Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Anul acesta compania va împlini 125 de ani de prezență pe piața camioanelor, 75 de ani de existența Unimog, 70 de ani de la lansarea Setra și 25 de ani de la lansarea Omniplus, precum și 25 de ani de la prezentarea primei generații Actros.

În 1896, Gottlieb Daimler a venit cu primul său camion, cu roți din fier acoperite cu lemn, dar nu a găsit cumpărător în Germania și în cele din urmă l-a vândut în Anglia, unde un membru al echipajului trebuia să meargă în față, cu un steag roșu, pentru a-i avertiza pe ceilalți participanți la trafic. Totuși, ulterior vehiculul de 4 CP, cu motor cu doi cilindri, plasat în spate, cunoscut sub numele Phoenix, a avut un succes enorm în transportul de marfă. Acesta însă era mic prin comparație cu un camion „adevărat“, fiind de fapt o căruță tipică, precum cele trase de cai, dar convertită în vehicul cu roți. Șasiul său era echipat cu arcuri montate transversal în partea din față și cu arcuri elicoidale în spate, suspensia fiind necesară nu numai din cauza drumurilor proaste, ci și a motorului foarte sensibil la vibrații. Ultima parte a trenului de rulare era modernă: o curea transfera energie de la motor la un arbore montat transversal pe axa longitudinală a vehiculului, fiecare capăt al arborelui fiind echipat cu un pinion, o roată mică de transmisie, și fiecare dinte al pinionului având contact cu dinții interni ai cutiei de viteze, strâns legate de roata ce urma să fie acționată. Mult mai târziu această construcție a devenit un design specific camioanelor Mercedes-Benz din gama grea și de construcții.

Daimler India Commercial Vehicles (DICV) a lansat BSafe Express, pe un șasiu greu BharatBenz 2823R, un camion frigorific cu caroserie ușoară specializat în transportul noilor vaccinuri împotriva Covid-19, echipat cu conectivitate de ultimă generație și cu agregat frigorific nou care garantează că temperatura și stabilitatea serurilor sunt monitorizate cu precizie și menținute de-a lungul tuturor etapelor livrării.

Containerul frigorific este furnizat de Motherson Group și este realizat din plastic ranforsat cu sticlă, spumă XPS și alte materiale alese cu grijă, care garantează robustețea produsului, rezistența la apă, protecția anticoroziune, greutatea proprie mică și izolarea foarte bună. Acesta se poate asambla local, în circa 96 de ore, și este astfel o soluție mai practică decât cele convenționale, pentru care termenul de livrare este de trei săptămâni sau chiar mai mult. Senzorii IoT montați în interior îi permit managerului de flotă să monitorizeze temperatura, umiditatea, șocurile și înclinarea și pot să și ajusteze temperatura la nevoie și să emită alerte dacă apar probleme. Iar cu ajutorul sistemului de urmărire QR Code utilizatorii pot verifica locația, statusul și istoricul fiecărui pachet.

India a început recent campania de vaccinare și își propune să vaccineze 300 de milioane de persoane până în iunie 2021.