Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Peste 80% din fluxurile de mărfuri dintre Europa continentală și UK trec prin frontiera cu Franța, deși mărfurile nu provin neapărat și nici nu au destinația Franța. În contextul Brexitului, pentru a răspunde provocărilor generate de traficul celor cinci milioane de camioane care traversează Canalul/Marea Nordului în fiecare an pentru a transporta bunuri prin Eurotunel și cele 8 porturi de intrare care acoperă 1.500 km de graniță maritimă, Direcția Vamală din Franța a proiectat o soluție inovativă bazată pe procese și sisteme informatice interconectate, respectiv un sistem informațional inteligent (Smart Border) care să automatizeze trecerea frontierei de către vehiculele grele de transport.

SI Brexit lucrează ca o interfață între sistemele companiilor maritime și sistemele vamale existente (Delta G, Delta T și ICS) și sistemul IT sanitar existent (Traces). Această soluție inovatoare va fi aplicabilă în toate punctele de intrare / ieșire către / din regiunea Calais și, mai larg, pe întregul Canal al Mării Nordului. Sistemul are la bază principii de anticipare a formalităților vamale înainte de încărcarea mijloacelor de transport, respectiv finalizarea timpurie a procedurilor vamale, înainte să ajungă camionul în frontieră. Șoferul primește un cod de bare al declarației vamale a mărfurilor transportate, care ajută la identificarea mijlocului de transport la infrastructura de plecare, dar și trimiterea automată a notificărilor de trecere către declarantul vamal, pentru a evita oprirea autovehiculului. Practic, codul de bare stabilește o legătură între plăcuțele de înmatriculare ale HGV și declarațiile vamale sau de tranzit ale acestuia. Vehiculul este astfel urmărit pe măsură ce trece prin vamă, și mai ales când trece granița, iar la intrarea în Franța, transportatorul va fi direcționat automat către banda verde sau portocalie, în funcție de starea declarațiilor vamale ale mărfurilor transportate: banda verde înseamnă fără oprire, iar banda portocalie semnifică trecerea printr-o zonă de control.

Noul sistem pune la dispoziție și o funcție nouă a frontierei inteligente: plicul logistic, o aplicație accesibilă de pe telefon sau computer. Aceasta permite gruparea mai multor declarații sub același cod unic, prin scanarea codurilor de bare ale diferitelor declarații, pentru a economisi timp la trecerea prin frontiera inteligentă trans-Canal în ambele direcții. Plicul logistic, care va fi operațional imediat ce Regatul Unit părăsește UE, va fi disponibil la adresa: douane.gouv.fr.