Având în vedere prețurile ridicate ale combustibililor, Asociația de Transport și Logistică din Germania BLV-pro a cerut o reducere temporară a taxei pe uleiurile minerale și o plafonare a prețurilor. Asociația arată că în octombrie 2020 motorina costa 0,90 euro pe litru, acest preț fiind în prezent de peste 1,50 euro pe litru. Cu toate acestea, companiile de transport rareori puteau transmite clientului această creștere de preț de peste 50%. Companiile germane sunt expuse unei presiuni enorme din cauza acestei creșteri de preț.
„Suntem pe cale să ne confruntăm cu condițiile de distribuție din Marea Britanie. Având în vedere previziunile și rapoartele din Anglia despre benzinării și rafturi goale, în Germania există deja tulburări în rândul populației și au loc primele cumpărături de panică. Lanțurile de aprovizionare se vor prăbuși cel târziu până la Crăciunul 2021 și multe cadouri nu vor ajunge sub bradul de Crăciun”, a avertizat președintele consiliului de administrație al FSVO-pro, Konstantin Popov. Politicienii trebuie să intervină, altfel „se vor pierde mii de locuri de muncă”, a adăugat acesta.
Cotele de piață sunt pierdute în favoarea companiilor din Europa de Est
„Nu putem și nu trebuie să renunțăm întotdeauna la cote de piață în favoarea companiilor de transport din Europa de Est. Dacă cota de piață a camioanelor nerezidente în Germania – măsurată prin taxele colectate pentru utilizarea infrastructurii – a fost de 23% în 2011, în 2017 aceasta a crescut la 42,4%”, a adăugat membrul consiliului BLV-pro Sigo Schmeiduch.
Germania devine prea dependentă de marii operatori de flote din Europa de Est. Potrivit BLV-pro, avantajul competitiv al companiilor de transport cu sediul în estul Europei poate fi dedus direct din prețurile combustibililor din țările lor, deoarece multe dintre camioanele acestor transportatori se îndreaptă spre țara de origine în weekend pentru a face plinul acolo.
„Acum facem presiuni pentru ajutor și implementare imediată înainte ca industria să se oprească. Nu avem de ales decât să le lămurim politicienilor cât de gravă este situația prin închiderea, de exemplu, a punctelor de trafic nevralgic din Germania”, a conchis asociația.
Circa 17% dintre companiile înregistrate în Registrul național al transportatorilor din Italia nu dețin nici măcar un vehicul comercial, adică 16.877 de companii, dintr-un total de 98.070 înregistrate. Conform legislației, transportul în numele unor terți poate fi efectuat chiar și fără un vehicul deținut de companie, de exemplu prin închirierea acestuia, dar acest procent este considerat excesiv de către Comitetul Central al Registrului, care în ultimul timp a efectuat verificări ale acestor companii pentru a afla dacă operează în mod regulat.
Comitetul central explică într-o primă analiză că multe companii fără vehicule nu ar avea condițiile necesare pentru a rămâne înmatriculate și până în prezent 1.685 au fost suspendate.
Registrul a publicat câteva statistici privind compoziția companiilor înregistrate. Aproape jumătate rămân la scară mică, cu 22.099 vehicule unice în parc și 32.825 cu o flotă de 2-5 vehicule. De asemenea, sunt 18.902 companii cu 6-20 de vehicule. Pe măsură ce compania crește ca dimensiune, cota scade: 5.125 companii au o flotă cuprinsă între 21 și 50 de vehicule, 1.410 între 51 și 100 de vehicule și 832 dețin mai mult de o sută de vehicule.
O parte din ce în ce mai semnificativă a întreprinderilor mici lucrează ca subcontractori pentru companiile mai mari. Oricum, aceste cifre se referă la vehiculele înmatriculate în Italia, în timp ce se știe că un număr semnificativ de companii italiene a deschis sucursale în străinătate pentru a concura transportatorii estici în transportul rutier internațional, și uneori și în cel național.
Din cele 16.877 de companii fără vehicule, majoritatea celor înregistrate (50.628) au vehicule grele, adică au o masă totală de la 16 la 44 t, în plus față de 1.373 de companii cu vehicule de peste 44 t. Din statistici reiese că 61.902 companii de transport rutier efectuează transporturi la temperaturi controlate, folosind 126.359 vehicule, în timp ce 5.996 efectuează transport ADR cu 42.630 vehicule certificate.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit