Evoluția procentuală lunară a tarifelor de transport din Franța
Tarifele de transport din Franța au continuat să scadă în martie 2024, cu 0,4% față de februarie, semn că volumele de mărfuri încă nu cresc, așa cum reiese dintr-o analiză recentă Upply Freight Index (Road transport prices in France are continuing to fall (upply.com)). Dar o stabilizare a tarifelor din contracte, excluzând motorina, precum și îmbunătățirea moralului oamenilor de afaceri din domeniu ar putea însemna că lucrurile vor sta mai bine în perioada următoare.
În barometrul anterior fusese anunțată o ușoară creștere, de 0,1%, în februarie față de ianuarie, pe baza datelor provizorii, dar atunci analiștii Upply îndemnaseră la prudență, iar între timp integrarea unor informații suplimentare a confirmat aceste rezerve. În cele din urmă, concluzia a fost că de fapt tarifele din februarie au scăzut cu 0,1%. Iar martie a adus al șaselea declin lunar consecutiv, aceasta fiind cea mai lungă serie de scăderi din 2020 încoace.
În martie climatul de afaceri din țară, calculat pe baza răspunsurilor managerilor principalelor firme din cele mai importante domenii economice, s-a îmbunătățit cu două puncte față de februarie și a revenit la media sa pe termen lung, pentru prima dată din septembrie 2023 încoace. Toate sectoarele au fost în creștere, cu excepția construcțiilor. Este posibil ca respondenții să fie mai liniștiți datorită scăderii inflației, care a făcut ca în martie creșterea prețurilor de consum să încetinească mai mult decât se aștepta, ajungând la 2,3% față de perioada similară din anul anterior, față de 2,4%, cât prognozase institutul de statistică din Franța (INSEE) și față de 3% în februarie. Pe de altă parte, INSEE și-a retrogradat și prognoza de creștere pentru primul trimestru, anunțând 0%, față de 0,2%, cât estimase în februarie, din cauza multelor incertitudini din economia franceză, cum ar fi cererea slabă și incapacitatea de a fi create noi locuri de muncă.
44 de organizații europene din domeniul transporturilor, care reprezintă principalele sectoare ale rețelei de transport din Europa, își unesc din nou forțele într-o campanie pentru a îndemna Consiliul și Parlamentul European să sporească instrumentele financiare ale UE destinate transporturilor.
Sectorul transporturilor are o importanță strategică pentru a răspunde provocărilor geostrategice, de mediu și de capacitate ale Europei. Crizele recente și în curs de desfășurare au demonstrat încă o dată că doar cu un sector al transporturilor puternic, adaptabil și inovator în centrul său, Europa va putea răspunde eficient la perturbări masive și își va putea proteja suveranitatea lanțului de aprovizionare.
Dacă Europa dorește să își consolideze reziliența și să fie un lider în tranziția către un sector net-zero, trebuie să reflecte aceste ambiții în noul buget al UE pentru transporturi.
În calitate de contribuitori esențiali la vitalitatea economică a Europei, IMM-urile din domeniul transportului rutier au nevoie de un sprijin mai mare pentru a face față provocărilor operaționale, pentru a spori durabilitatea socială și de mediu și pentru a stimula creșterea economică. Creșterea finanțării UE este esențială pentru a asigura reziliența și eficiența infrastructurii de transport din Europa, în beneficiul operatorilor și pentru a promova obiectivele comune de prosperitate și durabilitate.
În acest scop, în contextul revizuirii cadrului financiar multianual, instrumente puternice precum mecanismul Conectarea Europei (CEF) reprezintă cea mai bună garanție pentru a debloca întregul potențial al sectorului, oferind o valoare adăugată ridicată la nivelul UE și promovând condiții de concurență echitabile în întreaga Europă.“UETR este încântată să se alăture și să sprijine campania. În aceste vremuri dificile, există o nevoie stringentă de a stimula instrumentele financiare ale UE pentru a permite transportatorilor rutieri să livreze mărfuri și să continue să contribuie la creșterea economică și la crearea de locuri de muncă într-un mod eficient și durabil”, a declarat secretarul general al UETR, Marco Digioia.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit