Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministrul danez al transporturilor, Thomas Danielsen, a anunțat lansarea unui sistem care va facilita accesul camioanelor foarte lungi, cu remorci duble, pe autostrăzile din Danemarca. Altfel, cu noul sistem, companiile de transport pot folosi, prin autofinanțare, camioane foarte lungi pe aproape întreaga rețea de autostrăzi. Scopul este de a sprijini transportatorii și de a eficientiza transportul pe drumurile naționale.

De la 1 ianuarie 2024, camioanele cu remorci duble sunt permise pe o parte limitată a rețelei daneze de autostrăzi. Însă, pentru a permite mai multor transportatori să profite de camioanele lungi, Ministerul Transporturilor instituie în prezent un program pentru întreprinderi, în cadrul căruia își pot finanța singuri accesul necesar.  

În cadrul noului program, companiile de transport vor putea să plătească pentru propria lor conexiune la rețeaua de autostrăzi, permițând mai multor camioane cu remorci duble să utilizeze drumurile.

„Aceasta este o inițiativă bună pentru tranziția ecologică, prin descongestionarea ambuteiajelor, și un beneficiu pentru industria transporturilor, care poate transporta mai mult cu mai puține vehicule”,

a declarat Ministrul Transporturilor, Thomas Danielsen.

Schema pentru întreprinderi este lansată pentru a permite extinderea mai rapidă a rețelei de drumuri cu două remorci și pentru a extrage un potențial mai mare din transportul eficient de mărfuri. Cererile vor fi acceptate începând cu 1 noiembrie 2024, iar solicitanții vor trebui să plătească o taxă administrativă de 50.000 DKK, care va fi utilizată pentru a finanța procesarea cererii de către Direcția Rutieră daneză. Ca parte a cererii individuale, trebuie clarificat ce este necesar pentru a se adapta la rețeaua rutieră a întreprinderii solicitantului la rețeaua de autostrăzi. Apoi, solicitantul, în colaborare cu municipalitatea în cauză, trebuie să decidă punerea în aplicare a adaptării rețelei rutiere, solicitantul suportând costurile.

Regimul permite întreprinderilor circulația camioanelor cu remorci duble pe aproape întreaga rețea de autostrăzi. Vor exista câteva excepții în cazul în care facilitățile existente pe autostrăzi nu pot fi accesibile camioanelor cu remorci duble decât cu costuri foarte mari.

Cererile vor fi prelucrate în ordinea primirii lor de către Direcția Rutieră daneză. În cursul toamnei, Direcția Rutieră va pregăti orientări pentru solicitanții și municipalitățile care doresc să fie conectate la rețeaua rutieră pentru camioanele cu remorci duble.

În urmă cu mai puțin de doi ani, Maersk a început lucrările de construcție pentru primul său depozit cu emisii reduse de gaze cu efect de seră din Danemarca, situat în portul Taulov din Fredericia. La 24 iunie 2024, instalația a fost lansată oficial, reunind clienți, autorități locale și parteneri pentru o ceremonie simbolică de tăiere a panglicii și un tur al noului amplasament.

Noua instalație este primul depozit cu emisii reduse al Maersk și stabilește noi standarde internaționale pentru dezvoltarea depozitelor și a instalațiilor logistice cu emisii reduse, în conformitate cu ambiția companiei de a obține emisii net zero de CO2 până în 2040 în toate operațiunile sale. De asemenea, depozitul va juca un rol-cheie în amprenta logistică a Maersk în regiunea nordică, îmbunătățind semnificativ manipularea încărcăturilor care ajung în regiune pe cale rutieră, maritimă și aeriană.

„Dăm viață unui adevărat centru logistic situat chiar în centrul Regiunii Triunghiului Danez. Acesta va fi un nou centru de greutate, cu acces ușor la principalele elemente de infrastructură – porturi, căi ferate și drumuri, dar și la hub-ul nostru aerian din Billund – ceea ce îl transformă într-un exemplu perfect și tangibil de soluții logistice integrate care se află în centrul strategiei Maersk. Dar, mai important, această instalație răspunde direct și nevoilor clienților noștri, dintre care mulți își operează propriile centre de distribuție și facilități de producție în zonă.”,

a declarat Birna Ödefors, Managing Director Nordics la Maersk.

Proiectul este o întreprindere comună între Maersk și Taulov Dry Port, proprietarul terenului. Depozitul a fost construit în conformitate cu standardele BREEAM Excellent, cu zero emisii directe din operațiuni.

„Este o mare onoare să inaugurăm noul depozit Maersk din portul Taulov. Maersk a văzut valoarea poziționării depozitului său aici, la centrul de transport multimodal din Danemarca. Buna noastră colaborare a intrat acum într-o nouă fază și așteptăm cu nerăbdare continuarea ei.”,

a precizat Rune D. Rasmussen, CEO al ADP A/S, operatorul portului Fredericia și al portului Taulov (în parteneriat JV cu PFA Pension).

Noua instalație respectă standarde de mediu ridicate. Toate echipamentele interioare și exterioare din depozit sunt electrificate, cu panouri solare instalate pe întregul acoperiș, iar surplusul de energie regenerabilă produsă este introdus în rețea. Pentru toate operațiunile de manevră vor fi utilizate camioane pe baterii, iar stațiile de hidrogen sunt planificate la o distanță de 150 de metri de amplasament.