O companie de transport de familie din Olanda, Kuypers Neer, prezentă pe piață din 1927, a obținut patru stele în programul Lean & Green datorită faptului că a redus cu 55% emisiile de CO2 față de măsurătorile realizate în 2007. Iar conducerea sa a explicat, pentru publicația asociației olandeze de transport și logistică TLN, cum a ajuns la această performanță.
Kuypers Neer are 38 de combinații de camioane, inclusiv multe combinații lungi HLV, iar prin planificarea tot mai eficientă, prin combinarea cât mai multor fluxuri tur-retur și prin cât mai multe încărcări complete a devenit din ce în ce mai sustenabilă. Procesul logistic al clientului se menține flexibil prin faptul că se folosesc suprastructuri de schimb, astfel încât unele remorci sau cutii mobile rămân la descărcare și camionul poate pleca imediat, într-o altă combinație.
În plus, șoferii sunt conștienți de consecințele modului în care conduc asupra consumului de combustibil, inclusiv de cum trebuie să aibă grijă de presiunea din pneuri, de viteza maximă, care nu trebuie să fie mai mare de 85 km/h, și de poziția optimă a spoilerelor pentru a avea un consum redus, iar firma face competiție între angajați, raportându-le care a fost consumul lor într-o anumită perioadă.
Compania folosește motorină FuelSafe și caută surse alternative de energie, considerând că hidrogenul are viitor. Pe termen scurt, HVO 100 pare o alternativă, doar că trebuie să ai clienți care vor să plătească mai mult cu 20% pentru această soluție mai verde de transport.
În ceea ce privește a cincea stea, ea încă nu există, dar Kuypers Neer o va defini împreună cu Lean & Green și va încerca să o obțină. Probabil aceasta va presupune însă emisii zero, deci este o stea foarte îndepărtată.
Producătorul polonez de semiremorci sprijină și în 2021 competiția organizată de Renault Trucks Polska dedicată șoferilor profesioniști, care este pe cale să înceapă. Astfel, concurenții își vor putea dovedi abilitățile la volanul unor camioane Renault Trucks care tractează semiremorci cu prelată Master de la Wielton.
Competiția Optifuel Challenge a fost organizată timp de mai mulți ani în aceeași formulă, cu participarea șoferilor demo ai importatorului din Polonia (și, separat, de importatorii din fiecare țară, inclusiv România) și folosind softul Optifuel Infomax de monitorizare și analiză a consumului de carburant, iar câștigător era cel care obținea cel mai mic consum de carburant păstrând o viteză medie ridicată și respectând regulile de circulație. Asta deoarece competiția își propune să promoveze un stil de condus economic, realizat prin folosirea soluțiilor Renault Trucks care asistă șoferii.
Nu numai autotractoarele, ci și semiremorcile Wielton Master sunt concepute astfel încât să favorizeze mai ales economia în operare, și apoi și durabilitatea și funcționalitatea. Designul modern al cadrului și al caroseriei garantează o mare robustețe, confirmată de numeroase teste organizate de departamentul de Cercetare și Dezvoltare al producătorului polonez. În plus, greutatea proprie este scăzută, ceea ce reduce semnificativ costurile de operare, mai ales în curse lungi.
De data aceasta organizarea este diferită de cea din alți ani în sensul că pentru prima dată vehiculele din competiție sunt second-hand, dar verificate atent, din peste 200 de puncte de vedere, în centrul Renault Trucks din Bourg-en-Bresse. Șoferii vor conduce autotractoare Renault T cu motor Euro 6 DTI13 de 480 CP și cabină de dormit și semiremorci Wielton Curtain Master cu 20 t de încărcătură.
Renault Trucks Polska a pregătit și premii atractive, câștigătorul finalei naționale urmând să primească un voucher în valoare de 8.000 de zloți polonezi (un zlot este echivalentul a aproximativ 1,0796 de lei) pentru el însuși și un Renault Trucks T Evolution nou care să fie folosit 10 luni de compania unde este angajat.
Calificările încep pe 13 mai și durează până pe 24 septembrie, iar finala națională din Polonia va fi programată în toamnă.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit