Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
In februarie 2020, piata de autoturisme a scazut, potrivit celui mai recent comunicat ACEA, cu 7,4%, ajungand la 957.052 unitati, de la 1.033.608 de unitati inmatriculate in februarie 2019.  inmatriculate.
In primele doua luni ale lui 2020, in UE au fost inmatriculate 1.913.931 de autoturisme noi, cee ace reprezinta o scadere tot de 7,4% fata de perioada similara a lui 2019 (2.067.945 de unitati).
Acest declin este rezultatul unei combinatii de factori, care pe langa pandemia de coronavirus a inclus si schimbarile impuse de anumite state UE in modul de aplicare a TVA, ceea ce a dus la slabirea conditiilor economice si a generat incertitudine in piata.
In perioada ianuarie-februarie 2020 au fost inregistrate scaderi ale inmatricularilor de autorutisme noi pe piete mature precum Germania (-9%), Franta (-7,8%), Italia (-7,3%) si Spania (-6,8%), fata de primele doua luni ale anului trecut.
In februarie 2020 fata de aceesi luna din 2019, cea mai mare scadere a fost raportata de Germania (-10,8%), urmata de Italia (-8,8%), Spania (-6%) si Franta (-2,7%).
Romania se situeaza pe pozitia 13 in UE, cu un volum de 21.325 de autoturisme noi inmatriculate. In primele doua luni ale anului, scaderea a fost de 18,1% raportat la ceeasi perioada a lui 2019. Scaderea pentru februarie 2020 fata de februarie 2019 a fost de 26,8% cand au fost inmatriculate 8.836 de unitati fata de 12.071.
In acest context nefavorabil au fost totusi si state care au raportat cresteri ale inamtricularilor de vehicule noi dupa primele doua luni ale anului. Cea mai mare crestere a fost inregistrata de Lituania (36%), Cipru (15%) si Grecia (5,2%).
In cee ace priveste constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme iinmatriculate in Europa sunt ale grupului VW cu 567.136 unitati, in scadere cu 2,2%, urmate de grupul PSA cu 359.267 unitati, in scadere cu 11,3% si de grupul Reanult cu 202.337 unitati, in scadere cu 15,3%.
Autoturismele marca Ford au reprezentat in ianuarie-februarie 2020, 118.480 unitati noi inamtriculate, in crestere usoara cu 0,8% fata de perioada similara a lui 2019.

Dacia a incheiat 2019 cu vanzari in crestere si cu o consolidare a prezentei sale in toate segmentele in care este prezenta. Astfel, marca a livrat in total 55.463 de vehicule, fata de 54.593 in 2018.

Datorita ofertei sale comerciale adaptate, Dacia a atras atentia unei categorii largi de clienti, inclusiv a celor care au ales sa isi achizitioneze un vehicul nou prin intermediul programului de reinnoire a parcului auto din Romania care si-a dovedit, odata in plus, pertinenta si utilitatea. Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumparate in anul 2019 prin acest program, numit generic „Rabla”, au purtat marca Dacia.
Rezultatele bune la nivel de marca au fost dublate de cele corespunzatoare fiecarui model in parte. Podiumul celor mai populare autoturisme noi din Romania a fost ocupat, si in 2019, de trio-ul Logan, Duster, Sandero.
Disponibil, de la sfarsitul anului, si intr-o versiune Stepway – inedita pentru un vehicul tricorp – Logan berlina ramane cel mai bine vandut autoturism pe piata autohtona, cu 20.433 vehicule livrate in 2019. Un succes completat de cel al modelului Logan MCV care, cu 4.096 unitati vandute, ramane break-ul preferat al romanilor.
Duster si-a mentinut pozitia de lider detasat in segmentul SUV, cu 12.795 unitati vandute, din care 70% in configuratie 4×4. Modelul a beneficiat in cursul anului trecut de introducerea unei noi motorizari pe benzina, de 1.0 litri si 100 CP. Un exemplar special adaptat, cunoscut sub denumirea de „Papamobil”, utilizat in cursul vizitei in Romania a Papei Francisc, a fost inmatriculat, la sfarsitul anului trecut, de Statul Cetatii Vaticanului.
O performanta foarte buna a inregistrat si modelul Sandero, ale carui vanzari au ajuns la 11.799 unitati, fata de 10.218 in anul precedent. In mod remarcabil, versiunea cea mai accesorizata, Stepway, a reprezentat aproape 80% din volumele livrate.
Cu 2.523 unitati vandute, Dokker a reusit in 2019 cele mai bune vanzari de la lansarea sa pe piata din Romania, in timp ce Lodgy (1.056 unitati), a ramas lider in segmentul monovolumelor.
Vanzarile totale ale marcii Dacia (Romania, plus pietele internationale) au atins, anul trecut, 736.570 unitati. In Europa (statele UE + EFTA), Dacia a comercializat 581.543 de autoturisme, si figureaza pe locul al 13-lea in clasamentul celor mai vandute marci.
 

Top 10 pie?e externe în 2019

 

?ar?

  Unit??i

Fran?a

                                140.568

2

Italia

88.499

3

Germania

83.518

4

Spania

70.189

5

Maroc

46.043

6

Polonia

31.809

7

Marea Britanie

30.951

8

Algeria

23.066

9

Belgia

22.500

10

Turcia

20.006