Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Dupa ce a incheiat 2019 cu primele sale pierderi din ultimii 10 ani, grupul Renault a anuntat saptamana trecuta masuri care sa ajute la realizarea de economii de doua miliarde de euro in urmatorii trei ani. Initial, grupul a anuntat ca, pentru a reduce costurile, mai multe modele, cele mai putin rentabile, ar urma sa fie victime ale procesului de rationalizare.
Acum, se pare ca aceste planuri includ si inchiderea mai multor fabrici din Franta, dar si o serie de disponibilizari ale unitatilor detinute in Slovenia.
Uzinele vizate din Franta sunt cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe si Nissan Micra, cea de asamblare de la Dieppe, dar si cele de la Choisy-le-Roi si Fonderies de Bretagne. Uzina de la Flins, unde se produce modelul electric Zoe, are 2.600 de angajati si se pare ca va opri productia de vehicule in cativa ani. Potrivit ACEA, numarul inmatricularilor auto in Franta a scazut la jumatate in primele patru luni ale anului.
Grupul Renault a anuntat concedieri massive si la subsidiara Revoz din Slovenia: 400 din cei 3.200 de angajati. Revoz este unul din cei mai mari exportatori din Slovenia, aici producandu-se modelele Clio, Twingo si Smart Forfour electric. „Din cauza incertitudinilor privind piata auto globala, ca efect al pandemiei si in urma informatiilor privind scaderea comenzilor la nivel mondial, Revoz va continua productia in doua schimburi. In cooperare cu Agentia de Munca din Slovenia, Revoz va organiza intalniri consultative cu toti angajatii care vor parasi compania – in jur de 400 de persoane, conform actualelor estimari”, se arata intr-un comunicat al companiei.
Cel mai mare actionar Renault este statul francez, cu o participatie de 15%, iar acesta intentioneaza sa garanteze un imprumut bancar in valoare de aproximativ cinci miliarde de euro pentru constructorul auto.
Producator de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent in 134 de tari si a vandut 3,8 milioane de vehicule in 2019. Compania Dacia a fost preluata de Renault in 1999 si relansata in 2004, cu modelul Logan, devenind un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Pentru a face fata reducerii de activitate, P&O Ferries concediaza 1.100 de angajati. Un purtator de cuvant al operatorului din Marea Britanie a declarat ca „dimensionarea corecta” a afacerii a fost necesara pentru a crea o companie viabila si durabila. P&O Ferries lucreaza acum la concedierea a 614 de angajati de pe linia Dover-Calais, iar alti 122 de lucratori de pe liniile dintre Hull, Zeebrugge si Rotterdam este posibil sa isi piarda si ei locul de munca. Restul concedierilor anuntate vor fi din randul ofiterilor si personalului de pe tarm ale acelorasi rute.

In aprilie, 1.100 dintre angajatii companiei au fost inclusi in schema de plati a guvernului britanic, deoarece a fost suspendat serviciul de pasageri pe ruta Dover-Calais. Secretarul general al sindicatului RMT, Mick Cash, a spus ca a fost „complet rusinos” ca P&O sa fie tinuta pe linia de plutire de contribuabili, dupa ce uniunea a cerut ca societatea sa fie pusa in proprietatea publica.
 
P&O Ferries a declarat ca a inceput o perioada de consultare, subliniind ca a lucrat cu partile interesate pentru a aborda impactul pierderii activitatii de transport de pasageri de la inceputul focarului de coronavirus. „Acum este clar ca dimensionarea corecta a afacerii este necesara pentru a crea un transport feroviar P&O viabil si durabil.” Compania a fost achizitionata de operatorul portuar DP World in 2019.