Daimler Insurance Services și Swiss Re au încheiat un parteneriat strategic pentru asigurări auto și de mobilitate, lansând compania Movinx, în care aceștia vor deține 50/50 din acțiuni și își vor valorifica expertiza complementară pentru un nou model de afaceri. Scopul este de a dezvolta pe deplin produse digitale de asigurări auto și de mobilitate, care să satisfacă atât nevoile în schimbare ale clienților, cât și să ofere cea mai bună calitate a serviciilor. „Prin unirea forțelor cu Swiss Re, putem stabili un nou model de afaceri și o nouă platformă care va permite achiziția ușoară și eficientă de asigurări și servicii centrate pe client, prin utilizarea datelor în timp real”, a declarat Ingo Telschow, CEO Daimler Insurance Services.
Industria auto și sectorul asigurărilor suferă o transformare semnificativă. Au loc dezvoltări rapide din punct de vedere tehnologic, cum ar fi e-mobilitatea și conducerea automată sau din partea modelului de afaceri, cu trecerea de la proprietate la utilizare. Asigurările trebuie să evolueze pentru a face față acestor evoluții și provocărilor pe care le creează pentru stabilirea prețurilor și gestionarea daunelor. Ca urmare, Movinx va acționa ca agent general de management (MGA), făcând din asigurare o parte integrantă a achiziției vehiculului. În locul parteneriatelor actuale pe termen scurt între producătorii de vehicule și diferiți asigurători, accentul se va pune pe o dezvoltare comună pentru produse flexibile și complet digitale.
Movinx va fi deschis pentru cooperări și cu alte părți interesate, cum ar fi producătorii auto sau, în general, furnizorii de servicii de mobilitate. Sebastiaan Bongers, Head Mobility Ventures la Swiss Re, și Andreas Roth, Head Digital Insurance Model la Daimler Insurance Services, vor conduce noua companie. Sediul central al Movinx va fi la Berlin, iar primele produse și servicii de asigurare sunt planificate să fie lansate în Franța în 2021. În anii următori, sunt planificate noi intrări pe piețe din Europa, America și Asia.
Distanta prea mica dintre vehicule este unul din principalele motive ale accidentelor grave de camioane de pe autostrazile germane. Numarul coliziunilor in spate in cazul unui blocaj de trafic a crescut la peste 250 in prima jumatate a anului, ducand la decesul a 32 de soferi de camioane, potrivit publicatiei germane Fernfahrer.
Pentru ca fiecare al treilea camion conduce prea aproape, politia germana reactioneaza – desi se confrunta cu resurse umane limitate – prin aplicarea tot mai frecventa a masuratorilor. De exemplu, pe A 6 si A 5, acum se folosesc chiar si drone pentru a culege imagini de sus, camioanele putand fi urmarite de la o distanta de aproape 10 m.
Tehnologia de pe camioanele moderne ajuta la evitarea accidentelor datorate congestionarii traficului, insa doar intr-o masura limitata. De exemplu, asistenta la franarea de urgenta poate ajuta doar daca distanta de siguranta nu este prea mica. Toate sistemele de asistenta necesita o asa-numita faza de avertizare de cel putin 1,8 secunde in care soferul poate inca reactiona. In acest timp, camionul mai ruleaza 40 m la 80 km / h inainte sa ajunga la o deceleratie completa de 6 m/sec. Este usor de calculat ca acest lucru nu poate functiona cu adevarat, chiar si la o distanta de 40 m, daca persoana din fata franeaza brusc din cauza blocajelor de trafic.
De exemplu, un sofer de camion care conducea un model Actros nou, din septembrie 2019, echipat cu toate sistemele de asistenta disponibile, inclusiv asistentul de franare ABA 5, pe 3 iunie 2020, dupa o masurare video a distantelor de catre politie, la Köngen, pe A8, a primit o amenda insotita de fotografia de masurare. Acesta a fost acuzat ca a condus sub distanta minima de 50 m, respectiv la 41 m. Desi a folosit ACC (pilotul automat adaptiv), acesta este amendat acum cu 80 de euro si un punct de penalizare. Avocatul specializat in dreptul traficului care a preluat cazul spune ca soferul ramane responsabil in ciuda asistentei la franare. „Consider insa ca procedura se poate incheia cel putin fara puncte pentru sofer, pentru ca acesta s-a deplasat in conformitate cu specificatiile producatorului”, informeaza www.eurotransport.de.
De cealalta parte, biroul de presa Daimler raspunde ca „sistemul este conceput si certificat pentru a mentine intervalele prescrise de lege, respectiv 50 m la 80 km / h. In practica, distanta de control poate fi redusa, de exemplu, atunci cand sunt depasite vehiculele din fata. In plus, si soferul poate interveni manual”.
Specialistii spun insa ca distanta minima, impusa doar in Germania, se refera la „deplasarea stationara”, adica atunci cand vehiculele implicate sau o intreaga coloana circula aproximativ cu aceeasi viteza. Alte tari, precum Marea Britanie si Norvegia, specifica uneori intervale de timp de 2-3 secunde pentru camioane, insa cei 50 m din Germania corespund la mai mult de doua secunde la 80 km/h si la aproape patru secunde la 50 km/h. Practic, aceasta distanta de 50 m nu este suficienta pentru a opri masina in fata unui obstacol. „Soferul trebuie sa recunoasca un astfel de capat al unui blocaj de trafic de la o distanta de aproximativ 90-100 m si sa reactioneze imediat. In caz contrar, un asistent de franare activ ar trebui sa avertizeze si, daca este necesar, sa franeze.”
Pe de alta parte, daca la o viteza de croaziera de 80 km/h, de exemplu, un singur vehicul franeaza brusc, soferul de camion atent are suficient timp – la o distanta de 50 m – pentru a reactiona si frana singur. Desigur, daca o masina intra strans in fata sa, soferul camionului trebuie sa restabileasca distanta de 50 m intr-o maniera adecvata. Daca masina conduce mai repede decat camionul, pur si simplu eliberarea acceleratiei va fi cu siguranta suficienta pentru a restabili distanta.
In concluzie, este de la sine inteles ca, pe de o parte, distanta de 50 m nu este suficienta in anumite situatii de conducere dinamica sau cand vehiculul din fata este in decelerare. In cazul in care politia efectueaza o verificare la distanta si impune o amenda, soferul camionului are cu siguranta o sansa buna de a o contesta, cu conditia ca distanta sa fie mentinuta mai mare de 30 m.”
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit