Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN Truck & Bus a livrat mult mai multe vehicule comerciale clienților săi în 2021, apropiindu-se astfel de nivelul de dinainte de izbucnirea pandemiei. Distorsiunile din lanțurile de aprovizionare, în special în sectorul semiconductoarelor, rămân o provocare. MAN a livrat un total de puțin sub 94.000 de vehicule noi clienților săi, comparativ cu aproximativ 82.000 în anul precedent. Înainte de izbucnirea pandemiei în 2019, livrările erau puțin sub 105.000 de unități.

Vânzările de camioane, pe care MAN le construiește în principal în Munchen și Cracovia, s-au dezvoltat foarte bine, cu o creștere de 14% față de 2020, până la aproximativ 67.000 de unități. Volumul van-urilor a crescut chiar cu 26%, la peste 22.000 de unități. Așa cum era de așteptat, vânzările de autobuze au înregistrat o scădere de 13%, până la aproape 5.000 de unități.

Göran Nyberg, membru al Comitetului executiv pentru vânzări și soluții pentru clienți la MAN Truck & Bus SE, este totuși pozitiv cu privire la ultimul an: „Pas cu pas, ne apropiem din nou de nivelul de dinainte de criză. Aceasta a fost o performanță puternică a întregii echipe, care se confruntă încă cu provocările majore cauzate de pandemie. Am putea vedea în continuare creșteri mult mai mari ale vânzărilor, dar, la fel ca industria în ansamblu, suntem în mod deosebit afectați de blocajele aprovizionării cu semiconductori.”

Pe segmentul camioanelor, regiunea europeană continuă să dețină cea mai mare parte din vânzări. Aici au fost vândute aproximativ 48.000 de camioane MAN, o creștere de 11% față de 2020. Pe piața de origine, Germania, MAN a egalat aproximativ cifrele de vânzări ale anului precedent cu 19.000 de unități.

Segmentul de autoutilitare este singura clasă de vehicule la MAN care se află într-o poziție mult mai bună atât față de anul precedent, cât și față de 2019. Această clasă de vehicule, care este încă tânără pentru MAN, și-a continuat povestea de succes începută din 2016 în 2021. Aproximativ 22.000 de unități reprezintă o creștere de 50% față de 2019. Piețele din Franța, Regatul Unit și Polonia au contribuit favorabil la povestea de succes a MAN TGE. În Germania au fost vândute aproximativ 5.100 de TGE, o scădere ușoară de 2%. După cum era de așteptat, segmentul de autobuze a suferit de pe urma pandemiei Corona. Autocarele mărcilor MAN și NEOPLAN, care sunt construite la uzina MAN din Ankara, au fost, de asemenea, semnificativ mai puțin solicitate, la fel ca și autobuzele urbane din seria Lion’s City, care sunt fabricate în principal în uzina din Starachowice. În Germania, cifrele de vânzări din anul precedent aproape s-au menținut.

Deşi doar câțiva producători de camioane recunosc oficial acest lucru, toți suferă de lipsa de semiconductori pentru producție, iar asta încetinește producția de vehicule în Europa și Statele Unite. Fenomenul a apărut în primul trimestru al lui 2021, dar va continua și în al doilea, după cum a declarat la începutul lui aprilie un purtător de cuvânt al Volvo Group ziarului Automotive Logistics, precizând că grupul ar putea suspenda producția pentru una sau două săptămâni în fabricile sale din întreaga lume, inclusiv în cele din Belgia și Suedia, unde producția noilor generații FH, FMX și FM tocmai a început. Suspendarea poate fi pusă în aplicare în moduri diferite, în funcție de unități. În martie, şi Scania a spus că ar putea suspenda pe termen scurt producția din cauza lipsei de semiconductori.

De asemenea, producătorii din SUA suportă consecințele lipsei de semiconductori. Paccar caută o abordare alternativă la suspendarea producției: asamblarea continuă și, acolo unde semiconductorii lipsesc, vehiculele sunt puse în așteptare, iar finalizarea lor se va face imediat după o nouă aprovizionare. Acest sistem însă nu salvează compania americană de o încetinire a livrărilor. În primul trimestru, aceasta a livrat cu aproape trei mii de unități mai puțin decât planificase. Paccar confirmă, de asemenea, că problema va continua şi în al doilea trimestru.