dedicat în special companiilor mijlocii și prezidat de Ministerul Economiei, urmată de o “reducere temporară semnificativă” a prețurilor la motorină și gaze naturale. În ceea ce privește aceasta din urmă, BGL solicită, de asemenea, un “pachet de salvare” pentru companiile care și-au convertit flota la acest combustibil.

Tot în ceea ce privește costul carburanților, asociația germană solicită ca indicii de preț furnizați de Oficiul Federal de Statistică să fie actualizați săptămânal, în loc de actualul indice lunar, în caz contrar clauzele de ajustare a tarifelor calculate în funcție de prețurile la combustibil vor intra în vigoare prea târziu. În ceea ce privește plățile către companiile de transport, BGL solicită termene mai scurte, pentru a asigura mai rapid lichidități și a evita astfel insolvența. În cele din urmă, asociația solicită suspendarea obligației de declarare a insolvenței, așa cum s-a procedat în timpul situației de urgență pandemică.

Între timp, există rapoarte privind proteste spontane ale transportatorilor rutieri de-a lungul drumurilor și autostrăzilor, care au început în dimineața zilei de 16 martie 2022 cu convoaie de vehicule industriale. Poliția le-a semnalat pe autostrăzile A10 și A111 în Brandenburg și pe A24 și B96 în zona Hamburg.

Asociațiile s-au distanțat de aceste manifestații, dar BLV Pro a planificat o acțiune de protest începând de luni, 21 martie: mai întâi o săptămână cu marșuri de camioane care circulă cu 50 km/h. De asemenea, asociația face apel la fermieri, taximetriști și cetățeni să protesteze. Simbolul demonstrației va fi o vestă galbenă atârnată pe exteriorul vehiculului.