Indemnizația specifică detașării este un venit neimpozabil pentru angajat în limita a 2,5 x nivelul diurnei și trebuie acordată în limita a trei salarii de bază corespunzătoare locului de muncă ocupat. Cum se face calculul a exemplificat consultantul fiscal Petrică Horga pentru cei prezenți la conferința Tranzit de la Suceava, de pe 26 mai.
Astfel, dacă un angajat are salariul de bază de 3.000 de lei și este detașat transfrontalier 31 de zile (o lună întreagă), cu 21 de zile lucrătoare, atunci trei salarii de bază înseamnă 9.000 de lei; pe zi, 9.000:21=428,57 lei. Transformată în euro, la un curs de 1 euro = 4,95 lei, suma maximă ce poate fi acordată este, așadar, de 86,58 euro/zi. În aceste condiții, la o perioadă de detașare de 31 de zile, valoarea maximă a indemnizației de detașare transnațională poate ajunge la cel mult 2.683,97 euro în luna respectivă.
Cumpară unul din abonamentele noastre pentru a avea acces la toate informațiile imediat sau fă-ți cont pentru a vedea articolele mai vechi de 3 luni.
Abonează-teAceasta cuprinde și referințe legate de modul de acordare a alocației de hrană pentru șoferii detașați transnațional și în ce măsură aceasta este impozabilă sau nu.
Revista Tranzit organizează vineri, 26 mai, la hotelul Mandachi din Suceava, conferința „Cum ne pregătim pentru controalele pe detașare transnațională”, unde și-au anunțat deja prezența circa 300 de invitați.
Florin Gagea (Euro Route Control/ISCTR) va explica în ce condiții riscă o firmă să dispară de pe piață în funcție de gravitatea sau numărul abaterilor înregistrate în Noul Registru de Control al Operatorilor de transport europeni și va vorbi și despre ce se li reproşează firmelor de transport din România atunci când sunt supuse la controale.
Marius Alban (Ministerul Transporturilor) va veni cu noutăți legate de statusul discuțiilor despre Pachetul Mobilitate de la Curtea Europeană de Justiție și cu clarificări din partea DG Move, iar Daniel Jinga (KPMG) va explica modul în care au transpus autorităţile statelor membre Regulamentul 1057 și cum tratează fiecare ţară aspectele legate de detaşare.
Avocații Smaranda Rugină (cu drept de practică în Franţa) și Frederik van den Bogaerde (acesta din urmă prin Zoom) vor vorbi despre controalele din diverse țări vestice, mai ales Franța și Belgia, pe marginea Regulamentului 561, și mai ales despre importanța de a contesta fiecare amendă, chiar dacă valorile sunt mici, deoarece altfel ele rămân în Registrul Unic de Control al Operatorilor de Transport.
Reprezențanți ai ITM, ANAF și ai asociațiilor profesionale ale transportatorilor vor clarifica aspecte legate de indemnizaţia de detaşare și de cuantumul în care este ea neimpozabilă, precum şi de regimul fiscal al alocaţiei de hrană și de cum se face corect înregistrarea în Revisal a detaşării transnaţionale.
Nu vor lipsi exemple de calcul al indemnizației de detașare și al alocație de hrană în funcție de salariul de bază, probleme ce apar la cântărire și unde îşi pot cere transportatorii dreptatea când ştiu că nu au supraîncărcat şi totuşi cântarul CNAIR arată altfel, sfaturi pentru buna gestionare a întoarcerii șloferilor acasă după 3-4 săptămâni sau detalii despre viitoare reglementări din transporturi (aplicarea taxării pe tkm, posibilitatea obţinerii permisului de conducere categoria C de la 18 ani sau recunoaşterea permiselor de conducere ale cetăţenilor ucraineni). Sponsorii evenimentului își vor prezenta nu doar oferta de produse și servicii, ci și modul cum pot contribui acestea la eficientizarea transporturilor, iar la cina festivă vom avea alături trupa The Hugs.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit