Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Datorită profiturilor obținute pe termen lung, rezultatelor financiare bune și atenției acordate calității, tehnologiilor noi și productivității, PACCAR a investit în ultimii 10 ani 7,3 miliarde de dolari în facilități noi sau în extinderea celor existente și în dezvoltarea de produse și tehnologii noi. Numai în 2020 cheltuielile de capital au fost de 569,5 milioane de dolari, iar investițiile în cercetare și dezvoltare, de 273,9 milioane de dolari, pentru ca în 2021 să fie de 575-625 de milioane de dolari, respectiv de 350-375 de milioane de dolari, în special pentru dezvoltarea de vehicule aerodinamice, trenuri de rulare integrate, incluzând tehnologii diesel, electrică, hibridă și cu celule de hidrogen, precum și sisteme avansate de asistență pentru șofer și sisteme autonome, servicii de conectivitate și capacități de producție de generație nouă.

Printre tehnologiile noi dezvoltate de PACCAR se numără camioanele autonome Peterbilt 579 și Kenworth T680, în colaborare cu Aurora, care se așteaptă să fie disponibile în următorii ani, modelele complet electrice cu emisii zero de la Kenworth (cu celule de combustibil, motor de 470 CP, autonomie de 350 de mile și timp de încărcare de 15 minute), Peterbilt (cu baterii electrice litiu-ion-fosfat) și DAF CF Electric. Peste 60 de vehicule hibrid și cu zero emisii se află deja în teste la clienți și au parcurs până acum peste 500.000 de mile, iar din al treilea trimestru al lui 2020 pot fi deja comandate, producția urmând să înceapă în al doilea trimestru din 2021.

PACCAR a redus emisiile de gaze cu efect de seră cu 38% din 2013 până în 2019 și a anunțat că își va stabili ținte noi din acest punct de vedere, împreună cu Science Based Targets Initiative (SBTi), care lucrează cu peste 1.000 de companii din întreaga lume pentru a defini căi de reducere a emisiilor, cu scopul final de a limita încălzirea globală cu două grade Celsius față de nivelurile de dinainte de era industrială. 80% din fabricile PACCAR nu produc deloc deșeuri pentru groapa de gunoi, peste 90% sunt certificate ISO 14001, iar vehiculele sunt reciclabile în proporție mai mare de 80%, având componente din oțel, aluminiu și cupru.

… de până la 220 km, dublă față de CF electric cu tehnologie de propulsie VDL. Iar prin introducere noii generații de baterii Li-ion de 350 kWh – care păstrează temperatura între 25 și 45 de grade Celsius indiferent de vreme, sporind astfe durabilitatea și nivelul de performanță – se obține și o reducere cu 700 kg a greutății proprii. Încărcarea se face la sediul transportatorului, în pauza șoferului, folosind o stație cu capacitate de 250 kW, și durează circa 75 de minute, astfel că într-o zi de lucru se poate ajunge la 500 km, o valoare foarte bună în termen de eficiență și productivitate.

Noul camion poate fi comanda deja din septembrie, iar livrările se așteaptă să înceapă în prima parte a lui 2021. Acesta se pretează la distribuție, livrare către supermarketuri și colectarea deșeurilor și este oferit în variante autotractor 4×2 cu greutate totală maximă autorizată de 37 t sau șasiu 6×2 cu axă tractoare viratoare, pentru manevrabilitate maximă, de 28 t. Ambele versiuni au motor electric de 210 kW, având cuplul de 2.000 Nm.

Reamintim că primele teste operaționale cu DAF CF electric s-au desfășurat în 2018, cu clienți germani și olandezi, iar anul trecut au început vânzările pentru a doua generație, cu soft nou și panou noul de bord.