Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Presa germană (zeit) comentează intenţia Continental de a închide mai multe locații decât cele cunoscute anterior. Potrivit companiei, fabrica de anvelope din Aachen urmează să fie închisă până la sfârșitul lui 2021. Motivele sunt pierderile mari din cauza crizei Coronavirusului și a schimbărilor structurale din industria auto. Închiderea ar afecta 1.800 de locuri de muncă.

Cu toate acestea, decizia finală nu a fost luată încă.

Sindicatul IG BCE a criticat planurile Continental: „Reducerea clară nu poate fi justificată de transformarea industriei auto sau de criza pandemică”, a declarat un membru al consiliului de administrație al sindicatului, Francesco Grioli. Divizia de anvelope este încă considerată a fi relativ profitabilă.

Din cauza pandemiei de coronavirus, producătorii auto din întreaga lume au oprit producția pentru câteva săptămâni în al doilea trimestru al anului – cu consecințe pentru furnizori.

Continental a înregistrat cea mai puternică scădere a vânzărilor în industria electronică, a tehnologiei senzorilor și a sistemelor de frânare, dar și în divizia de transmisii.

A existat, de asemenea, un declin clar în domeniul tehnologiei anvelopelor și a materialelor plastice.

Continental anunțase deja la începutul lunii septembrie că își va înăspri austeritatea și restructurarea corporativă. Compania presupune că vor exista efecte globale asupra a 30.000 din cele peste 232.000 de locuri de muncă – dintre care 13.000 sunt în Germania.

Potrivit companiei, locurile de muncă urmează să fie „schimbate, relocate sau se va renunța la ele”.

Uzinele germane din Babenhausen, Roding, Mühlhausen și Karben sunt afectate.

Închideri sunt posibile și în Italia și SUA.

Suportul pe care Comisia Europeana l-a oferit in criza pandemica pentru transportul de marfuri rutier a fost unul esential, a declarat, miercuri, 22 aprilie, comisarul european pentru transporturi, Adina Valean, in cadrul unei sesiune de intrebari si raspunsuri transmisa Live pe Facebook si preluata si de revista Tranzit.

Transportul a fost printre primele sectoare lovite de criza provocata de coronavirus, iar asta a dus si la un impact major in economie, este de parere comisarul european pentru transporturi, Adina Valean. Dintre toate segmentele, sectorul aviatic a fost cel mai afectat, mai toate liniile aeriene fiind oprite la sol, in prezent existand foarte putini operatori care mai zboara pe foarte putine destinatii. „Apoi restrictiile privind calatoriile au impact si asupra altor moduri, asa cum este transportul feroviar. Cu masurile pe care le-am luat pentru a sprijini fluxul de supply chain, in special pentru marfurile considerate a fi esentiale, am observat ca transportul rutier de marfuri a avut cel mai putin de suferit. Oricum toate acestea se traduc intr-un impact economic urias pentru industrie”, a afirmat comisarul european de transport. Adina Valean a amintit de introducerea conceptului de culoare verzi pentru transportul rutier de marfa, alaturi de recomandarile Comisiei pentru statele membre, masuri ce au inlesnit tranzitul de marfa in Europa. „Per total, fluxul de marfuri in Europa este bun, desi mai raman ceva obstacole. Am reusit sa cream o retea de puncte de contact la nivel european, care implica ministrii de transport, suntem cu ei in contact in fiecare zi si atunci cand apar probleme sunam. Deci incercam sa abordam toate aceste probleme, cateodata merge, dar este nevoie de mult lobby la nivel de state membre”, a explicat comisarul Adina Valean.

Intrebata de problema schimbului de soferi profesionisti de la granita cu Ungaria, oficialul a afirmat doar ca tara vecina este membra in spatiul Schengen si din acest motiv verificarile vamale dureaza putin mai mult, insa nu a oferit alte detalii privitoare la problemele intampinate de soferii plecati la schimb in vest, care vor sa treaca vama in masini mici sau microbuze. Cel mai greu, in opinia Adinei Valean, a fost acest lobby la nivel de state membre, nu atat la nivelul ministrilor de transport, cat la nivelul comitetelor de situatii de criza, formate din reprezentanti ai mai multor ministere. „Nu a fost usor pentru ca a trebuit sa obtinem coordonarea tuturor statelor membre, iar aici nu vorbesc de ministrii de transport care inteleg problema, cat a comitetelor de criza din fiecare stat membru, iar efortul de lobby si de convingere pentru implementarea coridoarelor verzi a fost destul de mare. Daca mai vine un val epidemiologic, cred ca multe dintre problemele cu care ne-am confruntat, cum ar fi congestia la granita pentru transportul de marfuri sau tratarea atipica a lucratorilor din sectorul de transport, nu vor mai exista”, a mai spus comisarul european de transport. 
 

Foarte pe scurt, Adina Valean s-a referit si la Pachetul Mobilitate 1, amintind ca la preluarea portofoliului sau soarta acestuia era deja pecetluita, acordul dintre Parlament si Consiliu fiind deja obtinut. Cu toate acestea, a explicat aceasta, exista in derulare un studiu de impact comandat de Comisia Europeana, privitor la masura intoarcerii camionului la fiecare 8 saptamani, „insa acum, in perioada de criza, orice studiu merge putin mai greu, dar la final speram sa oferim date concrete, cu ajutorul carora sa luam o decizie daca aceasta prevedere trebuie modificata sau nu”.