Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vânzările modelelor Dacia în Europa au înregistrat performanțe impresionante în primele 9 luni ale anului 2023. Astfel, Dacia Sandero a înregistrat vânzări de 199.516 vehicule, în creștere cu 18,3% față de aceeași perioadă a anului precedent. Sandero și-a păstrat poziția de lider în topul celor mai vândute modele pentru clienții persoane fizice din Europa, începând din 2017.

Dacia Duster a vândut 154.460 unități, în creștere cu 4,1% față de anul 2022, menținându-și statutul de cel mai vândut SUV pentru clienții persoane fizice din Europa.

Dacia Jogger a înregistrat 70.932 de vânzări, în creștere semnificativă de 76,1% față de anul 2022 și a rămas lider în topul modelelor de segment C către clienții particulari.

Dacia Spring a marcat 44.262 de vânzări, în creștere cu 40,6%, menținându-se în topul celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.

Pe piața din Europa, vânzările Dacia au crescut cu 19,6% în segmentul VP (Vehiculelor de Persoane), depășind creșterea pieței generale de +16,9%. Cota de piață a Dacia în segmentul VP european a ajuns la 4,4%, în creștere cu +0,1 puncte procentuale față de anul precedent, în pofida unui mix al canalelor de vânzări (Persoane Fizice/Persoane Juridice) defavorabil.

În plus, Dacia rămâne pe podiumul european, cu o cotă de piață de 8,4%, pe segmentul său tradițional, în cel al vânzărilor către clienții particulari.

În România, vânzările Dacia au crescut cu 29,2%, atingând 36.069 de unități VP+VU, cu o cotă de piață în segmentul VP în creștere cu 3,0 puncte procentuale.

De asemenea, vânzările pe canalul de retail (clienți persoane fizice) au generat o cotă de piață a mărcii Dacia la 40,1%, o mărire cu 4,6 puncte procentuale față de primele nouă luni ale anului trecut. Topul celor mai vândute cinci modele pe piața VP este ocupat integral de modele Dacia. Fiecare model al mărcii este pe primul loc ca vânzări în segmentul său de piață.

În Franța, Dacia a înmatriculat 118.495 vehicule (VP+VU) în primele 9 luni ale anului 2023, cu 23,2%, ajungând la o cotă de piață de 9,1% în segmentul autoturismelor (Vehiculelor de Persoane), ceea ce plasează Dacia pe locul 3 în clasamentul celor mai vândute mărci pe piața VP. Pe piața de retail, vânzări către clienții persoane fizice, Dacia este cea mai vândută marcă din Franța. Sandero este cel mai vândut model către clienții particulari și ocupă locul al 3-lea în vânzările pe piața totală. Spring ocupă locul al doilea în vânzările de vehicule electrice, atât pe segmentul de retail, cât și pe ansamblul pieței. Duster este cel mai vândut SUV pe segmentul de retail. Jogger este cel mai vândut model de segment C către clienții persoane fizice.

În Italia, Dacia a vândut 66.160 vehicule (VP+VU), în creștere cu 29,3%, menținându-și poziția de lider în segmentul de retail cu o cotă de piață de 9,3% și cu 2 modele în Top 3: Sandero, pe locul 2 și Duster, pe locul al treilea.

În Germania, vânzările Dacia s-au ridicat la 51.703 unități (VP+VU), în creștere cu 25,2%, situându-se pe locul 4 în segmentul de retail, cu 3 modele în Top 15. Sandero s-a poziționat al treilea cel mai vândut model din Germania către clienții persoane fizice, în timp ce Duster a ocupat locul al treilea în segmentul SUV pe același canal de vânzări.

În Spania, vânzările Dacia au crescut cu 23%, ajungând la 34.624 unități (VP+VU), Sandero fiind cel mai vândut model pe piața spaniolă, atât pe ansamblul pieței, cât și pe segmentul de retail. Cota de piață a mărcii este în creștere cu 0,2 puncte procentuale. Pe segmentul de retail, Dacia ocupă locul 4.

“Povestea de succes a mărcii Dacia continuă, vânzările sale înregistrând o creștere de 16,7 % în primele 9 luni ale anului 2023. Strategia mărcii, care constă în redefinirea permanentă a ceea ce este esențial pentru clienți, propunând cel mai bun raport preț/prestații, explică poziționarea sa pe locul al doilea în vânzările către clienții persoane fizice din Europa. Suntem mândri de încrederea pe care clienții noștri o acordă mărcii Dacia.”,

a declarat Xavier Martinet, Director Marketing Vânzări & Operațiuni Dacia.

Oferta UP&GO este un concept dezvoltat de Dacia pentru a satisface nevoile clienților în căutare de vehicule noi, bine echipate (UP) și livrate cât mai rapid posibil (GO).

Programul Dacia simplifică procesul de alegere al vehiculului, introducând în momentul configurării acestuia, doar culoarea, motorizarea și dealerul unde să îi fie livrată mașina.

Chiar dacă oferta poate fi diferită în funcție de țară și de caracteristicile pieței, principiul rămâne același.

Prin oferta UP&GO, Dacia oferă vehicule deja configurate cu cele mai solicitate versiuni și opțiuni ale clienților, tot astfel reducând termenele de livrare printr-un proces industrial și de distribuție optimizat. Procesul de fabricație și distribuție este îmbunătățit pentru a asigura prioritatea atât în ciclul de fabricație, cât și în transportul până la dealer.

Oferta UP&GO a fost lansată în septembrie 2021 în câteva țări, precum Franța, Spania, Italia și Germania, iar ulterior a fost extinsă în alte regiuni, așa cum în România, Belgia, Maroc și Portugalia, incluzând două modele suplimentare – Jogger și Sandero Stepway. Mai mult, în acest an, oferta a devenit disponibilă și în alte 5 țări – Polonia, Austria, Olanda, Elveția și Marea Britanie.

În funcție de țară, sunt disponibile diverse opțiuni de motorizare așa cum pentru

Duster: GPL ECO-G 100, Diesel DCi 115, TCe 130 sau 150 în configurație 4×4 sau EDC.

Jogger și Sandero Stepway: GPL ECO-G 100 și TCe 110.

De asemenea, clienții au posibilitatea de a plasa comenzi atât la dealer, cât și online.

În România, oferta UP&GO acoperă modelele Logan, Sandero Stepway, Jogger și Duster. În primele 8 luni ale acestui an, oferta a atras aproximativ 12% din clienții Dacia care au plasat comenzi în țară.