Restricțiile cauzate de pandemia de Covid-19 în 2020 au redus brusc activitățile de transport. Observatorul italian Conjunctural al Transportului Confcommercio-Conftrasporto a analizat efectele Covid-19 în ultima jumătate a lui 2020 și a detectat o scădere a transportului de marfă cu 18,7%, în general, și cu un îngrijorător 25,8% a transportului rutier. De asemenea, transportul feroviar a înregistrat pierderi de până la 7%, precizează Uomini e Trasporti.
În perioada de urgență, transportul rutier a garantat continuitatea producției, exporturilor și a lanțului agroalimentar și a sprijinit distribuția produselor medicale. „Nu trebuie să neglijăm rolul fundamental al logisticii și transportului în perioada de urgență și dificultățile pe care le întâmpină companiile din sector din cauza costurilor și pierderilor pe care le au încă”, declară președintele Conftrasporto-Confcommercio, Paolo Uggè.
Există însă și un fapt pozitiv: în timp ce numărul companiilor de transport rutier continuă să scadă progresiv (astăzi sunt 77.467, față de 81.739 în urmă cu doi ani), numărul societăților pe acțiuni din Italia continuă să crească (de la 22% acum doi ani, la 26% din total). Aceasta este dovada capacității sectorului de a face față crizei prin structuri mai solide și organizate.
După cifrele pozitive înregistrate în iulie și august, septembrie confirmă recuperarea înmatriculărilor italiene de vehicule comerciale cu masă totală de peste 3,5 t. Potrivit asociației producătorilor străini de autovehicule, UNRAE, în septembrie au fost înmatriculate 1.154 de unități, comparativ cu 1.192 în aceeași lună a anului precedent, înregistrând astfel o creștere procentuală de 30,4%. Acest avans compensează o parte din pierderile cauzate de blocarea activităților comerciale care au avut loc în timpul urgenței de primăvară datorate Covid-19, chiar dacă soldul primelor nouă luni rămâne negativ (-19,5%), față de aceeași perioadă a lui 2019 (14.350 de înmatriculări, față de 17.827). „Companiile de transport au nevoia reală, dar și voința, de a-și reînnoi flotele, după cum demonstrează viteza cu care sunt utilizate fondurile puse la dispoziție pentru investiții”, este de părere președintele Secției de vehicule comerciale din cadrul UNRAE, Paolo Starace.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit