Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Revista Tranzit a premiat și în acest an eficiența în transportul de călători, în cadrul Galei organizate pe 9 noiembrie la Cluj, la Grand Hotel Italia, locație devenită tradițională pentru ultima întâlnire din an a industriei de profil.

În desemnarea câștigătorilor am analizat datele financiare din anul fiscal încheiat, respectiv cifra de afaceri a companiilor de transport, profitul obținut, activele deținute, dar și balanța dintre creanțe și datorii, toate raportate și la rezultatele obținute în 2021. Practic, evoluția de un an la altul a cântărit destul de mult, plus că au fost luați în calcul și alți indicatori financiari specifici, precum EBITDA, EBIT, profit operaţional, lichiditate curentă, venitul per angajat ş.a.

Și în contextul dezvoltării puternice din ultimii ani a transporturilor de convenție, am decis – la fel ca la ediția anterioară – să acordăm două categorii distincte de premii pentru operatorii privați, în funcție de segmentul principal de activitate.

Astfel, cel mai eficient operator în 2022 la categoria „Transport Național Curse de Convenție“ a fost desemnat Livio Dario, din Alba. Chiar dacă profitul net obținut a fost mai mic decât cel al Dan Șepși Transport (Prahova) – câștigătorul premiului al II-lea și care a încheiat și anul trecut cu rezultate financiare remarcabile – Livio Dario a convins prin evoluția foarte bună comparativ cu 2021. Premiul al treilea a revenit operatorului sibiuan Crăciun Trade, iar Continental Fast Line, din Argeș, a fost recompensat cu o Mențiune pentru activitatea desfășurată în anul financiar încheiat.

Cel mai eficient operator în 2022 la categoria „Transport Național și Internațional de Pasageri“ a fost desemnat Tabita Tour, din Bistrița-Năsăud, care a avut cea mai mare cifră de afaceri (cu 10% mai mult decât în 2021) și creșteri pe toți ceilalți indicatori importanți.  Premiul al II-lea a fost acordat lui Tarsincom (Suceava) și, la egalitate, premiul al III-lea a fost împărțit ediția aceasta de CDI Transport (București) și Teișa Travel (Iași). Transmixt Sibiu și Fany Prestări Servicii, din Cluj, au fost, de asemenea, recompensați cu diplome de finaliști la această categorie, pentru rezultatele bune obținute în 2022.

Cel mai eficient operator de transport urban a fost și în acest an CTP Cluj-Napoca, urmat pe podium de Tursib (Premiul II) și CTP Iași (Premiul III), în timp ce RATBV și CTP Arad au primit diplome de finaliști. Este adevărat că la aceasta ultimă categorie contează mult și sprijinul pe care operatorii îl primesc de la administrațiile locale, dar, până la urmă, managementul ia deciziile cu banii pe care îi are la dispoziție. Așa că am ales să păstrăm și aici aceleași criterii de evaluare ca la transportul privat.

Felicitări tuturor!

click aici pentru poze

Companiile de transport urban din România au încheiat 2021 cu rezultate financiare bune şi o creştere destul de importantă a cifrei de afaceri, în condiţiile în care, după şocul din 2020, lucrurile au reintrat oarecum pe făgaşul normal, iar activitatea a început să se apropie de nivelurile pre-pandemice. Este adevărat că marjele de profit s-au mai redus comparativ cu anul anterior, influenţate şi de creşterea costurilor de operare, în special din a doua jumătate a anului trecut. Pe de altă parte, investiţiile masive făcute în ultimii ani în vehicule noi, ecologice, care au continuat şi în pandemie, reprezintă argumente solide pentru a creşte atractivitatea transportului public.

Astfel, cifra de afaceri totală realizată şi raportată de cei 39 de operatori urbani s-a ridicat în 2021 la 552,05 milioane de euro, în creştere cu 25 milioane de euro (+4,52%) faţă de 2020. Ca şi în anul anterior, 45,7% din total (252,5 milioane de euro) reprezintă aportul Societăţii de Transport Bucureşti SA (STB), care şi-a crescut încasările cu aproape 1,5%. Pe poziţia a doua în topul cifrelor de afaceri realizate în 2021 se situează CTP Cluj Napoca, cu 30,71 milioane de euro (+12,3%), urmată, la mică distanţă, de CTP Iaşi, cu 30,6 milioane de euro (+8,89%). Vin apoi STP Timişoara, cu 26,48 milioane de euro (+20,8%), RATBV, cu 25,9 milioane de euro (+10,8%) şi CT Bus, 22,45 milioane de euro (-11,5%). Cele mai mari creşteri procentuale ale cifrelor de afaceri au fost înregistrate de către Transport Urban Sinaia (+49%), Transurbana (+27%) şi STP Timişoara (+26%) în timp ce scăderile cele mai mari sunt în dreptul Transport Public Urban Drobeta (-54%), Transurb Dej (-50%) şi Ali Trans Com (-37%). În total, doar zece operatori urbani au încheiat 2021 cu o scădere a cifrei de afaceri.

Analiza completă a rezultatelor financiare ale operatorilor urbani o veţi putea citi în numărul din septembrie al revistei Tranzit.