Health and Safety Executive (HSE) a lansat cifrele anuale pentru numarul de decese de munca din Marea Britanie.
Datele anuale provizorii pentru accidentele de munca mortale au relevat ca 111 lucratori au fost raniti grav la locul de munca intre aprilie 2019 si martie 2020, ceea ce inseamna o rata de 0,34 de decese la 100.000 de lucratori, adica o scadere cu 38 de decese fata de anul precedent, desi este probabil ca aceasta sa fie accentuata de impactul Covid-19 asupra economiei in ultimele doua luni luate in calcul.
Cei mai expusi ranirilor fatale continua sa fie lucratorii la inaltime (29) si cei loviti de un vehicul in miscare (20) sau de un obiect in miscare (18). Cifrele arata raspandirea accidentelor mortale in toate sectoarele industriale, cu 40 de cazuri in constructii, 20 in agricultura, silvicultura si pescuit, dar si in domeniul deseurilor si reciclarii. In ciuda faptului ca acesta din urma este un sector relativ mic in ceea ce priveste ocuparea fortei de munca, rata medie anuala de accidentare mortala din ultimii cinci ani este de aproximativ 18 ori mai mare decat rata intregii industrii.
In conformitate cu statisticile de accidente fatale din anii precedenti, aceste cifre nu includ decesele cauzate de boli profesionale. Prin urmare, infectia cu Covid-19 nu face parte din aceste cifre si nu va fi prezentata in statistici privind accidentele fatale din anii urmatori.
JCB a dezvoltat primul excavator din industria constructiilor alimentat cu hidrogen, ce inglobeaza tehnologii cu zero impact asupra mediului si emisii reduse de carbon.
Excavatorul 220X de 20 t, alimentat de pile de combustie cu hidrogen, a fost supus la numeroase teste in cariera JCB in ultimele 12 luni. Prin aceasta dezvoltare, compania este prima din lume care produce echipamente de constructii si care a dezvaluit un prototip functional al unui excavator alimentat cu hidrogen. „Dezvoltarea primului excavator cu hidrogen este foarte importanta, deoarece tindem spre o lume cu emisii zero. In lunile urmatoare, JCB va continua sa dezvolte si sa perfectioneze aceasta tehnologie prin testarea avansata a prototipului”, a spus presedintele JCB, Lord Bamford.
Jo Bamford, fiul presedintelui, a petrecut 14 ani la JCB inainte de a se muta in sectorul dedicat alimentarii cu hidrogen, a infiintat compania Ryse Hydrogen si apoi a cumparat gigantul constructor de autobuze din Irlanda de Nord, Wrightbus. El a castigat contracte de furnizare pentru primul autobuz supraetajat alimentat cu hidrogen din lume, in orase precum Londra si Aberdeen. „Hidrogenul este cea mai buna oportunitate a Regatului Unit de a construi o industrie avansata care sa genereze locuri de munca, sa reduca emisiile si sa revolutioneze omenirea.”
Puterea prototipului JCB este generata prin reactia hidrogenului cu oxigenul intr-o pila de combustie, creand energia necesara pentru actionarea motoarelor electrice. Singura emisie rezultata este apa.
Dezvoltarea vine dupa ce JCB a facut istorie anul trecut prin fabricarea echipamentelor electrice, intrand in productie completa cu primul miniexcavator complet electric din industria de constructii, 19C-1E. De asemenea, JCB a extins tehnologia electrica la incarcatoarele Teletruk cu furci telescopice, prin lansarea modelului electric, JCB 30-19E.