FAN Courier țintește poziția de lider în Republica Moldova, iar acest lucru ar urma să se întâmple în următorii 2-3 ani, potrivit estimărilor companiei. Extinderea în Republica Moldova este un prim pas pentru dezvoltarea internațională a FAN Courier, bugetul de investiții pentru dezvoltarea rețelei dincolo de Prut fiind estimat la 3 milioane de euro.
FAN Courier țintește poziția de lider și pe piața din țara vecină în cel mai scurt timp. „Sperăm ca în doi, trei ani să fim lideri de piață în Moldova, ne dorim să ajutăm business-urile locale să se extindă și să se dezvolte în Romania și în UE și să ajutăm la creșterea comerțului online la nivelul celui din România. Continuăm să ne uităm la cross border e-commerce, vrem să fim mai prezenți în regiune și căutăm cele mai bune soluții pentru eficientizarea proceselor operaționale, astfel încât să generam un raport calitate/preț extraordinar”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier, în cadrul conferinței de presă referitoare la bilanțul pe anul 2021.
Despre această investiție, oficialul companiei de curierat a mai spus că se dorește a fi puntea de legătură dintre cele două piețe, una de 20 de milioane și cealaltă de două milioane, momentan singura problemă fiind legată de durata de tranzit a coletelor, respectiv durata procesului de vămuire, care poate dura de la câteva ore la câteva zile. „Dorim să oferim un timp de livrare de 24 de ore de oriunde din România în Republica Moldova. Vom atinge acest target dacă și autoritățile vamale vor fi lângă noi și ne vor asigura rapiditate în vămuirea coletelor“, a explicat Adrian Mihai. Acesta a fost completat de Felix Pătrășcanu, co-fondator al companiei, care a precizat că „este foarte important că există o deschiderea foarte mare a autorităților de acolo către noi, către investițiile străine. În legătură cu vama, chiar ei ne-au spus că doresc să găsim soluțiile necesare. Moldova urmează să semneze niște condiții de pre-aderare și vom vedea cum vor decurge aceste lucruri“. Astfel, în viitorul apropiat, camioanele cu colete ar urma să intre pe culoarele verzi și să fie vămuite în 30 de minute.
Salarii ca în România
Referitor la forța de muncă din piața vecină, CEO-ul FAN Courier spune că nivelul de salarizare nu este cu mult diferit față de România, deoarece și Republica Moldova are probleme cu forța de muncă. „Potrivit statisticilor au rămas în țară puțin peste 2 milioane de moldoveni. Circa 1 milion sunt plecați la muncă în Europa și vreo 500.000 în Rusia. Deci situația nu e foarte diferită față de România, nu găsești foarte ușor oameni, motiv pentru care salariile nu sunt nici ele cu mult diferite. Dar am găsit oameni de foarte bună calitate, foarte bine pregătiți și firme foarte doritoare de a folosi servicii de curierat“, a mai spus Adrian Mihai.
La nivel de grup, FAN Courier a continuat să facă angajări și în 2021, pentru a susține ritmul alert al activității, numărul salariaților crescând astfel cu 8% față de anul anterior, depășind 7.500 de angajați la nivel național. Compania și-a continuat eforturile de a-și proteja angajații pe fondul pandemiei, iar digitalizarea și automatizarea proceselor sunt parte din acest proces. Pentru 2022, oficialii FAN se așteaptă la o creștere substanțială a pieței de curierat, de minim 15%, în condițiile în care mai mulți retaileri internaționali și-au anunțat intenția de a intra pe piața din România sau de a continua investițiile pe care le au deja aici. „Pentru FAN Courier, va fi un an în care vom continua investițiile începute în 2021, vom ține cont de evoluțiile pieței și ne vom adapta și dezvolta business-ul prin investiții în digitalizare și automatizare. Acestea vor fi în continuare direcțiile pe care va merge FAN Courier, pentru a oferi servicii de calitate și în conformitate cu așteptările clienților noștri”, a mai subliniat Adrian Mihai, CEO FAN Courier.
Afacerile FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, au depășit în 2020 pragul de 1 miliard de lei, un avans de peste 27% față de anul anterior, ca urmare a creșterii activității generate de pandemie. Compania anunță, totodată, că până la finalul anului, va finaliza investiția în HUB-ul de la Cluj-Napoca după ce, luna aceasta, a primit autorizația finală de construire.
„Ne așteptam la o creștere mai mare decât estimările inițiale și chiar la depășirea pragului de 1 miliard de lei. Acum, odată cu încheierea exercițiului financiar pentru anul trecut, rezultatele financiare confirmă efortul excepțional făcut de echipa noastră pe tot parcursul anului trecut. În 2020, Afacerile FAN Courier au depășit 1 miliard de lei” – Felix Pătrășcanu, managing partner FAN Courier.
Compania își menține estimările de creștere pentru 2021 între 10% și 15%, bazate pe două scenarii, în funcție de evoluția crizei sanitare și impactul acesteia în economie. FAN Courier ia în calcul un avans de 10% al veniturilor în varianta în care situația sanitară începe să se relaxeze sau un avans de 15% în cazul în care presiunea pe serviciile de curierat generată de comerțul online rămâne ridicată. Compania reconfirmă, totodată, strategia de investiții pe termen mediu, nivelul bugetat pentru 2021 ridicându-se la 20 milioane de euro.
HUB-ul de la Cluj-Napoca, una dintre cele mai importante investiții asumate de FAN Courier, va fi dat în funcțiune la finalul lui 2021, după ce, recent, compania a obținut autorizația finală de construire. HUB-ul de la Cluj-Napoca, al treilea construit după cele de la Ștefănești și Brașov, va fi dotat cu bandă de sortare cu o capacitate de 7.500 de colete/oră și va avea 300 de angajați. Investiția în noul HUB este estimată la 7 milioane de euro.
„Suntem bucuroși că, după trei ani de așteptare, putem demara investiția în HUB-ul de la Cluj, un punct de tranzit extrem de important pentru noi, ce va fi conectat cu Iași, Baia Mare și Oradea. HUB-ul de la Cluj ne va ajuta în eforturile pe care le facem pentru reducerea timpilor de livrare și creșterea productivității”, a adăugat Adrian Mihai, cofondator FAN Courier.
Tot în acest an, FAN Courier vizează și extinderea HUB-ului de la Brașov cu încă 2.500 mp, analizând și oportunitatea de a da startul unui nou centru logistic în Ștefănești, pentru a dezvolta serviciile de fulfillment și logistică. De asemenea, va continua proiectul de dotare a filialelor mari cu sisteme automate de sortare.
În condițiile în care cererea de servicii de curierat se va menține la un nivel ridicat și în 2021, FAN Courier ia în calcul creșterea numărului de angajați cu 10% în acest an, ritm similar celui din anul anterior.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit