Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Chiar daca cele mai multe santiere franceze (95%) si-au repornit activitatea, ritmul productiei este totusi inca incetinit. Studiul intitulat „Monitorizarea reluarii santierelor dupa criza Covid-19”, realizat in perioada 23-29 iunie 2020 in reteaua CERC, care include 11.005 santiere, la solicitarea Federatiei Franceze de Constructii, a relevat ca santierele au un nivel de functionare aproape normal. Astfel, la 29 iunie, 95% dintre ele erau deschise si 95% din angajati erau prezenti la lucru.
Cu toate acestea, doar 78% dintre santiere prezinta un nivel normal de activitate, adica o parte inca se mai confrunta cu obstacole in calea unei reluari normale a activitatii. Sondajul dezvaluie ca principalele probleme sunt legate, pentru 23% dintre companii, de transportul si livrarile materialelor, iar 12% semnaleaza probleme organizationale.
Insa au fost raportate si alte dificultati cu care se confrunta unele companii. Pentru 7% dintre acestea, conditiile de preluare a unui proiect sunt cele care blocheaza, deoarece nu sunt finalizate de autoritatea contractanta sau de managementul de proiect. Pentru 3%, problemele de personal persista, iar pentru 2% dificultatile provin din aparitia unor costuri suplimentare pe santiere. Doar 2% raporteaza probleme in gestionarea problemelor de sanatate (masti, distantare, gel dezinfectant etc.).
Chiar daca 81% dintre companii intentioneaza sa revina la un nivel normal de activitate pana la sfarsitul anului, costul suplimentar al santierelor legate de criza de sanatate este o realitate: 45% dintre respondenti considera ca este de cel putin 5%, in medie, in vreme ce pentru 15% dintre ele chiar depaseste 10%.
In ceea ce priveste santierele inca blocate, este interesant de mentionat ca 27% sunt sub autoritatea contractarii publice.

Potrivit unui studiu realizat de International Data Corporation (IDC), 72% dintre companiile de constructii din intreaga lume considera transformarea digitala o prioritate pentru a determina schimbarile necesare in ceea ce priveste procesul de colaborare, modelul de afaceri si ecosistemul.
Studiul IDC, care si-a propus evaluarea maturitatii si provocarilor transformarii digitale din sectorul constructiilor, a fost realizat cu 835 de profesionisti in constructii de la mari companii cu sediul in Europa, Statele Unite si Asia Pacific.
Potrivit acestuia, 58% din respondenti au convenit ca afacerea lor se afla in primele etape ale calatoriei lor digitale, 28% dintre companii sunt la jumatatea drumului, iar 13% se afla in cele mai avansate etape. Astfel, daca Japonia, Germania si Statele Unite sunt cele mai avansate tari in acest domeniu, Brazilia este tara cel mai putin dezvoltata. Potrivit studiului, in prezent exista cinci „blocaje digitale” care ar impiedica companiile sa ajunga la stadiul avansat al transformarii lor digitale. In primul rand, pentru 46% din intreprinderi, cea mai mare provocare este crearea unei harti strategice unice, la nivelul intregii intreprinderi, care sa contribuie la prioritizarea cazurilor de utilizare si a investitiilor in tehnologie. Apoi, 42% considera ca realizarea unui model tehnologic declinabil este, de asemenea, un obstacol, in timp ce pentru 37% dintre companii dificultatea consta mai degraba in implementarea indicatorilor KPI. In cele din urma, capacitatea de a valorifica expertiza tehnologica si integrarea celor mai bune procese digitale in organizatie constituie alte doua „blocaje” pentru 36%, respectiv 29% din companii.
"Desi multe firme globale s-au angajat in transformarea lor digitala, introducand inovatii in abordarea lor, sectorul constructiilor nu a beneficiat inca pe deplin de beneficiile digitalizarii, din cauza numeroaselor provocari cu care se confrunta", considera Daniel-Zoe Jimenez, responsabil cu transformarea digitala in cadrul IDC.