Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din 2024, remorcile duble, adică ansambluri de vehicule formate dintr-un tractor rutier și două semiremorci, vor putea circula în Danemarca. Decizia a fost luată după o fază de testare pe autostrăzile dintre Aarhus și Høje-Taastrup. În aceste două locații, complexul de două semiremorci au fost asamblate pentru deplasarea pe autostradă și dezasamblate pentru a continua transportul pe alte drumuri în mod tradițional, adică o semiremorcă pentru fiecare tractor. Alte două puncte de schimb vor fi înființate în Funen și Trekantsområdet, pentru care ministerul a alocat 40 de milioane de coroane (5.365.551 de euro) și care vor fi gata la jumătatea anului 2025.

Potrivit ministerului, această soluție permite o reducere a emisiilor poluante și un avantaj economic pentru transportul rutier de mărfuri. Ministerul Transporturilor a reglementat remorca dublă printr-o lege din 12 decembrie anul acesta, care va intra în vigoare pe 1 ianuarie, permițând astfel ca aplicarea remorcii duble să fie extinsă și la alte companii de transport rutier de mărfuri. Regulamentul impune o lungime maximă a complexului de 32 m (care devine 34 m pentru vehiculele cu propulsie alternativă) și o masă totală maximă de 72 de tone. De asemenea, tractoarele vor trebui să fie echipate cu sistem electronic de control al stabilității ESC și sistem de frânare antiblocare ABS-EBS.

Ministerul Transporturilor din Danemarca a anunțat intenția sa de a investi milioane de euro (circa 700 de milioane de coroane daneze) în infrastructura a 25 de noi parcuri de încărcare pentru camioanele electrice din întreaga țară.

Astfel, Danemarca va avea 175 de noi puncte de încărcare, amplasate strategic, la o distanță de 60 de kilometri unul de celălalt. Primele cinci parcuri de încărcare sunt planificate să fie operaționale până în 2025 și vor fi amplasate de-a lungul marilor autostrăzi cu o capacitate de 133 de megawați. Locațiile includ zone, precum Randers, Herning, Vejle, Padborg și Køge și au ca scop susținerea infrastructurii pentru camioanele electrice. În plus, Sund & Bælt va deschide un parc de încărcare în apropiere de Nyborg până în 2025. Celelalte 20 de parcuri de încărcare vor fi deschise treptat până în 2030.

Planul va respecta cerințele ambițioase ale UE, iar capacitatea de conversie a transportului rutier greu va fi cu mult peste evoluția preconizată a numărului de camioane electrice. 

Înființarea parcurilor de încărcare va avea loc prin intermediul unor licitații guvernamentale, în cadrul cărora companiile private pot depune oferte pentru construirea parcurilor de încărcare în condițiile de concurență și în condițiile pieței.