Cel mai mare centru logistic din cadrul Renault Group, International Logistics Network (ILN) Mioveni aniversează 20 de ani de activitate. Inaugurat în 2005, ILN Mioveni joacă un rol cheie în centralizarea și expedierea componentelor, necesare fabricării de vehicule Dacia și Renault, către uzinele Renault Group din afara României.
Cu o suprafață de 36.000 mp (echivalentul a șase terenuri de fotbal), situată în vecinătatea platformei industriale de la Mioveni (care cuprinde Uzina Vehicule Dacia și Uzina Horse România), ILN are acces direct la calea ferată și la rețeaua rutieră prin intermediul conexiunii cu drumul național DN 73.
De-a lungul timpului, ILN Mioveni a expediat peste 27 de milioane m³ de piese către destinații din opt țări.
În prezent, centrul logistic ILN Mioveni are 130 de angajați. În 2024 a expediat 890.000 m³ de piese (echivalentul volumului unui stadion precum Arena Națională din București) și un volum total de 27.216.385 m³ din 2005 (echivalentul a mai mult de 10 piramide ale lui Keops).
De asemenea, a recepționat 16.000 de camioane în 2024 și a expediat din 2005 un total de 120.000 (însumate, acoperă 1.680 km: distanța de la București la Berlin). Transportul feroviar a inclus garnituri de tren expediate de 220 (9.500 de containere) în 2024 și un total de 6.800 (285.000 de containere) din 2005.
ILN Mioveni colaborează cu 678 de furnizori din 40 de țări și deservește 11 clienți din 8 țări. Cea mai îndepărtată destinație a ajuns în Córdoba (Argentina), iar cel mai lungă durată de expediție a fost de 13 săptămâni, către uzina din Busan (Coreea de Sud).



Dacia a anunțat că începând cu 2 iunie modelul Bigster mild hybrid-G 140 este disponibil în România pentru comenzi. Versiunea include toate elementele esențiale așteptate de clienții din segmentul C-SUV, punând accent pe confort și caracter practic.
De asemenea, poate fi achiziționat la un preț de pornire de 19.800 Euro (TVA inclus), prin programul Rabla și cu Dacia Credit. În funcție de versiunea aleasă, Bigster mild hybrid-G 140 dispune o gamă variată de echipamente.
În premieră, Dacia oferă un motor turbo de 1,2 litri cu 3 cilindri, care permite alimentarea mixtă pe benzină sau pe gaz petrolier lichefiat (GPL), cu un sistem mild hybrid de 48 V. Motorul dispune de rezervoare separate pentru fiecare tip de carburant. De asemenea, acest sistem ajută la pornire și accelerare, ceea ce optimizează plăcerea de a conduce și eficiența. În regimul de funcționare pe GPL, Bigster mild hybrid-G 140 emite în medie cu 10% mai puțin CO2 decât un motor echivalent pe benzină non-hibrid. Cele două rezervoare cuprind în total 100 litri de combustibil (50 de litri de benzină și 50 de litri de GPL), ajungând la o autonomie de până la 1.450 km. Rezervorul de GPL se află sub planșeul portbagajului și asigură menținerea nemodificată a volumului acestuia. De asemenea, trecerea de la un combustibil la altul se realizează rapid, cu ajutorul unui comutator dedicat, perfect integrat în planșa de bord.
Constructorul de la Mioveni a devenit singurul producător auto care oferă o astfel de motorizare cu alimentare mixtă pe benzină și GPL pe întreaga sa gamă de vehicule termice. Începând din 2010, compania a vândut peste un milion de vehicule cu GPL.
În primul trimestru al lui 2025, Dacia a înregistrat o cotă de piață de peste 67%. În prezent, acest tip de motorizare este ales de aproape 40% dintre clienții Dacia la nivel european, iar în România, unul din trei clienți alege un motor GPL.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit