Agenția de transport suedeză Transportstyrelsen a anunțat că, în perioada 1 februarie – 2 martie 2022, șoferilor li se va acorda o prelungire a timpului de conducere a șoferilor lor: cea zilnică este mărită la 11 ore și cea săptămânală la 60 de ore. Timpii de pauză, pe de altă parte, rămân neschimbați.
Agenția a acceptat astfel solicitările în acest sens din partea asociațiilor de transport Sveriges Åkeriföretag și Transportföretagen de a aborda deficitul de șoferi cauzat de răspândirea variantei Omicron a virusului Sars-Cov-2. „Răspândirea infecției în societate este acum foarte mare, iar sectorul transporturilor nu este scutit de numeroasele absențe din cauza bolii”, explică Annika Sjöberg de la Transportstyrelsen. „Decizia vizează facilitarea activității companiilor de transport.
Între timp, au intrat în vigoare și în Suedia noile reguli privind detașarea transnațională a șoferilor, care impun prezentarea unei declarații specifice prin portalul Comisiei Europene. Potrivit relatărilor din ziarul suedez Trailer, guvernul suedez nu a stabilit încă regulile și procedurile pentru verificarea rutieră a documentației pe care vehiculele trebuie să le aibă la bord.
În acest sens, asociația de transport rutier Sveriges Åkeriföretag denunță că „încă o dată, însă, legislația suedeză nu ține pasul. Faptul că șoferii trebuie să primească salarii ca în Suedia atunci când conduc în Suedia este probabil cea mai importantă parte a punerii capăt înșelăciunii, concurenței neloiale și exploatării lucrătorilor străini din sectorul transporturilor. Dar fără legislația suedeză în vigoare, noile reglementări sunt momentan ineficiente”.
Din declaratiile asociatiilor patronale din mai toate tarile vest-europene se vede faptul că acestea încă nu realizează că noul sistem de declarare a detașării șoferilor nu pune încă nicio problemă firmelor din estul Europei să îndeplinească condițiile de plată a remunerației minime în țările din care încarcă/descarcă, singurele probleme urmând să apară pentru firmele care își detașează șoferii în aceleași țări în mod repetat; transportul internațional, cu multipli clienți, multiple rute și locuri de încărcare/descărcare nu pune probleme firmelor din estul Europei, care plătesc indemnizații de detașare mari și care sunt parte a remunerației minime din orice țară.
Mai mulți transportatori care au intrat pe interfața publică a IMI de creare și depunere a declarațiilor de detașare pentru șoferi ne-au semnalat că s-au confruntat cu primirea unui mesaj de eroare de tipul „Acces Denied”. Ce trebuie să faceți pentru a intra totuși în portal?
Așa cum am informat în urmă cu câteva zile, de pe 24 ianuarie este funcțional portalul de creare a declarațiilor de detașare pentru șoferi. Acesta este disponibilă în toate limbile statelor membre UE la linkul de mai jos: https://www.postingdeclaration.eu
Portalul apare mai întâi în limba engleză, însă meniul se poate schimba în limba română apăsând pe simbolul „EN” din colțul din dreapta sus (limba română este pe coloana a doua, a treia de jos în sus).
Comisia Europeană comunică operatorilor de transport că există o limitare care este uneori prezentă în timpul acestei versiuni inițiale: dacă primiți mesajul „Acces refuzat” (Acces Denied) la prima conectare, vă rugăm să urmați instrucțiunile de mai jos (în funcție de situația fiecăruia):
1. Utilizatorul a făcut click pe „mergi la contul meu” dar nu a fost niciodată înregistrat pe portal:
A. Doar utilizatorii înregistrați pot accesa portalul. Utilizatorul trebuie să fie proprietarul unui cont de companie sau să fie invitat.
2. Utilizatorul era în curs de creare a unui nou cont de companie:
A. Utilizatorul trebuie să facă click pe „reîncărcați aplicația” în mesajul de eroare și să facă click din nou pe butonul albastru „creați cont”.
b. Problema va fi rezolvată și procesul de creare a companiei va fi reluat.
3. Utilizatorul a fost invitat prin e-mail și a primit eroarea după conectarea cu un cont EU Login:
A. Utilizatorul trebuie să repornească procesul de invitare de la linkul de invitație primit anterior prin e-mail
b. Problema va fi rezolvată și procesul de înregistrare va fi reluat.
Pentru orice întrebări sau asistență, există o pagină de ajutor care poate fi accesată direct pe portal.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit