Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Alstom investește 50 de milioane de euro ca parte a angajamentului său de a înființa un nou depou ultramodern în București pentru întreținerea noilor trenuri electrice de călători Coradia Stream comandate de România anul trecut și care urmează să fie livrate începând cu această lună.

Pentru a iniția proiectul, Alstom a contractat achiziția a 30.000 mp de teren care include mai multe clădiri pe Calea Grivitei, în centrul Bucureștiului, acordând acces la linia principală de cale ferată. Acordul a fost încheiat cu Atelierele Grivița, o companie din București specializată în reparații de material rulant. Proiectul va include lucrări semnificative de modernizare a instalațiilor existente și construirea de noi instalații pentru a crea un amplasament modern și complet echipat pentru întreținerea celor 37 de trenuri de călători Coradia Stream achiziționate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Faza inițială a investiției – un depou echipat pentru operațiuni de testare și întreținere – va fi gata până la sfârșitul lunii ianuarie 2024, iar finalizarea completă este așteptată în a doua jumătate a anului 2024. Noul depou va fi dotat cu utilaje și tehnologii de ultimă generație care sunt utilizate în halele de întreținere a materialului rulant din întreaga Europă, precum și o instalație de diagnosticare digitală bazată pe cele mai noi tehnologii, inclusiv HealthHubTM, soluția Alstom pentru întreținere predictivă și gestionarea flotei, și un strung de roți sub podea.

Alstom recrutează în mod activ pentru noua unitate de întreținere, peste 50 de noi angajați urmând să se alăture acestui proiect și să urmeze o formare specializată.

În martie 2022, Alstom și Autoritatea Română de Reformă Feroviară (ARF) au semnat un contract pentru livrarea a 20 de trenuri interregionale Coradia Stream și a serviciilor de mentenanță asociate pe 15 ani. În septembrie 2022, a fost semnat un act adițional la contractul inițial pentru livrarea a încă 17 trenuri interregionale Coradia Stream și servicii de întreținere asociate pe 15 ani. Aceste 37 de trenuri, aflate în prezent în producție, sunt primele EMU noi și moderne achiziționate în România. În România, Alstom asigură întreținerea flotei de metrou a metroului din București în mod continuu din 2004. Surse de pe portalul de știri de transport feroviar Railway Supply informează că deja primele trenuri au plecat din orașul polonez Katowice către România. Începând de săptămâna viitoare, sunt planificate teste operaționale pe rutele feroviare publice, acoperind o distanță de 10.000 km ca parte a perioadei de probă. Trenul electric Coradia Stream cu șase vagoane are o capacitate de 350 de pasageri și poate atinge viteze de până la 160 km/h. O caracteristică notabilă este sistemul digital de numărare a pasagerilor.

Grupul francez Alstom Ferroviaria și Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) au semnat pe 16 septembrie un act adițional pentru livrarea a 17 trenuri electrice inter-regionale (RE-IR), Coradia Stream, precum și pentru serviciile de mentenanță ale acestora pe o perioadă de 15 ani de la livrare. Contractul are o valoare totală de 220 milioane de euro, potrivit unui comunicat de presă.

Inițial, ARF a comandat 20 de trenuri în martie 2022. Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane din țară și vor facilita conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, reducerea timpilor de călătorie și îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice oferite pentru transportul public pe calea ferată.

Valoarea totală a contractului de achiziție a celor 37 de unități electrice multiple și a serviciilor de mentenanță pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2,4 miliarde de lei (480 milioane de euro) fără TVA.

Unităţile permit o viteză maximă de rulare de 160 km/h, sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare), acestea asigură 351 de locuri pe scaune. De asemenea, dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90, sisteme de climatizare, conexiune wi-fi şi spații pentru bar/bistro sau pentru călători cu dizabilități.

Primul tren va fi livrat la sfârșitul anului 2023, iar întregul pachet de 37 de trenuri până la sfârșitul anului 2024. Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat.

Traseele deservite de ramele electrice pe distanțe lungi sunt: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria, București – Nord – Craiova – Timișoara – Arad, Cluj-Timișoara, Cluj – Suceava – Iași.