Camioanele mai lungi și/sau mai grele (LHV) care au cabină aerodinamică vor putea fi în curând mai lungi în Olanda decât LHV-urile obișnuite, anunță asociația olandeză de transport și logistică TLN, deoarece, după un lobby îndelungat din partea sectorului de transport, RDW (instituția care se ocupă de omologările de tip, de înmatriculările de vehicule și de acordarea licențelor), Poliția și compania feroviară Prorail au convenit asupra unei lungimi suplimentare de 50 cm, care va intra în vigoare după aprobarea din partea autorităților rutiere.
TLN se declară mulțumită de noua reglementare și amintește că, împreună cu DAF, a investit mult timp și energie în adaptarea ei. Lungimea mai mare admisă face posibilă și în cazul LHV utilizarea noii generații de cabine aerodinamice, mai lungi, fără pierderea lungimii de încărcare, ceea ce ajută și mediul, și eficiența operațiunilor de logistică.
Asociația olandeză amintește că la finalul anilor 2020 legislația UE privind dimensiunile și greutățile vehiculelor rutiere le va oferi producătorilor mai multă libertate pentru a propune cabine cu formă mai aerodinamică, deci cu un consum mai mic și cu mai puține emisii de CO2, dar și cu un câmp vizual mai bun, care îmbunătățește siguranța rutieră, și cu mai mult spațiu și confort pentru șofer. La final de 2021 DAF a fost primul constructor care a comercializat camioane cu cabină aerodinamică, iar între timp tot mai mulți vin cu astfel de modele.
În prezent există aproape 3.000 de LHV pe drumurile din Olanda, iar mulți transportatori cu cabine noi pentru camioane doresc să le utilizeze și în aceste combinații mai lungi și/sau mai grele, dar nu s-ar încadra de multe ori în cei 25,25 m autorizați legal. Legislația UE nu prevede nicio dispoziție în acest sens, deci este la latitudinea țărilor membre să adopte o astfel de măsură. Iar Olanda este pe cale să o facă dacă LHV cu lungime mai mare se încadrează în raza de bracaj existentă și pot folosi în siguranță rețeaua rutieră disponibilă pentru ele – o condiție dificil de îndeplinit a ProRail.
TLN și DAF au efectuat teste pe pista de testare RDW din Lelystad, cu un LHV cu lungime totală de 25,75 m (50 cm în plus), iar acesta a trecut cu succes ambele teste și de aceea RDW, Poliția și ProRail au convenit asupra unui amendament la regulamentul european, care prevede că LHV cu cabină extinsă aprobată în temeiul legislației UE pot fi cu până la 50 cm mai lungi decât LHV-urile obișnuite dacă respectă cerințele legate de folosirea infrastructurii disponibile pentru ele.
Propunerea trebuie aprobată oficial pe 28 martie de către instituția care se ocupă de excepții și scutiri la nivel național și la care sunt afiliate toate organizațiile implicate și autoritățile rutiere, iar apoi, la scurt timp, noua normă poate fi publicată și poate intra oficial în vigoare.
DAF Trucks a primit importantul premiu „European Transport Award for Sustainability” (ETPN) pentru seria sa de camioane pentru distanțe lungi din Noua Generație DAF XF. Seria XF a mai obținut titlul de „Camionul Internațional al Anului”, „Green Truck” și premiile „European Truck Challenge”.
Ziarul Transport dorește să demonstreze că inițiativele responsabile și sustenabile pot merge foarte bine împreună cu eficiența și competitivitatea unui vehicul. Astfel, scopul acestui premiu este recunoașterea companiilor din sectorul vehiculelor comerciale care demonstrează și susțin angajamentul pentru practici sustenabile.
Christine Harttmann, redactor-șef al ziarului Transport și membru al juriului, a subliniat semnificația realizărilor DAF în materie de eficiență, declarând: „Camioanele diesel rămân prioritare în deciziile de achiziție. Prin urmare, este important și corect ca producătorii să continue să îmbunătățească eficiența motoarelor cu ardere internă. Numeroasele intrări în categoria „Camioane cu Propulsie Convențională” au demonstrat angajamentul tuturor producătorilor în acest sens. În final, însă, conceptul de design al camionului din Noua Generație DAF, reprezentat de DAF XF 450, a fost în mod clar cel mai convingător candidat pentru câștigarea premiului.”
Eficiență de clasă superioară
Camioanele din Noua Generație DAF au stabilit noi standarde în industrie în domeniile eficienței și sustenabilității, datorită cabinei alungite și foarte aerodinamice. Rezultatele se văd în consumul cel mai redus de combustibil și AdBlue din clasa sa.
Pentru a spori eficiența, se mai adaugă și intervalele lungi de service de până la 200.000 km, niveluri extrem de scăzute de ulei în carcasele axelor pentru a minimiza pierderile interne prin frecare, greutate redusă a vehiculului și sistemul inteligent de asistență avansată pentru șoferi, precum Predictive Cruise Control (PCC).
Mai mult, seria de camioane din noua generație DAF oferă o vizibilitate directă și indirectă fără egal în segmentele lor, garantând cea mai înaltă siguranță pentru șofer și alți utilizatori ai drumului. Confortul șoferului vehiculelor stabilește, de asemenea, noi standarde cu cele mai spațioase și luxoase cabine din industrie.„Suntem încântați de această recunoaștere importantă. Seria de camioane din Noua Generație DAF este o mărturie a angajamentului nostru pentru inovație și sustenabilitate. XF 450 ilustrează efortul pe care l-am depus în dezvoltarea celor mai eficiente camioane din industrie din punct de vedere al consumului de combustibil”, a concluzionat Bart Bosmans, Director Marketing și Vânzări, membru al Consiliului de Administrație DAF.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit