Grupul Doosan intentioneaza sa-si vanda pachetul detinut la producatorul de echipamente de constructii Doosan Infracore, care ar putea valora 660 de milioane de dolari, pentru a strange fonduri pentru rambursarea imprumuturilor.
Conform mai multor rapoarte de presa din Coreea de Sud, grupul a primit un imprumut de urgenta de 2,67 de miliarde de euro de la Banca de Dezvoltare din Coreea, detinuta de stat, dupa ce a renuntat la Doosan Engineering & Construction, care a suferit pierderi din imobiliare nevandute.
Ponderea de 36,27% din Doosan Infracore detinuta de Doosan Heavy Industries & Construction este unicul interes al grupului Doosan pentru producatorul de echipamente de constructii si motoare diesel. Restul actiunilor sunt detinute de o varietate de investitori institutionali, individuali si straini.
Doosan Infracore detine o participatie de 51,05% in Doosan Bobcat, companie achizitionata anterior de la Ingersoll-Rand (2007). Doosan Bobcat a reprezentat 63% din profiturile operationale ale Infracore in 2019, de aceea s-a raportat ca acordul nu include si Doosan Bobcat.
Alte active care vor fi vandute de grup includ compania de productie de componente electronice Doosan Solus si Doosan Mottrol, care produce componente hidraulice.
Mariana Ionita, Director General al CNAIR, si Decanul Facultatii de Cai Ferate, Drumuri si Poduri din cadrul Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti, Adrian Burlacu, au semnat un protocol de colaborare pe cinci ani intre cele doua institutii. „Punem bazele unei colaborari prin care CNAID va sprijini studentii cu burse, teme de doctorat si organizarea de masterate care au la baza proiectele companiei. Facem asta pentru ca avem nevoie de ingineri constructori bine pregatiti, astfel incat sa nu ne mai confruntam cu lipsa fortei de munca specializate. Avem proiecte viabile, solide, care au nevoie de ingineri specializati, asa ca ii incurajez pe studenti sa aplice si sa obtina burse inca din anul III de studiu, sa faca practica si masterate pentru a vedea si simti din interior aceasta frumoasa meserie”, a declarat Mariana Ionita. La randul sau, Adrian Burlacu este de parere ca parteneriatul este o oportunitate pentru viitorul studentilor. „Scopul nostru este de a pregati tinerii studenti si de a-i aduce la un nivel competitiv, astfel incat sa faca fata pe piata muncii dupa ce vor absolvi.”
In cadrul evenimentului de semnare a protocolului a fost organizata si o videoconferinta interactiva la care studentii UTCB au pus intrebari referitoare la proiectele importante aflate in executie in prezent (Pod peste Dunare – Braila, Drum Expres Craiova-Pitesti), precum si la modalitatile de aplicare pentru obtinerea de burse. De asemenea, intrebarile studentilor au vizat si informatii despre stagiile de practica pe santierele administrate de CNAIR.
Obiectul protocolului il constituie colaborarea pentru organizarea unor stagii de practica pentru studentii anilor III si IV, acordarea unor burse de studii lunare (1.000 de lei/luna) pentru acestia, organizarea de evenimente publice de informare sau promovare cu privire la proiectele CNAIR, organizarea de masterate si doctorate care au la baza proiectele CNAIR, dezvoltarea unor teme de cercetare in domeniul constructiei de infrastructuri rutiere, organizarea in comun de simpozioane, comunicari stiintifice, B2B, crearea unor parteneriate cu terti in vederea participarii la unele proiecte internationale privind dezvoltarea durabila in domeniul transporturilor si infrastructurii rutiere.