Pe 19 aprilie, Comisia Europeană a anunțat că a trimis Portugalia și Franța în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene, deoarece nu au transpus în legislația națională noile norme privind detașarea transnațională a șoferilor de camion impuse de Directiva 2020/1057/UE. Acest regulament nu numai că introduce noi norme privind detașarea, dar prevede și măsuri de control și modifică Directiva 2006/22/CE în ceea ce privește cerințele referitoare la alte norme sociale în transportul rutier.
Comisia explică faptul că „întârzierile în transpunerea directivei duc la probleme pentru șoferii care trebuie să primească o remunerație echitabilă, pentru aplicarea corectă a normelor și pentru operatorii care trebuie să își desfășoare activitățile într-un cadru juridic clar”. Termenul limită pentru transpunerea Directivei 2006/22/CE era 2 februarie 2022, astfel că Portugalia și Țările de Jos au întârziat mai mult de un an. Deja pentru cei care au rămas în urmă, Comisia Europeană a inițiat o procedură de constatare a neîndeplinirii obligațiilor în martie 2022 și a trimis un aviz motivat în luna septembrie a aceluiași an.
În această săptămână, Autoritatea Europeană a Muncii (ELA) a coordonat mai multe inspecții comune cu participarea autorităților din statele membre ale UE. În total, inspecțiile au avut loc în 8 țări. 18 state membre ale UE au participat la inspecții.
În mod obișnuit, în timpul acestor inspecții, autoritățile controlează aplicarea Pachetului Mobilitate și a lex-specialis privind detașarea șoferilor, precum și respectarea normelor generale privind timpii de conducere și perioadele de odihnă, utilizarea tahografului, încărcătura maximă, încălcări ale normelor privind salariile și timpul de lucru.
ELA și inspectoratele de muncă din statele membre participante au organizat, coordonat și executat inspecțiile în cooperare cu autoritățile de circulație rutieră, precum și cu Roadpol.
De asemenea, Autoritatea Europeană a Muncii (ELA) a sprijinit și a facilitat participarea observatorilor din partea diferitelor autorități naționale ale statelor membre ale UE.
Autoritatea Europeană a Muncii va publica rezultatele inspecțiilor în cursul săptămânii viitoare.
Țările care au participat la inspecții au fost: Belgia, Bulgaria, Croația, Grecia, Letonia, Estonia, Slovenia, România, Slovacia, Spania, Italia, Olanda, Lituania, Polonia, Franța, Danemarca, Irlanda, Malta.
Detalii privind inspecțiile:
În plus, multe țări au efectuat inspecții interne în timpul săptămânii de acțiune. Aceste țări sunt:
ELA oferă statelor membre sprijin operațional și asistență în pregătirea și coordonarea inspecțiilor și a acțiunilor de monitorizare. De exemplu, ELA facilitează comunicarea și schimbul de informații, organizează întâlniri comune de pregătire, operaționale și de monitorizare și oferă sprijin financiar (rambursarea cheltuielilor de traducere, cazare și deplasare ocazionate de acțiunile transfrontaliere). De asemenea, ELA oferă și alte tipuri de sprijin, cum ar fi traducerea documentației specifice unui caz sau a materialelor de comunicare.
Ofițerii de legătură naționali ai ELA detașați din fiecare stat membru al UE sprijină această coordonare și facilitare a activităților transfrontaliere.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit