Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Pandemia de Covid-19 loveste vanzarile de vehicule comerciale in toata Europa, iar producatorii lanseaza programe pentru reducerea costurilor. Dupa Scania, Volvo a anuntat, de asemenea, un plan de reducere a 4.100 de locuri de munca la nivel global, din care 1.250 in Suedia si 15% din extern. Potrivit anuntului facut pe 16 iunie 2020 de directorul general al grupului, Martin Lundstedt, programul de concediere incepe in a doua jumatate a lui 2020, iar metodele de implementare pot varia in functie de situatia economica si de reglementarile fiecarei tari implicate. Din primele informatii, reducerea de posturi ar trebui sa vizeze birourile si nu productia. Grupul are in prezent 104.000 de angajati in intreaga lume.
Renault Trucks a anuntat, de asemenea, intr-o nota publicata pe 17 iunie 2020, o reducere a personalului care vizeaza 463 de posturi de manageri si angajati. Fabricantul francez considera ca productia de vehicule comerciale nu va reveni la nivelul pre-Covid pe termen scurt si mediu, si, prin urmare, trebuie sa se adapteze la noua situatie. "Intentia noastra este sa ne bazam exclusiv pe masuri voluntare de disponibilizare si mobilitate interna, astfel incat sa nu impunem concedieri fortate", a declarat presedintele Renault Trucks, Bruno Blin.

In cazul Scania, pachetele de sprijin pentru timpul redus de lucru pe care le-au agreat compania, guvernele, sindicatele si angajatii au putut reduce impactul crizei coronavirusului pe termen lung.
Reprezentantul sindicatului din cadrul Scania in Consiliul de Administratie si Consiliul Executiv impartasesc o perspectiva comuna asupra situatiei cauzate de criza si colaboreaza la identificarea solutiilor pentru a reduce costurile, fara a exclude concedierile. In plus, exista un acord privind necesitatea dobandirii de noi abilitati si competente pentru a face fata tranzitiei la noile tehnologii si la noile modele de afaceri.
Criza coronavirusului obliga compania sa reduca activitatea, iar in aceste conditii excedentul de personal la nivel global se ridica la circa 5.000, din care pana la 1.000 de "gulere albe" de la sediul central din Södertälje (Suedia).
De concedieri este nevoie, asa cum puncteaza presedintele si CEO-ul Scania, Henrik Henriksson, pentru ca va mai trece mult timp pana cand cererea va atinge nivelul de dinainte de criza, deci organizatia trebuie sa se adapteze la situatia din acest an. Masurile vor viza si parti din activitatea Scania care nu sunt afectate de schimbari pe termen scurt legate de volumele de productie.
Pentru angajatii din productie exista deja instrumente care sa permita adaptarea la variatiile pe termen scurt ale cererii, cum ar fi angajarea temporara si un mod de lucru care sa genereze incontinuu mai multa eficienta.
Dar exces de personal exista, la nivel global, si in vanzari si reteaua de service, si in cercetare si dezvoltare.
Toate masurile vor fi luate astfel incat sa fie minimalizat efectul asupra angajatilor Scania. Iar pentru asta managementul si sindicatul vor incepe discutii punctuale legate de personalul excedentar de la toate nivelurile companiei.