Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piaţa de transport marfă a fost influenţată în 2020 atât de pandemie, cât şi de creşterea expediţiilor B2C („Business to customer”), arată o anchetă derulată de publicaţia germană trans aktuell în rândul companiilor de transport marfă care operează grupaje.

Potrivit trans aktuell, firmele de profil au investit masiv anul trecut în soluţii IT pentru managementul comenzilor şi monitorizare, în condiţiile în care ponderea livrărilor B2C din totalul volumelor operate a crescut la toţi respondenţii, în medie, cu 5% în 2020 comparativ cu anul anterior, ajungând la aproximativ 18%. Contractele B2C au câştigat cotă de piaţă în defavoarea segmentului B2B, afectat în special pe automotive şi industrial. Din acest motiv, şi în perioada următoare se va investi masiv în digitalizare, dar şi în realizarea de expediţii realizate fără contact între cei implicaţi. În acelaşi timp, începe să capete amploare şi segmentul C2C, al expeditorilor care folosesc platforme online.

O altă tendinţă constatată în 2020 este reducerea dimensiunii coletelor şi scăderea ponderii mărfii paletizate, cu impact direct asupra gradului de utilizare a capacităţii de transport disponibile.  Toţi respondenţii au arătat că sunt în curs de  analizare şi digitalizare a proceselor de lucru la nivelul întregului lanţ de livrare, concomitent cu asigurarea accesului rapid la reţeaua B2C pentru clienţi şi implementarea de sisteme sigure şi rapide de monitorizare.