Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În ultimele săptămâni, diverse sectoare ale transportului rutier și-au exprimat o mare îngrijorare cu privire la noua creștere a prețurilor la carburanți care a avut loc în ultimele trei luni, care, în cazul motorinei, a crescut cu 20 de cenți față de prețurile din iunie și care vor continua să crească în următoarele săptămâni.

În acest sens, trebuie amintit că în iunie anul trecut guvernul spaniol a aprobat un decret-lege prin care a prelungit principalele măsuri economice și ajutoarele financiare aprobate anterior în decembrie ca răspuns la consecințele economice ale războiului din Ucraina.

Astfel, în cazul transportului rutier, guvernul a optat pentru menținerea primei de 10 cenți pe litru care se aplica până atunci, considerând acest ajutor „de o importanță vitală pentru a permite acestor companii, în marea lor majoritate microîntreprinderi, să continue pe calea redresării și a stabilității necesare și să continue să opereze pe piață și să contribuie la asigurarea unei aprovizionări suficiente a sistemului de transport”, după cum se arată în expunerea de motive.

Cu toate acestea, decretul prevedea o reducere cu 50% a acestei subvenții începând cu 1 octombrie, ceea ce nu pare a fi în concordanță cu situația actuală de escaladare a prețurilor la carburanți, care se preconizează că va continua până la sfârșitul anului. În ciuda acestui fapt, asociaţia transportatorilor spanioli FENADISMER consideră că actuala situație politică interimară face dificilă aprobarea de noi subvenții pentru transport, deoarece legea guvernamentală adoptată în 1997 limitează capacitatea legislativă a unui guvern în exercițiu, limitând competenţa acestuia „la gestionarea ordinară a treburilor publice, abținându-se de la adoptarea oricăror alte măsuri, cu excepția cazurilor de urgență acreditate în mod corespunzător sau din motive de interes general care o justifică în mod expres”, ceea ce înseamnă că, în practică, va trebui probabil să aștepte formarea unui nou guvern înainte de a putea adopta orice măsură în acest sens.

Creșterea prețurilor la carburanți pune în pericol și multe companii de transport mici și mijlocii din Germania, după cum arată 2 evenimente din august. Prima este o luare de poziție a asociației Blv-Pro, care reprezintă exact acest segment de piață, potrivit căreia mulți transportatori vor trebui să închidă dacă guvernul nu va implementa măsuri concrete în curând. Pentru a le salva, asociația solicită un plafon de 2 euro pe litru la prețul motorinei și o reglementare care să reducă termenele de plată.

Se mobilizează și companiile de transport rutier de mărfuri care au achiziționat (cu stimulente publice substanțiale) vehicule comerciale alimentate cu LNG, care în Germania a ajuns la 4 euro pe kg. Deja multe vehicule sunt trase pe dreapta, iar unele companii riscă să fie închise.

Pentru a aborda această situație, șoferii de camioane au organizat o demonstrație în centrul Berlinului, pe 12 august, cu vehicule comerciale din diferite locații din Germania. Potrivit poliției, au participat 65 de vehicule, ceea ce a provocat perturbări în traficul din oraș.