Ad
Ad
Ad
Ad

Adif continuă proiectul de modernizare a platformei multimodale din La Llagosta – Barcelona, un nod logistic strategic pentru a stimula traficul feroviar de marfă și dezvoltarea Coridorului, care se va conecta la linia Barcelona-Franța și va fi o parte importantă a Coridorului Mediteranean în Catalonia din Spania.

Compania a demarat procedura de licitație pentru furnizarea și transportul echipamentelor de cale ferată pentru conexiunea cu ecartament standard cu Coridorul Mediteranean în valoare de aproape 8 milioane de euro pe o perioadă de construcție de 24 de luni. În cadrul acestui contract vor fi furnizate 27 de schimburi cu ecartament mixt sau cu ecartament jumătate pentru calea pe balast și alte 3 schimburi convenționale cu ecartament standard, precum și 4 dispozitive de dilatare de mare viteză (1 cu o cursă de 1.000 mm și două cu o cursă de 500 mm în ecartament iberic sau standard).

Pe lângă fabricarea, preasamblarea, testarea în atelier și transportul, contractul include consultanță în timpul etapei de instalare, nivelare și aliniere a căii ferate, precum și operațiuni pentru punerea în funcțiune, potrivit unui comunicat de presă.

Centrul logistic La Llagosta, situat la 15 km de Barcelona, este configurat ca un nod de mare capacitate, care va impulsiona transportul feroviar într-o zonă cu un mare potențial socio-economic, precum axa mediteraneană și zona de influență a acesteia.

Facilitatea va fi adaptată la standardele europene de transport de marfă, transformând-o într-un centru multimodal ce utilizează ecartament mixt. Astfel, va deveni o enclavă strategică în nordul Barcelonei și un punct de referință pentru gestionarea trenurilor de marfă de 740 de metri, lungimea standard interoperabilă va fi compatibilă cu alte rețele feroviare europene.

Noul centru logistic se va conecta la linia de mare viteză Barcelona-Franța (LAV) și va face legătura la ecartament internațional cu Coridorul Mediteranean. De asemenea, va contribui în mod decisiv la obiectivele acestei axe de comunicații, asigurând un transport mai eficient, o reducere semnificativă a emisiilor poluante, o reducere a costurilor de exploatare feroviară, o mai mare eficiență și fiabilitate a traficului feroviar – inclusiv compatibilitatea deplină cu alte rețele feroviare europene – și timpi de călătorie mai competitivi.

Viitoarea configurație a terminalului va fi dotată cu o cale ferată de recepție/expediere, alcătuită din șine paralele cu o lungime de peste 750 m, montate pe ecartament mixt și electrificate la 3.000 V. În plus, va fi alcătuit dintr-un pachet de 4 căi ferate pentru încărcarea și descărcarea ITU (unități de transport intermodal) și o altă cale ferată pentru încărcarea și descărcarea de mărfuri generale.

Star Assembly, filiala deținută integral de compania germană Mercedes-Benz AG, își extinde portofoliul de producție inaugurând începerea construcției la noua fabrică de asamblare și logistică pentru unitățile de antrenare electrică ale modelelor Mercedes-EQ complet electrice.

Investiția în valoare de aproximativ 130 de milioane de euro se derulează prin intermediul subsidiarei Daimler Mercedes – Star Assembly SRL Sebeș. Noua hală de producție va avea o suprafață de circa 33.650 de metri pătrați, un total de 526 de noi angajați și o capacitatea preconizată de producție de aproape 500.000 de unități/an.

Compania germană a obținut un ajutor de stat de 185,4 milioane de lei. În plus, valoarea totală a investiției, incluzând și dotările, se ridică la 674 milioane de lei, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor.

Ceremonia de ridicare a primei coloane a noii clădiri a avut loc pe 16 februariela Sebeș. La eveniment au asistat reprezentanți ai companiei, alături de Gheorghe Achim, directorul general, precum și de distinși invitați printre care Nicolae-Ionel Ciucă (prim-ministrul României), Florin Spătaru (ministrul Economiei), Ion Dumitrel (președintele Consiliului Județean Alba), Dorin Nistor (primarul orașului Sebeș) și alți invitați speciali.

Mercedes-Benz își aliniază rețeaua globală de producție pentru fabricarea portofoliului său remodelat de produse, axat pe vehicule electrice de lux, în condițiile în care cea mai valoroasă marcă de mașini de lux din lume se pregătește să devină complet electrică până la sfârșitul deceniului. Această investiție consolidează angajamentul Mercedes-Benz față de forța de muncă locală și dezvoltarea în continuare a regiunii.

„Începerea construcției unei hale noi, la Sebeș, pentru componente de mașini electrice este un semnal puternic de încredere al investitorilor germani în economia românească și în calitatea profesională a angajaților. Am fost impresionat nu doar de atenția acordată inovării și calității, dar și de preocuparea pentru locurile de muncă, asigurate prin pregătirea lucrătorilor să utilizeze noile tehnologii. Prin ceea ce se întâmplă la Sebeș, România este parte din economia viitorului și se aliniază eforturilor mondiale de atingere a neutralității climatice.”,

a declarat Nicolae-Ionel Ciucă, prim-ministrul României.

„Producerea unităților de antrenare electrică pentru viitoarea generație de modele Mercedes-EQ complet electrice la fabrica noastră din Sebeș marchează continuarea, în mod consecvent, a transformării rețelei noastre globale de producție a grupului motopropulsor. Prin implementarea noului domeniu de activitate, vrem să stabilim direcția pentru un business sustenabil și să pregătim Star Assembly pentru un viitor complet electric. Sunt sigur că echipa grozavă de aici își va continua exemplar povestea de succes cu noul produs.”,

a precizat Frank Deiß, președinte Mercedes-Benz Drive Systems, manager Producție Powertrain Mercedes-Benz Cars și manager fabrică Mercedes-Benz Untertürkheim.

„Noul domeniu de producție subliniază importanța, flexibilitatea și eficiența unității noastre de producție din România, împreună cu fabrica-soră Star Transmission din Cugir. În 2022, aproape fiecare al doilea autoturism Mercedes-Benz a integrat o cutie de viteză din România. Excelența poate fi obținută doar alături de colegi înalt calificați, care nu numai că asigură calitate de top – dar asigură și buna colaborare dintre Germania și România. Cât despre parteneriat și colaborare, le mulțumim autorităților guvernamentale române, de la toate nivelele – acest lucru este esențial pentru a continua, aici, activitatea noastră de succes.”,

a adăugat Rudolf Bischof, manager producție transmisii.

„Cu prilejul demarării noii construcții, astăzi marcăm deschiderea primului capitol de mobilitate 100% electrică în viitorul companiei noastre aici, în România. Noul domeniu de producție va defini, pentru noi, o etapă importantă în tranziția de la componentele convenționale la cele electrice. Doresc să îmi exprim recunoștința față de echipa noastră locală. Prin munca și colaborarea remarcabilă, ne-am adus cu succes contribuția la amprenta de producție Mercedes-Benz. Suntem onorați și pregătiți să continuăm să facem acest lucru și în viitor. În aceeași măsură, apreciem stabilitatea parteneriatului nostru cu Guvernul României și autoritățile locale.”,

a completat Gheorghe Achim, general manager Star Assembly.