Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană are termen până la 14 iulie pentru a face recurs împotriva hotărârii Tribunalului European de la Luxemburg, care a decis că taxele antidumping și compensatorii impuse de Comisia Europeană la importurile de anvelope pentru camioane și autobuze din China trebuie anulate. Într-o hotărâre din 4 mai, tribunalul a constatat că, în calculul subcotării prețurilor, Comisia Europeană nu a efectuat o comparație echitabilă a prețurilor.

Instanța a respins argumentele Comisiei potrivit cărora anumite motive privind încălcarea drepturilor procedurale erau inadmisibile. Cauza a fost inițiată de Asociația industriei cauciucului din China (CRIA) și de Camera de Comerț a importatorilor și exportatorilor de metale, minerale și produse chimice din China (CCCMC) la începutul anului 2019. Aceasta a urmat deciziei Comisiei Europene de a impune taxe vamale pe cinci ani la importurile de anvelope chinezești noi și reșapate pentru camioane și autobuze.

Impactul hotărârii asupra industriilor de anvelope și de reșapare a pneurilor din UE nu o să fie devastator, dat fiind că, între timp, mulți importatori au început să aducă anvelope ale acelorași producători însă “made in Taiwan”, In Thailanda sau alte tari asiatice.

Se așteaptă ca hotărârea pronunțată pe 30 martie de Curtea Europeană de Justiție să pună capăt lungului proces declanșat de decizia Comisiei Europene din 9 noiembrie 2010, prin care 10 companii aeriene au fost condamnate la amenzi mari pentru presupuse înțelegeri privind tarifele de transport aerian de marfă între 1999 și 2006. Amenda totală s-a ridicat la 790 de milioane de euro, împărțită între mai multe companii. Cartelul se referea la componente tarifare suplimentare, cum ar fi combustibilul și siguranța.

După acest verdict, unele companii au depus un recurs, care a fost admis de Tribunalul Uniunii, deoarece unele proceduri ar fi adus atingere dreptului la apărare, iar apoi, la 17 martie 2017, Comisia Europeană a adoptat o nouă decizie, modificând-o pe cea inițială în funcție de considerentele judecătorilor. Tot împotriva acestui act, unele companii aeriene au depus un nou recurs la Curtea Europeană, solicitând anularea sau reducerea sancțiunilor.

Astfel, Curtea Europeană de Justiție a fost nevoită să emită o nouă hotărâre, pronunțată pe 30 martie 2022, care, de data aceasta, a menținut o parte din sancțiuni. Judecătorii au respins apelurile depuse de Martinair Holland, Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (Klm), Cargolux Airlines, Air France-Klm, Air France, Lufthansa, Singapore Airlines și Singapore Airlines Cargo, menținând astfel sancțiunile impuse de Comisia Europeană. Au fost anulate parțial cele împotriva Japan Airlines, Air Canada, British Airways, Cathay Pacific Airways, Sas Cargo Group, Latam Airlines Group și Lan Cargo.