Daimler a raportat rezultate bune pe primele trei trimestre ale anului, ca urmare a portofoliului de produse de înaltă calitate și revenirii de pe numeroase piețe, dar și datorită unei discipline bune a costurilor și măsurilor luate pentru păstrarea lichidităților. Dar transformarea companiei este o cursă pe distanță lungă, deci procesul trebuie continuat, așa cum declară Harald Wilhelm, membru al Bordului Daimler AG și responsabil pentru Finanțe & Control în cadrul Daimler Mobility.
Compania a vândut în total 772.000 de autovehicule, față de 839.300 în perioada similară din 2019, obținând o cifră de afaceri de 40,3 miliarde de euro, față de 43,3 în 2019, și un profit brut de 2,2 miliarde de euro, față de 1,8 în 2019.
Vânzările diviziei Mercedes-Benz Cars & Vans au scăzut cu 4% față de primele trei trimestre din 2019, până la 673.400 de unități, dar EBIT ajustat a crescut de la 1,868 la 2,417 milioane de euro, ca urmare a prețurilor mai bune și a reducerii semnificative a costurilor fixe. Pe de altă parte, veniturile au fost afectate negativ de cheltuielile cu restructurarea, de 297 de milioane de euro, care includ programul de optimizare a costurilor (229 de milioane de euro) și cheltuielile pentru ajustarea și realinierea capacităților din rețeaua globală de producție, în paralel cu intenția de a vinde fabrica din Hambach (Franța) – ambele inițiative vor reduce costurile fixe pe termen mediu și lung.
Divizia Daimler Trucks & Buses a avut vânzări cu 26% mai mici decât în 2019, până la 99.300 de vehicule, iar EBIT ajustat a fost de 603 milioane de euro, față de 838 de milioane de euro în primele trei trimestre din 2019. Veniturile au fost afectate negativ de contractarea piețelor din cauza pandemiei Covid-19, iar măsurile luate au scăzut costurile în toate zonele operaționale. Costurile fixe au fost reduse semnificativ, ceea ce a avut impact vizibil asupra veniturilor. Totuși, această divizie a avut o creștere importantă a comenzilor în cele mai multe regiuni cheie față de primul trimestru al anului și față de trimestru al treilea din 2019 în Europa și America de Nord.
În ceea ce privește noua divizie Daimler Mobility, cifra de afaceri a crescut de la 18,3 la 18,7 miliarde de euro, iar EBIT ajustat de la 469 la 601 milioane de euro. Rezultatele mai bune s-au datorat mai ales măsurilor de optimizare a costurilor. Mai mult, ca urmare a răspunsului din prima jumătate a anului la pandemia Covid-19, nu au fost necesare adăugiri la provizioanele privind riscul de credit în al treilea trimestru al anului.
Daimler Insurance Services și Swiss Re au încheiat un parteneriat strategic pentru asigurări auto și de mobilitate, lansând compania Movinx, în care aceștia vor deține 50/50 din acțiuni și își vor valorifica expertiza complementară pentru un nou model de afaceri. Scopul este de a dezvolta pe deplin produse digitale de asigurări auto și de mobilitate, care să satisfacă atât nevoile în schimbare ale clienților, cât și să ofere cea mai bună calitate a serviciilor. „Prin unirea forțelor cu Swiss Re, putem stabili un nou model de afaceri și o nouă platformă care va permite achiziția ușoară și eficientă de asigurări și servicii centrate pe client, prin utilizarea datelor în timp real”, a declarat Ingo Telschow, CEO Daimler Insurance Services.
Industria auto și sectorul asigurărilor suferă o transformare semnificativă. Au loc dezvoltări rapide din punct de vedere tehnologic, cum ar fi e-mobilitatea și conducerea automată sau din partea modelului de afaceri, cu trecerea de la proprietate la utilizare. Asigurările trebuie să evolueze pentru a face față acestor evoluții și provocărilor pe care le creează pentru stabilirea prețurilor și gestionarea daunelor. Ca urmare, Movinx va acționa ca agent general de management (MGA), făcând din asigurare o parte integrantă a achiziției vehiculului. În locul parteneriatelor actuale pe termen scurt între producătorii de vehicule și diferiți asigurători, accentul se va pune pe o dezvoltare comună pentru produse flexibile și complet digitale.
Movinx va fi deschis pentru cooperări și cu alte părți interesate, cum ar fi producătorii auto sau, în general, furnizorii de servicii de mobilitate. Sebastiaan Bongers, Head Mobility Ventures la Swiss Re, și Andreas Roth, Head Digital Insurance Model la Daimler Insurance Services, vor conduce noua companie. Sediul central al Movinx va fi la Berlin, iar primele produse și servicii de asigurare sunt planificate să fie lansate în Franța în 2021. În anii următori, sunt planificate noi intrări pe piețe din Europa, America și Asia.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit