Potrivit specialiştilor în cargo aerian, peste 70% din volumele de cargo aerian ale României pleacă sau vin către ţara noastră pe camion din alte aeroporturi din ţările apropiate. Statistica IATA arată că din Otopeni pleacă anual prin liniile aeriene partenere circa 7.000 de tone de marfă, însă expeditorii specializaţi pe cargo aerian estimează că România exportă/importă anual circa 90.000 de tone de marfă pe calea aerului.
Principalul motiv pentru care peste 80.000 de tone pleacă sau ajung în România pe camion către/dinspre alte huburi europene este că până în momentul de față nu a existat un terminal cargo aerian la standardele europene, coroborat cu un interes scăzut către această zonă de transport aerian.
Deschiderea terminalului cargo de pe aeroportul din Oradea oferă noi oportunităţi pentru exportatorii şi importatorii care au nevoie de transport aerian. Pe lângă faptul că este singurul aeroport din ţară cu un terminal cargo la capătul pistei de aterizare, Oradea este localizat pe aceeași rută pe care marfa iese din țară oricum pe rutier.
Dacă ţinem cont de faptul că aeroporturile din Budapesta şi Viena sunt foarte aglomerate, iar navetele rutiere care asigură încărcarea sau „road feeder service-ul” de la aeroport la clientul final sunt, de multe ori, camioane înmatriculate în România, consolidarea unui centru cargo aerian în România are şi mai mult sens şi şanse de succes.
Revista Tranzit pune în discuţie oportunităţile transportului cargo aerian în România în cadrul Galei de premiere a celor mai eficienţi operatori de logistică şi expediţii care operează în ţara noastră, chiar în Oradea, pe 4 aprilie.
Vom dezbate oportunităţile şi viitorul serviciului de transport cargo aerian împreună cu Răzvan Horga – directorul Aeroportului Oradea, Nicoleta Mosoia – director Kales Airline Services (agent în România pentru Swiss World Cargo, MSC Air Cargo, Sichuan Airlines ş.a.), Çağkan Torunlar – Regional Director Turkish Cargo, Vlad Feneşan – Area Head of Air Freight (RO, HU, BG, GR) DB Schenker şi Andrei Bentea (CTP Romania, dezvoltatorul real estate care a investit în terminalul cargo aerian de pe Aeroportul Oradea). Este aşteptat şi un reprezentant al Autorităţii Naţionale a Vămilor pentru a identifica în ce măsură reglementările fiscale şi vamale din România pot contribui la stabilirea României pe harta hub-urilor de cargo aerian din Europa.
Îi aşteptăm alături de noi pe toţi cei interesaţi de piaţa de servicii cargo aerian din România.
Puteți consulta programul integral al evenimentului aici: Gala Logistica 2024 – Traficmedia
Pentru înscrieri vă rugăm să ne scrieţi pe office@traficmedia.ro. Tel.: 0732 131 353 (Andreea Matei)
CTP, cel mai mare dezvoltator, proprietar și administrator de spații industriale și logistice listat în Europa, a închiriat 5.300 mp de depozit în CTPark Oradea Cargo Terminal, primul parc industrial cu un terminal cargo aerian din România, către HelpShip, furnizor de soluții logistice de top, parte a grupului logistic euShipments.com.
Decizia strategică de extindere este o reacție la cererea tot mai mare de servicii logistice generată de creșterea rapidă a comerțului electronic în România, a doua cea mai mare piață din Europa Centrală și de Est (ECE), fiind în concordanță cu angajamentul HelpShip de a furniza soluții logistice eficiente și fiabile pentru portofoliul său în creștere de clienți din sectorul comerțului electronic.
Poziția privilegiată a depozitului în cadrul parcului industrial CTPark Oradea Cargo Terminal asigură o conectivitate sporită către rutele cheie de transport, facilitând distribuția rapidă și eficientă a mărfurilor. Cu centrul său de fulfillment strategic amplasat în CTPark Oradea Cargo Terminal, HelpShip realizează livrări în ziua următoare atât către România, cât și către Ungaria, respectiv în 48 de ore pentru livrările către Bulgaria, Croația, Slovenia, Slovacia și în 3 până la 5 zile lucrătoare pentru livrările către restul UE. Hub-ul logistic Oradea oferă, de asemenea, o conexiune directă către Ruse (Bulgaria), Zagreb (Croația), Senec (Slovacia) și Ljubljana (Slovenia) printr-o rută de transport zilnică. Astfel, se asigură tranzitul rapid și fiabil al expedierilor către și dinspre aceste alte centre cheie din ECE.
“Oradea benficiază de o poziționare privilegiată în apropierea graniței cu Ungaria, ceea ce o transformă într-o poartă esențială pentru companiile care își propun să se stabilească atât în România, cât și în Ungaria. CTPark Oradea Cargo Terminal, direct conectat la Aeroportul Oradea, rămâne o opțiune preferată pentru companiile care doresc să servească vestul României și piețele învecinate. Îi urăm bun venit companiei HelpShip, o companie antreprenorială ambițioasă, care se alătură comunității noastre în creștere”, a declarat Aurel Cîrstea, Business Development Manager, CTP Romania.
Odată cu creșterea cumpărăturilor online, alimentată de factori precum recentul boom al inteligenței artificiale, continuarea digitalizării globale și impactul evenimentelor precum pandemia de Covid-19, tot mai multe afaceri de comerț electronic din regiune caută oportunități de expansiune și își externalizează nevoile logistice către parteneri de încredere, precum HelpShip. Clienții HelpShip beneficiază de acces complet la rețeaua de îndeplinire și livrare în întreaga UE a euShipments.com. “După un an de succes, HelpShip își continuă creșterea în România. Ne bucurăm să anunțăm extinderea operațiunilor noastre, cu un depozit modern de 5.300 mp în CTPark Oradea Cargo Terminal. Având în vedere creșterea vizibilității României în sectorul comerțului electronic, rămânem dedicați sprijinirii creșterii comercianților online din regiune. În prezent, procesăm peste 200.000 de comenzi pe lună, iar obiectivul nostru este să depășim pragul de 300.000 de comenzi pe lună până la sfârșitul anului”, a declarat Ștefan Popa, CEO of HelpShip.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit