Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Upply a publicat recent a treia ediție, pentru 2022, a raportului său anual despre indicatorii financiari ai principalelor companii de transport și logistică din lume, lansat în 2021. Acesta amintește că, potrivit Transport Intelligence, piața de transport rutier a crescut anul trecut cu 20,9% în termeni nominali și cu 3,5% în termeni reali, ajungând la 450,3 milioane de euro. Dar activitatea a fost perturbată în primul semestru de izbucnirea războiului din Ucraina, ceea ce a redus cererea, și apoi și de creșterea inflației, care a scăzut consumul populației și comenzile companiilor, astfel că în ultimul trimestru volumele au fost sub nivelul din 2021.

DB Schenker își menține poziția de lider european în transportul rutier, cu venituri de 8,12 miliarde de dolari, cu 5,3% mai mari decât în 2021, și cu EBITDA ajustat de 399 de milioane de dolari, cu 42% mai mare decât în 2021. Pentru grupul german, 2022 a fost un an a fost marcat de achiziționarea transportatorului american USA Truck, contra unei sume de 435 de milioane de dolari, care vine din dorința de a deveni unul dintre liderii pieței de transport terestru din America de Nord.

Și DSV Road – aflată pe locul al treilea între operatorii europeni de transport rutier de marfă după cifra de afaceri, cu 5,86 de miliarde de dolari, cu 17,2% mai mult decât în 2021, și cu un profit brut de 1,11 miliarde de euro, cu 11,5% mai mare decât în 2021 – are ambiția de a se instala în forță în America de Nord, după ce în ultimii ani creșterea sa din afara Europei a fost mai ales prin divizia Air&Sea, Piața europeană contribuie cu 85% la veniturile companiei daneze din transport rutier, dar cea americană a înregistrat creșterea cea mai mare în 2022 și continuă să aibă potențial enorm și de creștere organică, și de creștere prin fuziuni și achiziții de firme.

Între cele două companii, pe locul al doilea în clasamentul după cifra de afaceri, este Dachser Road Logistics (care, așa cum arată autorii studiului, include transportul și depozitarea de bunuri industriale și de consum și transportul și depozitarea produselor alimentare), cu venituri de 5,99 de miliarde de dolari, cu 14,2% mai mari decât în 2021, în condițiile unui tonaj în creștere cu 0,4% și unui număr de expedieri cu 2,8% mai mic. Pentru Dachser nu există date despre costuri și profitabilitate. Conform estimărilor Transport Intelligence, piața europeană a transportului rutier de mărfuri va crește cu 1,4% în termeni reali în 2023, ajungând la 456,7 milioane de euro, deși va suferi, ca toate celelalte moduri de transport, din cauza recesiunii economice. Printre cele mai mari probleme ale operatorilor de transport rutier se numără în continuare criza de șoferi, mai ales că mulți dintre ei urmează să se pensioneze în următorii ani, astfel că IRU estimează dublarea posturilor neocupate până în 2026, și costurile în creștere din cauza presiunii de ecologizare, care necesită investiții semnificative. Or, mai ales când marjele de profit sunt atât de mici, este dificil ca transportatorii rutieri de mărfuri să poată finanța tranziția verde fără sprijin masiv sau fără a crește tarifele.

Sursă foto: DB Schenker (https://www.dbschenker.com/usa/business/transport/land-transport/sustainability)