Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După aproape un an și jumătate transportatorii polonezi au o lege inteligentă care implementează în sistemul juridic polonez normele privind detașarea șoferilor în transportul rutier. Acestea sunt analoage cu cele aplicate în alte țări ale UE.

Deși normele privind detașarea șoferilor în Polonia nu se aplică antreprenorilor polonezi, proiectul de lege include, de asemenea, dispoziții de modificare a legii privind timpul de lucru al șoferilor.

Sunt însă și reglementări care vor avea un impact măsurabil asupra costurilor cu angajații în companiile de transport poloneze, deși nu atât de mare pe cât se aștepta industria de transport poloneză, după cum au declarat specialiști ai Departamentului de Transport al Asociației Internaționale a Transportatorilor Rutieri, pentru presa specializată de transport din Polonia.

Noile reglementări vor simplifica metoda de calculare a remunerației șoferilor, existând posibilități de a deduce din baza de calcul a contribuției de asigurări sociale o sumă de 60 de euro pentru fiecare zi de ședere a șoferului în afara Poloniei, dar cu condiția ca venitul lunar al șoferului să depășească 6.935 PLN (1.545 euro) în 2023.

De asemenea, se mai poate deduce din baza de impozitare o sumă de 20 de euro pentru fiecare zi de ședere a conducătorului auto în străinătate.

În plus, modificarea introduce posibilitatea de a plăti remunerația pentru activitatea unui șofer care efectuează transport rutier internațional, în două tranșe, la o dată fixă și prestabilită: