Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Daimler este pregătit pentru trecerea la mașini electrice, însă trebuie să existe o dezbatere deschisă privind impactul electrificării asupra locurilor de muncă din industria auto, potrivit afirmațiilor recente ale directorului general, Ola Källenius.

Dacă Uniunea Europeană vrea să promoveze trecerea la maşini cu emisii zero, atunci Daimler AG este pregătit, a arătat oficialul. „Este o ambiţie la care răspundem şi noi da“, a declarat şeful grupului german la o conferinţă pe teme auto organizată de Financial Times. Potrivit Reuters, Källenius a avertizat: „va trebui să avem o conversaţie onestă despre locurile de muncă“. „Toate lumea ştie că sunt necesare mai multe ore de muncă pentru a asambla şi a construi motoare pe combustie, comparativ cu motoarele alimentate pe baterii“, a continuat șeful Daimler.

Noul obiectiv al UE anunţat luna trecută este reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în 2030 comparativ cu nivelurile din 1990. Ţinta precedentă fusese de 40% iar producătorii auto şi-au făcut planuri în funcţie de aceste cifre. Industria auto se aşteaptă ca trecerea la maşini electrice să ducă la pierderea locurilor de muncă asociate cu electrificarea, în special la fabricile unde se produc motoare pe combustie. Trecerea de la motoarele cu combustie internă la maşinile electrice alimentate cu baterii va reduce numărului locurilor de muncă din sectorul auto cheie al Germaniei cu o treime, a avertizat recent Institutul de cercetare economică Ifo. Conform estimărilor Ifo, aproximativ 613.000 angajaţi germani lucrează în prezent în sectorul maşinilor alimentate cu benzină şi motorină. „Între 29% şi 36% din această forţă de muncă ar putea fi disponibilizată“, arată rezultatele unui studiu Ifo comandat de Asociaţia industriei auto (VDA).

Chiar dacă aproximativ 86.000 de persoane din cele angajate acum în industria auto se pensionează până în 2025, pe fondul trecerii la mobilitate electrică vor fi pierdute numeroase locuri de muncă, avertizează Ifo. Källenius a declarat că impactul electrificării asupra locurilor de muncă trebuie gestionat „într-un mod responsabil din punct de vedere social“. Potrivit afirmațiilor sale, grupul german este într-un dialog „extrem de constructiv“ cu sindicatul şi vor fi create mai multe slujbe în zone ca inginerie şi software. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.

Anul acesta compania va împlini 125 de ani de prezență pe piața camioanelor, 75 de ani de existența Unimog, 70 de ani de la lansarea Setra și 25 de ani de la lansarea Omniplus, precum și 25 de ani de la prezentarea primei generații Actros.

În 1896, Gottlieb Daimler a venit cu primul său camion, cu roți din fier acoperite cu lemn, dar nu a găsit cumpărător în Germania și în cele din urmă l-a vândut în Anglia, unde un membru al echipajului trebuia să meargă în față, cu un steag roșu, pentru a-i avertiza pe ceilalți participanți la trafic. Totuși, ulterior vehiculul de 4 CP, cu motor cu doi cilindri, plasat în spate, cunoscut sub numele Phoenix, a avut un succes enorm în transportul de marfă. Acesta însă era mic prin comparație cu un camion „adevărat“, fiind de fapt o căruță tipică, precum cele trase de cai, dar convertită în vehicul cu roți. Șasiul său era echipat cu arcuri montate transversal în partea din față și cu arcuri elicoidale în spate, suspensia fiind necesară nu numai din cauza drumurilor proaste, ci și a motorului foarte sensibil la vibrații. Ultima parte a trenului de rulare era modernă: o curea transfera energie de la motor la un arbore montat transversal pe axa longitudinală a vehiculului, fiecare capăt al arborelui fiind echipat cu un pinion, o roată mică de transmisie, și fiecare dinte al pinionului având contact cu dinții interni ai cutiei de viteze, strâns legate de roata ce urma să fie acționată. Mult mai târziu această construcție a devenit un design specific camioanelor Mercedes-Benz din gama grea și de construcții.