Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Katrin Adt s-a alăturat Grupului Renault în calitate de CEO al mărcii Dacia, înlocuindu-l pe Denis Le Vot, care părăsește compania. Katrin Adt, anterior vicepreședinte al mărcii Mercedes, va face parte, de asemenea, din echipa de conducere a Grupului. În noua structură organizațională, Katrin Adt îi va raporta lui Fabrice Cambolive, Chief Growth Officer al Renault Group.

„Sub conducerea lui Denis, marca Dacia a devenit un brand puternic, cu o gamă atractivă de modele, reușind să atragă o bază de clienți tot mai largă. În numele Renault Group, doresc să-i mulțumesc lui Denis pentru toate realizările sale de-a lungul anilor. Îi urez bun venit lui Katrin Adt, a cărei experiență vastă în industria auto va reprezenta un atu esențial pentru Dacia.”, a menționat François Provost, CEO al Renault Group.

„Suntem încântați să o primim pe Katrin Adt în fruntea mărcii Dacia. Cunoștințele sale solide și expertiza în dezvoltarea afacerilor ne vor permite să continuăm dinamica pozitivă a brandului și, mai ales, să abordăm împreună următoarea provocare: electrificarea gamei de produse «în stilul Dacia». Acum, odată ce marca este ferm poziționată pe podiumul pieței europene de retail, ne revine responsabilitatea de a o transforma într-un nou reper în domeniul vehiculelor electrificate.”, a precizat Fabrice Cambolive, Chief Growth Officer al Renault Group.

În prezent, Dacia este recunoscută ca o marcă specializată în mobilitate accesibilă și își accelerează expansiunea, în special prin lansarea Bigster, un SUV de clasă C.

Cu aproape 26 de ani de experiență în industria auto, Katrin Adt a lucrat pentru Daimler și Mercedes-Benz. Cu o pregătire în domeniul juridic, a ocupat o varietate de funcții de conducere: CEO al mărcii Mercedes-Benz în Luxemburg, vicepreședinte al departamentului Dezvoltare Resurse Umane la Daimler, CEO al mărcii Smart și, ulterior, CEO al Mercedes-Benz Owned Retail Europe, iar recent a condus departamentul de Audit Corporativ la Mercedes-Benz. Cariera lui Katrin Adt s-a concentrat pe vânzări și retail, unde a coordonat mai multe transformări fundamentale, inclusiv tranziția mărcii Smart într-o marcă 100% electrică. De asemenea, este implicată activ în promovarea diversității și în mentoratul femeilor din domeniul tehnologiei.

„Sunt onorată să mă alătur Renault Group și să preiau conducerea mărcii Dacia. Este un privilegiu să contribui la scrierea următorului capitol din remarcabila poveste de succes a brandului, alături de o echipă excepțională. Astăzi ne aflăm într-un moment definitoriu – atât din punct de vedere tehnologic, cât și social – în relația noastră cu automobilul. Dacia a demonstrat constant relevanța abordării sale prin produse care răspund în mod autentic așteptărilor clienților. Mai mult decât un brand, Dacia reprezintă o viziune curajoasă, inteligentă și accesibilă asupra mobilității. Suntem acum pe deplin angajați, alături de toate echipele Dacia și ale Grupului, precum și de furnizorii, partenerii și dealerii noștri, pentru a duce mai departe această călătorie extraordinară. Cu energie, ambiție și urmărind un scop comun, vom continua să schimbăm regulile jocului și să oferim valoare reală clienților noștri.”, a declarat Katrin Adt, CEO al mărcii Dacia.

Cifra de afaceri a Grupului Renault a urcat la 27,6 miliarde de euro, reprezentând o creștere de 2,5% față de prima jumătate (S1) a lui 2024. La cursuri de schimb constante, creșterea a fost de 3,6%.

Perimetrul Automobile a generat o cifră de afaceri de 24,5 miliarde de euro, o creștere de 0,5% față de S1 2024. Acestea au inclus un efect negativ de -1,1 punct procentual (-264 de milioane de euro) în principal determinate de devalorizarea lirei turcești, a realului brazilian și a peso-ului argentinian. La cursul de schimb constant, creșterea a fost de 1,6%.

Înmatriculările au fost mai mari cu 1,3%, reprezentând 530.000 de unități, dintre care 416.000 la dealerii independenți și 114.000 la nivelul Grupului, parțial compensate de reducerea stocurilor din rețeaua de dealeri independenți, în S1 2025 față de aceeași perioadă din 2024, și de tranziția către noul regulament GSR.

Datorită lansărilor recente ale Grupului (Bigster, Duster, Symbioz, Renault 5, A290, Grand Koleos, Rafale…), efectul mix a fost pozitiv de 3,3 puncte procentuale, iar compania se așteaptă ca acest lucru să continue și în următorul semestru.

În ciuda unui context dificil de piață, scăderea segmentului de retail din Europa (în rândul clienților persoane fizice) și contracția acesteia a generat o presiune comercială majoră, iar în afara Europei impactul negativ al cursurilor de schimb s-a compensat prin majorările de preț.

Marja operațională a Grupului a înregistrat 1,7 miliarde de euro, reprezentând 6% din cifra de afaceri față de 8,1 în S1 2024, în timp ce perimetrul Automobile a scăzut la 1 miliard de euro, sau 4% din cifra de afaceri, comparativ cu 6,6% în S1 2024. Costurile au fost îmbunătățite cu 287 milioane de euro datorită performanței în achiziții și într-o măsură mai mică a scăderii prețurilor la materiile prime.

Rezultatul operațional a fost de -8,4 miliarde de euro față de 1,8 miliarde de euro în S1 2024. În primul semestru, rezultatul financiar a ajuns la -93 milioane de euro, comparativ cu -385 milioane de euro în S1 2024. Variația este explicată de companie ca fiind un impact al hiperinflației din Argentina în S1 2024.

Contribuția entităților asociate de -2,3 miliarde de euro, comparativ cu 195 milioane de euro în S1 2024, a inclus contribuția negativă a Nissan de -2,3 miliarde de euro (-2,2 miliarde de euro în T1 și -127 milioane de euro în T2).

Impozitele curente și amânate au rezultat o cheltuială de -324 de milioane de euro, din care -24 de milioane de euro a fost suprataxa excepțională din Franța, comparativ cu -328 de milioane de euro în S1 2024. Rata efectivă de impozitare fiind influențată de pierderile înregistrate în Franța în acest an.

Astfel, rezultatul net a ajuns la -11,1 miliarde de euro în S1 2025, asemănător cu partea Grupului, rezultând -40,90 euro/acțiune. Rezultatul net, partea Grupului, excluzând impactul Nissan fiind de 461 milioane de euro (adică 1,69 euro/acțiune). 

Cheltuielile R&D au fost mai mici la -166 de milioane de euro, având în vedere facturările nerecurente către parteneri în S1 2024.

Contribuția Mobilize Financial Services (Finanțarea Vânzărilor) a ajuns la 668 milioane de euro, în creștere cu 75 milioane de euro față de S1 2024.

Alte venituri și cheltuieli operaționale au fost negative, de -10,1 miliarde de euro (față de -0,3 miliarde de euro în S1 2024), inclusiv pierderea non-cash de -9,3 miliarde de euro legată de modificarea tratamentului contabil al participației Renault Group în Nissan.

Fluxul de numerar liber a fost de 47 milioane de euro, inclusiv dividende de 150 de milioane de euro de la Mobilize Financial Services (600 de milioane de euro în S1 2024) și o variație negativă a necesarului de fond de rulment de 897 milioane de euro. Poziția financiară netă a perimetrului Automobile a fost de 5,9 miliarde de euro.

Marca Renault a ocupat locul unu în Franța pe segmentul autoturisme + vehicule utilitare, și totodată la vehicule electrice și la autoturisme hibride (HEV), iar în Europa s-a situat pe locul doi pe segmentul autoturismelor + vehiculele utilitare, Clio fiind unul dintre cele mai vândute modele, și pe segmentul hibrid (HEV).

De asemenea, în Europa, Dacia este în top 10 al celor mai vândute mărci și în top 3 la autoturisme vândute către persoane fizice. Sandero rămâne cel mai vândut pe toate canalele de distribuție, în timp ce Duster este cel mai vândut SUV către persoane fizice. Modelul Alpine a crescut în vânzări cu 85% față de S1 din 2024.

Perspective financiare pentru 2025

Renault Group și-a revizuit perspectivele pentru acest an, estimând o marjă operațională între 1 și 1,5 miliarde de euro, un efect de volum mai puternic susținut de numărul de comenzi din iunie, creșterea volumelor generate de lansările recente și creșterea vânzărilor către parteneri. De asemenea, va consolida planul de reducere a costurilor pe termen scurt și va accelera inițiativele privind pârghii mai structurale (reducerea SG&A – cheltuieli generale și administrative – și a costurilor de producție și R&D).

„În calitate de nou CEO al Renault Group, sunt mai mult decât convins că dispunem de toate elementele fundamentale pentru a reuși: echipe implicate, un plan solid de produse, o poziționare clară a mărcilor noastre, precum și o organizare inovatoare. Rezultatele noastre din primul semestru, într-un context de piață dificil, nu au fost aliniate cu ambițiile noastre inițiale. Am lansat deja un set de măsuri pentru a ne atinge obiectivele. Cu toate acestea, rentabilitatea Renault Group rămâne un reper în industria noastră și suntem hotărâți să menținem acest standard. Foia de parcurs este clară: să asigurăm continuitatea strategiei noastre, accelerând în același timp procesul de transformare. Într-un mediu profund disruptiv, ne concentrăm pe ceea ce stă sub controlul nostru: mobilizarea echipelor, prioritizarea investițiilor în produs, livrarea unei performanțe de top și valorificarea rețelei noastre unice de parteneri. Sunt convins că Renault Group este bine poziționat pentru a crea valoare, la cel mai înalt nivel și într-un mod durabil, pentru anii care urmează.”, a precizat François Provost, CEO al Renault Group.