Foto: Holcim
Holcim și CON-A au contribuit la demararea construcției noii unități de producție a grupului ifm din Sibiu, astfel devenind prima unitate de producție sustenabilă certificată de Consiliul German pentru Construcții Sustenabile (DGNB) din țară și prima construcție industrială din Sibiu care respectă standardele clădirilor verzi.
Investiția în noua fabrică ifm din Sibiu a însumat 43 de milioane de euro și va crea în prima fază peste 500 de noi locuri de muncă, urmând ca pe parcursul următorilor ani să se dezvolte cu încă trei module de producție.
De asemenea, Holcim a contribuit la proiect furnizând betonul verde ECOPact, care a redus cu 35% cantitatea de carbon încorporată în betonul utilizat, comparativ cu betonul convențional. Acest lucru a ajutat la realizarea cerințelor de certificare DGNB, care impuneau limite maxime de emisii de CO2 per metru cub de beton.
Clădirea este deja funcțională și ocupă o suprafață construită de 12.500 de metri pătrați pentru dezvoltarea și producția de senzori, controlere și sisteme pentru automatizări industriale și digitalizarea proceselor de producție.
Grupul ifm are o cifră de afaceri de peste 1,45 miliarde de euro și deține 1.170 de patente dezvoltate pentru automatizări tehnologice. Grupul deține peste 155.000 de clienți la nivel global și peste 8.750 de angajați în 180 de țări, fiind un important jucător în domeniul automatizării industriale.
„De-a lungul anilor, impactul asupra mediului per produs vândut a fost redus în mod constant. În contextul accelerării schimbărilor climatice, ne-am stabilit obiectivul de a deveni neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2030. De aceea, nu numai că am decis să echipăm toate clădirile noastre noi de producție din întreaga lume cu panouri fotovoltaice, ci și să aliniem la acest obiectiv întregul concept energetic împreună cu impactul CO2 încă din timpul fazei de construcție.”,
a menționat Martin Buck, președintele consiliului de administrație ifm.
„Holcim, prin toate eforturile sale de transformare a proceselor de producție și de inovare în zona de produse verzi certificate prin declarațiile de mediu precum EPD, este un partener de încredere și un promotor al tranziției către un mediu construit verde. Prin implicarea noastră în proiectul ifm Sibiu, arătăm încă o dată că soluțiile noastre răspund exigențelor de reducere a carbonului încorporat, iar proiectul în sine este încă un exponent și totodată un pas important în tranziția către un mediu construit decarbonizat.”,
a declarat Anca Alexandru, Director Divizia Betoane Holcim România.
„Soluția propusă de Holcim prin ECOPact și execuția realizată de CON-A au răspuns exigențelor de reducere a carbonului încorporat și implicit a amprentei de carbon per ansamblu (pe durata de viață a clădirii).”,
a precizat Alex Măgdoiu, Managing Director ifm prover Sibiu.
„Un proiect de construcție sustenabil din toate punctele de vedere trebuie să fie durabil. Acest mod de a construi se înscrie perfect în modalitatea noastră de a aborda proiectele de construcții și reprezintă totodată motto-ul companiei noastre. În cei peste 33 de ani de experiență în domeniul construcțiilor din România, în special pe segmentul industrial, avem soluțiile inginerești necesare, dar și echipa necesară pentru executarea profesionistă a construcției.”,
a adăugat Cristian Manițiu, Director Executiv Zonal CON-A.
Adif continuă proiectul de modernizare a platformei multimodale din La Llagosta – Barcelona, un nod logistic strategic pentru a stimula traficul feroviar de marfă și dezvoltarea Coridorului, care se va conecta la linia Barcelona-Franța și va fi o parte importantă a Coridorului Mediteranean în Catalonia din Spania.
Compania a demarat procedura de licitație pentru furnizarea și transportul echipamentelor de cale ferată pentru conexiunea cu ecartament standard cu Coridorul Mediteranean în valoare de aproape 8 milioane de euro pe o perioadă de construcție de 24 de luni. În cadrul acestui contract vor fi furnizate 27 de schimburi cu ecartament mixt sau cu ecartament jumătate pentru calea pe balast și alte 3 schimburi convenționale cu ecartament standard, precum și 4 dispozitive de dilatare de mare viteză (1 cu o cursă de 1.000 mm și două cu o cursă de 500 mm în ecartament iberic sau standard).
Pe lângă fabricarea, preasamblarea, testarea în atelier și transportul, contractul include consultanță în timpul etapei de instalare, nivelare și aliniere a căii ferate, precum și operațiuni pentru punerea în funcțiune, potrivit unui comunicat de presă.
Centrul logistic La Llagosta, situat la 15 km de Barcelona, este configurat ca un nod de mare capacitate, care va impulsiona transportul feroviar într-o zonă cu un mare potențial socio-economic, precum axa mediteraneană și zona de influență a acesteia.
Facilitatea va fi adaptată la standardele europene de transport de marfă, transformând-o într-un centru multimodal ce utilizează ecartament mixt. Astfel, va deveni o enclavă strategică în nordul Barcelonei și un punct de referință pentru gestionarea trenurilor de marfă de 740 de metri, lungimea standard interoperabilă va fi compatibilă cu alte rețele feroviare europene.
Noul centru logistic se va conecta la linia de mare viteză Barcelona-Franța (LAV) și va face legătura la ecartament internațional cu Coridorul Mediteranean. De asemenea, va contribui în mod decisiv la obiectivele acestei axe de comunicații, asigurând un transport mai eficient, o reducere semnificativă a emisiilor poluante, o reducere a costurilor de exploatare feroviară, o mai mare eficiență și fiabilitate a traficului feroviar – inclusiv compatibilitatea deplină cu alte rețele feroviare europene – și timpi de călătorie mai competitivi.
Viitoarea configurație a terminalului va fi dotată cu o cale ferată de recepție/expediere, alcătuită din șine paralele cu o lungime de peste 750 m, montate pe ecartament mixt și electrificate la 3.000 V. În plus, va fi alcătuit dintr-un pachet de 4 căi ferate pentru încărcarea și descărcarea ITU (unități de transport intermodal) și o altă cale ferată pentru încărcarea și descărcarea de mărfuri generale.
02.10.2020
Ultimul număr: Iulie-August 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit